مرکز تلفن: 02161190
  • تاریخ انتشار : 1403/05/17 - 10:23
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 454
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه

برگزاری چهاردهمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

دکتر قناعتی: مدیریت پویا بر مبنای ارتباط مناسب و تعامل با کارکنان شکل می گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در چهاردهمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، در جریان گزارش عملکرد مالی مجتمع در سال ۱۴۰۲ قرار گرفت و پس از آن، از بیمارستان حضرت مهدی(عج) بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، چهاردهمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع، دوشنبه ۱۵ مرداد 1403 در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد.

تعهد کارکنان مقدم بر تخصص آنها است

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیریت پویا و نحوه تعامل درست با کارکنان را برطرف کننده بسیاری از مشکلات سازمانی دانست و گفت: این تعامل طیف گسترده ای از برقراری ارتباط مناسب تا نحوه چیدمان کارکنان در سیستم است.
وی با بیان این که در مبحث مدیریت پویا، تعهد بالاتر از تخصص است گفت: از دیدگاه راکفلر که از ثروتمندترین کارآفرینان دنیا محسوب می شود، بین تعهد و تخصص، تعهد و اخلاق مدار بودن کارمند اهمیت بیشتری دارد. چرا که علم را می‌توان آموخت اما متعهد کردن افراد بدون اخلاق بسیار سخت است.
رئیس دانشگاه بر اهمیت تقویت بنیه مالی کارکنان و پیشگیری از حاکم شدن تضاد منافع تاکید کرد و در ادامه خطاب به حاضرین جلسه گفت: اشراف به کار داشته باشید و برای اداره درست امور وقت بگذارید. همچنین بر هدف گذاری تاکید و گزارش‌های مالی را شفاف سازی کنید. در این میان دعوت از مربیان و اساتید حوزه مدیریت و برگزاری دوره‌های آموزشی نیز اهمیت بسیار دارد.
وی با تقدیر از تلاش های روابط عمومی دانشگاه، اطلاع رسانی در فضای مجازی و شفاف سازی امور را امری مهم در ترغیب و تشویق کارکنان به انجام درست کارها و ایجاد احساس مسئولیت در آنها دانست.
در ادامه، دکتر اینانلو رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، ضمن تشکر از حمایت های رئیس دانشگاه گفت: با حمایت های شما اقدامات بزرگی در مجتمع انجام شده است که از جمله آنها راه اندازی و بهره برداری از پروژه حضرت مهدی(عج) بود.

رشد عملکرد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

رئیس مجتمع با اشاره به رشد عملکرد مجتمع گفت: در سال 1402، حدود 40 درصد بیش از سال گذشته آن، به مردم و مراجعین خدمات ارائه دادیم. در این میان با موانع و چالش های جدی روبرو بودیم که از گذشته در این مجتمع وجود داشت و اگر در جهت رفع آنها تلاش نمی کردیم با چنین رشد عملکردی مواجه نمی شدیم. به عنوان مثال در گذشته میان مشاوره های پره آپ تا انجام عمل جراحی فاصله چند ماهه وجود داشت در صورتی که در حال حاضر این مورد به روز شده است.
دکتر اینانلو در ادامه افزود: افزایش درآمد هئیت علمی و کارکنان با توجه به افزایش کارکرد آنها، عامل مثبتی برای ارتقای انگیزه آنها بوده است که در رشد عملکرد مجتمع بسیار موثر بوده است.
وی با اشاره به فرسودگی زیرساخت های مجتمع، این موضوع را تحمیل کننده بار مالی اضافه بر دوش مجتمع دانست و در ادامه بر لزوم ایجاد سیستم آتش نشانی در مجتمع برای مقابله با خطرات احتمالی مربوط به آتش سوزی تاکید کرد.

