دریافت نوبت کلیک کنید
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/10/13 - 11:12
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 65
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

به همت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)کلاس آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت برگزار شد

کلاس آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در دو روز متوالی برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، روزهای سه شنبه و چهارشنبه یازدهم و دوازدهم دی سال 1403 ، کلاس آموزشی آشنایی با با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران با حضور جمعی از کارکنان واحدهای آزمایشگاهی و آموزشی برگزار شد.در این جلسه، علی قلی نژاد مسئول واحد حقوق گیرندگان خدمت با اشاره به اهمیت و جایگاه رضایت آگاهانه گفت: لازم است در هر بخشی فهرست اقدامات تشخیصی، درمانی مشمول اخذ رعایت آگاهانه شناسایی و تدوین شود و همه پزشکان و انجام دهندگان پروسیجر ها از نحوه اخذ رضایت آگاهانه آگاهی کامل داشته باشند.وی در بخش دیگری از سخنان خودگفت: آنچه مهم است این است که بیمار یا ولی قانونی بیمار در خصوص اقدام تهاجمی که قرار است برای ایشان انجام شود، آگاهی کامل داشته باشد.
نکاتی مهم در خصوص رضایت آگاهانهقلی نژاد در ادامه گفت: نکاتی در این زمینه مهم است که همکاران باید به آن توجه داشته باشند. یکی از آنها این است که رضایت آگاهانه به هیچ وجه جایگزین یا معادل برائت از عواقب ارائه خدمات تشخیصی و درمانی نمی باشد.وی افزود: هر رضایت آگاهانه در مورد عمل جراحی یا پروسیجر تهاجمی حداکثر 30 روز اعتبار دارد. همچنین بیمار هر لحظه بخواهد می تواند رضایت خود را پس بگیرد.قلی نژاد ادامه داد: اخذ رضایت از بیماران درشرایط اضطراری برای اقدامات حیاتی قبل از انجام پروسیجر الزامی نیست.مسئول واحد حقوق گیرندگان خدمت با اشاره به بیمارانی که تحت برنامه های درمانی خاص هستند، گفت: بیمارانی که تحت شیمی درمانی، ترانسفوزیون مکرر خون، پلاسما فروز، دیالیزصفاقی و دیالیزخونی قرار می گیرند، به شرط ثابت ماندن شرایط می توان یک بار در ابتدای شروع دوره درمانی از آنها رضایت گرفت.وی افزود: این رضایت نامه مشروط بر عدم تغییر در شرایط بیمار، نحوه درمان، روشهای درمانی جایگزین، احتمال خطر و منافع ناشی از روش درمانی، عدم تغییر ظرفیت بیمار برای رضایت دادن و پس نگرفتن رضایت قبلی از سوی خود بیمار به مدت یک سال اعتبار دارد.
ارائه اطلاعات ضروری قبل از اخذ رضایت آگاهانهقلی نژاد با اشاره به حداقل اطلاعاتی که باید قبل از اخذ رضایت آگاهانه به بیمار ارائه شود، گفت: نام، سمت، صلاحیت فنی و تجربه ارائه کننده مراقبت و درمان و روش درمانی پیشنهادی پزشک معالج از جمله این اطلاعات است.وی افزود: محاسن و میزان اثربخشی روش درمانی پیشنهادی پزشک معالج و روشهای جایگزین اعم از تهاجمی و غیرتهاجمی و مقایسه آنها و همچنین مخاطرات روش درمانی پیشنهادی پزشک معالج با توضیح میزان ریسک و روشهای جایگزین و مقایسه آنها از دیگر اطلاعاتی است که باید ارائه شود. مسئول واحد حقوق گیرندگان خدمت ادامه داد: عواقب درمان پیشنهادی و روشهای جایگزین، اقدامات تشخیصی درمانی مورد نیاز پس از روش درمانی ارائه شده و هزینه های متعاقب بعدی از دیگر اطلاعات ارائه شده است. وی افزود: عواقب اجتماعی روش درمانی اعم از از کار افتادگی دائم یا موقت، نیاز به مراقبت پس از ترخیص و ملاحظات مراقبتی خاص و مانند آن از دیگر اطلاعاتی است که باید ارائه شود. دکتر قلی نژاد در پایان ابراز داشت: با رعایت و عملیاتی کردن این سنجه ها، امیدواریم شاهد کاهش شکایات بیماران و افزایش رضایتمندی آنان در مجتمع امام خمینی (ره) باشیم.
  • گروه خبری : بیمارستان امام خمینی(ره),کارگاه آموزشی
  • کد خبر : 287810
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
تنظیمات پس زمینه