دریافت نوبت کلیک کنید
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/09/28 - 10:18
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 80
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران ویژه مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

کلاس آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در دو روز متوالی برگزار شد.

00:00
00:00
دانلود

به گزارش سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، سه شنبه و چهارشنبه ۲۰ و ۲۱ آذر 1403 کلاس آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران با حضور جمعی از کارکنان واحدهای امورمالی ، پذیرش و مدارک پزشکی ،مددکاری ، بهداشت و تجهیزات پزشکی  برگزار شد.
در این جلسه دکترقلی نژاد مسئول واحد حقوق گیرندگان خدمت با اشاره به ابعاد سنجه های استاندارد اعتبار بخشی ملی گفت: استاندارد های اعتبار بخشی به طور کلی در سه بخش تدوین شده است الف: مدیریت و رهبری، ب: مراقبت های درمانی و ج: حمایت از حقوق گیرنده خدمت، که در این دوره این بخش سوم یعنی حقوق گیرنده خدمات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
وی در ادامه گفت: حقوق گیرنده خدمت خود به دو قسمت می باشد1- تامین تسهیلات برای گیرندگان خدمت(بیماران و همراهان) 2- احترام به حقوق گیرنده خدمت( بیماران و همراهان)
سپس  دکتر قلی نژاد مسئول حقوق گیرنده خدمت  با تاکید بر اطلاع رسانی صحیح به گیرندگان خدمت گفت: یکی از مهمترین مسائل در این قسمت  اطلاع رسانی به بیمارن در زمینه نحوه دسترسی بیمار یا ولی قانونی وی به پزشک معالج و اعضای اصلی گروه پزشکی است. که بیمارستان باید نحوه دسترسی را تعیین کرده وزمینه را فراهم نماید و به آگاهی کارکنان درمانی و بیماران و همراهان برساند.  
وی تاکید کرد : بر اساس سنجه های اعتبار بخشی کفایت اطلاع رسانی و فراهم بودن امکان دسترسی به پزشک را باید با تایید بیماران مورد پذیرش واقع شود.
 وی در ادامه گفت: مسئول هماهنگی و اطلاع رسانی دراین زمینه را سنجه ها بر عهده سرپرستار بخش و پرستار بیمار نهاده است.
مسئول حقوق گیرنده خدمت در بخش دیگری از سخنان خود به سنجه دیگری پرداخت و گفت: یکی دیگر از مسائل و سنجه های مهم  اطلاع رسانی خبر های ناگوار پزشکی است که می بایست با رعایت اصول اخلاق بالینی و روشهای از پیش تعیین شده با بیمار یا ولی قانونی او در میان گذاشته  شود. که بیمارستان باید روش های اطلاع رسانی خبر های ناگوار را تعیین کرده و کارکنان مربوطه از آن آگاهی داشته باشند. در این زمینه استاندارد ملی شیوه ی زیر را  به بیمارستان ها توصیه کرده است.
کمیته اخلاق بالینی باید با مشارکت تیم مددکاری اجتماعی و دریافت مشاوره از یک روانشناس دستورالعملی مدون در خصوص روشهای اطلاع رسانی خبر ناگوار در زمینه بیماری یا فوت بیماران بر اساس اخلاق حرفه ای و منش انسانی تدوین شود. همچنین افراد/ مشاغل واجد شرایط برای اعلام خبرهای ناگوار به بیمار/ قیم قانونی وی توسط این کمیته شناسایی و در خصوص آموزش آنها برنامه ریزی لازم به عمل آید.

  • کد خبر : 286648
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
تنظیمات پس زمینه
Close menu