گزارش عملکرد مالی مجتمع

در بخشی دیگر از این جلسه، وهاب احمدی مدیر امور مالی مجتمع به ارائه گزارشی از عملکرد مالی مجتمع و بررسی کسورات بیمه ای در سال 1402 پرداخت و گفت: خوشبختانه در گزارش عملکرد کمی اساتید، همه بخش ها با رشد عملکرد مواجه بودند که تبعاً این موضوع در عملکرد مالی مجتمع نمود خواهد داشت. چنانچه میزان رشد درآمد مجتمع در سال 1402، در مقایسه با دوره مشابه آن در سال قبل 67 درصد رشد داشته است.
وی در ادامه به ارائه گزارشی جامع از نقد و بررسی تفاهم نامه سال 1402 با عملکرد واقعی و گزارش اعتبارات دریافتی آن سال، گزارش عملکرد دریافتی مجتمع به تفکیک نوع بیمه و ریزواحد، گزارش وضعیت کسورات بیمه ای و راهکارها و اقدامات، گزارش وضعیت هزینه های مجتمع و مقایسه آن با سال 1401، گزارش سود و زیان سال 1402 مجتمع و گزارش بدهی به دانشگاه و داروخانه های بیمارستانی تا پایان سال 1402 پرداخت.
مدیر امور مالی مجتمع با اشاره به برنامه HIS و تغییرات و کارآیی مثبت این برنامه گفت: با استفاده از این برنامه کاربردی، می توانیم درآمد همه بخش ها را به صورت ماهانه استخراج کنیم.

کاهش کسورات سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت

احمدی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ارسالی و وصولی بیمه های اصلی، کاهش کسورات سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت را امری مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به تغییرات برنامه HIS روند کسورات سازمان تامین اجتماعی سیر نزولی به خود گرفت و امیدواریم که با اقدامات صورت گرفته به حدود سه درصد برسد.
وی با اشاره به گزارش عملکرد پیوند اعضا در مجتمع گفت: در سال 1402، قریب به 300 مورد پیوند عضو در این مجتمع با موفقیت صورت گرفته است که از این طریق مجتمع مبلغ قابل توجهی درآمد داشته است.
مدیر امور مالی مجتمع با ارائه گزارش تعرفه پرستاری مجتمع، روند این گزارش را با توجه به افزایش درآمد، صعودی ارزیابی کرد و در ادامه ضمن پرداختن به گزارش کسورات بیمه سلامت در سه ماهه زمستان 1402، این کسورات را به تفکیک نام پزشک، گروه خدمتی و نام خدمت شرح داد.
وی با اشاره به برخی از علل کسورات پزشکان مجتمع، اضافه تعداد درخواست را از جمله این علل دانست و در ادامه از ارائه این گزارش به روسای بخش ها به منظور کاهش کسورات خبر داد.
احمدی به برگزاری جلسات مختلف با کارکنان اشاره کرد و گفت: این جلسات به منظور مشارکت بخش های مختلف مجتمع در کاهش هزینه ها و افزایش درآمد بیمارستان تشکیل شده است.
وی با بیان برخی علل کسورات در بیمه پایه سلامت گفت: در همین رابطه با نمایندگان بیمه جلساتی برگزار و در این جلسات، شایع ترین علل کسورات استخراج شد.
هزینه ناخالص پرداخت حقوق و مزایای مستمر اعضای هیات علمی و پزشکان، هزینه ناخالص پرداخت حقوق و مزایای مستمر کارمندان، هزینه ناخالص پرداخت کارانه اعضای هیات علمی و پزشکان، هزینه ناخالص تعرفه پرستاری و کارانه کارکنان پشتیبانی، هزینه ناخالص کمک هزینه تحصیلی به فراگیران، هزینه ناخالص پرداخت اضافه کار کارکنان، ساعت اضافه کار کارکنان، کارانه پزشک و کارکنان، مقایسه هزینه های کارکنان 1401 و نسبت افزایش به 1402، مقایسه هزینه های جبران خدمت کارکنان، مقایسه رشد هزینه های استفاده از کالاها و خدمات، مقایسه هزینه های رفاه اجتماعی و مقایسه سایر هزینه ها 1401 و نسبت افزایش 1402، از دیگر مواردی بود که توسط وهاب احمدی گزارش شد.

مصرف بالای کاغذ و تاثیر آن بر افزایش هزینه ها

وهاب احمدی با بیان این که هزینه های مربوط به استفاده از کالاها و خدمات در سال 1402 نسبت به سال مشابه 70 درصد افزایش داشته است، گفت: عمده ترین هزینه ها مربوط به افزایش مصرف اوراق و چاپ و استفاده از کاغذ A4 بوده است.
مدیر مالی مجتمع در ادامه به گزارش عملکرد واحد تغذیه، صورت حساب سود و زیان مجتمع، گزارش بدهی به دانشگاه و داروخانه های بیمارستانی، هزینه کرد بیمارستان حضرت مهدی (عج)، مانده حساب های پرداختنی، مانده طلب از بیمه ها و اشخاص، گزارش بدهی-اعتبارات مجتمع و در انتها گزارش نهائی وضعیت بدهی مجتمع به دانشگاه تا پایان سال 1402 پرداخت.
در بخشی دیگر از این جلسه، دکتر سورکی معاون پشتیبانی مجتمع، با اشاره به گزارش مقایسه عملکرد مجتمع با تفاهم نامه سال 1402 گفت: در واقع عملکرد مجتمع در سال گذشته از میزان تفاهم نامه بالاتر بوده است.
وی از کاهش کسورات مجتمع خبر داد و گفت: در حوزه های مختلف مجتمع به طور میانگین 17 درصد کسورات داشته ایم که الان این رقم به کمتر از 7 درصد کاهش یافته است.

استفاده از روش های الکترونیک راهی موثر در کاهش هزینه ها

در بخشی دیگر از این جلسه، دکتر طاهر معاون درمان با تاکید بر اهمیت کاهش کسورات مجتمع، به کسورات آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل کسورات آزمایشگاه آن است که آزمایش به صورت دقیق دستور (order) داده نمی شود.
وی در ادامه با اشاره به رشد هزینه های مربوط به کالاها و خدمات و اهمیت صرفه جویی در مصرف کاغذ برای کاهش این هزینه ها گفت: برای کاهش مصرف کاغذ، در تلاش هستیم تا مشاوره ها را به سوی سیستم الکترونیک (E-LAB) سوق دهیم که البته موضوعی که در این مسیر چالش برانگیز است، بیمه تامین اجتماعی است که اسناد نهایی را به صورت چاپ شده (پرینت) می پذیرد. دکتر طاهر شرح عمل جراحی به صورت الکترونیک را دیگر راهکار برای صرفه جویی در مصرف کاغذ دانست و گفت: در آینده در نظر داریم که در رابطه با این موضوع، جلسه ای با حضور تمامی دستیاران داخلی و جراحی داشته باشیم تا وقتی خلاصه پرونده در برنامه HIS قرار می گیرد، لینک آن برای بیماران ارسال وبه صورت فایل PDF در اختیار آنها قرار گیرد.
در بخش پایانی این جلسه، دکتر قناعتی وضعیت بیمارستان‌های ولیعصر(عج) و انستیتو کانسر را از روسای این بیمارستانها جویا شد و در ادامه به همراهی رئیس و جمعی از اعضای هیئت رئیسه مجتمع، ضمن بازدید از بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت مهدی (عج) و آزمایشگاه مهدی کلینیک، از کم و کیف نحوه خدمت رسانی در این بخش‌ها مطلع شد.
توضیح این که دکتر قناعتی رئیس علوم پزشکی تهران، دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، دکتر محمد علی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر محمد طاهر معاون درمان، دکتر مرتضی دارایی معاون امور فرهنگی، دکتر سید علی مومنی معاون امور دانشگاهی، دکتر زهرا ‌پناهی رئیس بیمارستان ولیعصر(عج)، طاهره زرعی چیان مدیر پرستاری، دکتر روح اله میری رئیس بیمارستان انستیتو کانسر، دکتر امیر نداف مدیر امور آموزشی و دانشجویی، دکتر رضا ارشادی رئیس بیمارستان حضرت مهدی (عج)، مهندس سید رضا رسولی سرپرست دفتر فنی، وهاب احمدی مدیر امور مالی،مهندس احد اکرمی مدیر خدمات پشتیبانی، محمد گل کرمی سرپرست بودجه مجتمع، حسن رحیمی مدیر منابع انسانی، مهندس رامین محبی سرپرست واحد فناوری اطلاعات، امیر رجبی رئیس دفتر ریاست و مهندس شهره بیات سرپرست روابط عمومی در این جلسه حضور داشتند.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,حوزه ریاست
  • کد خبر : 273552
کلمات کلیدی
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید