برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران ویژه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)
کلاس آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در دو روز متوالی برگزار شد.
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، سه شنبه و چهارشنبه چهارم و پنجم دی ماه 1403 کلاس آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران با حضور جمعی از کارکنان واحدهای پرستاری ، اداری ، پاراکلینیکی برگزار شد.
دکتر قلی نژاد سرپرست واحد حقوق گیرنده خدمت در این جلسه با اشاره به کتاب اعتبار بخشی که اکنون مورد استناد اعتبار بخشی می باشد گفت: این استاندارد ها در حال حاضر در سه بخش و در مجمع 19 محور را به عنوان مولفه های اصلی، شامل می شود. بخش اول مدیریت و رهبری (دارای 7 محور) بخش دوم مراقبت و درمان (دارای 10 محور) و بخش سوم حمایت از حقوق گیرنده خدمت( 2 محور) را شامل می شود.
وی ادامه داد، دراین نسخه از کتاب که مورد استناد استانداردها اعتباربخشی ملی بیمارستانها می باشد، دارای، 110 استاندارد کیفتی و 505 سنجه می باشد
دکترقلی نژاد در ادامه به سطح بندی سنجه های کتاب پرداخت و گفت: سنجه ها در سه سطح به شرح ذیل طبقه بندی شده اند:
- سنجه های سطح یک: سنجه هایی هستند که دارای اهمیت بوده وامکان تحقق آنها بالا و از انتظارات اولیه و پایه ای فعالیت بیمارستان میباشند که 212سنجه را شامل می شود.
- سنجه های سطح دو: سنجه هایی می باشند که امکان تحقق آنها متوسط است وو با توجه به وضعیت فعلی می بیمارستانها انتظارات وجود دارد.
- سنجه های سطح سه: آن دسته از سنجه هایی است که امکان تحقق آنها پایین بوده فراتر از حدود انتظارات نسب به وضعیت فعلی بیمارستانها میباشند.
و ادامه داد در این میان یکسری سنج های وجود داردنددارای وزن بالی داشته ضریب امیامتایز آنها بیشتر است که با علائم خاصی مشخص شده است یعنی سنج های عادی ضریب 1، سنجه های با وزن متوسط ضریب 1.5 و سنجه های با وزن بالا ضریب 2 می گیرند که استقرار این سنجه ها می تواند در افزایش رضایتمندی بیماران موثر بوده و همچنین بیمارستان را در جهت کسب رتبه بهتر کمک کند.
ایشان در ادامه به گفتند واحد حقوق گیرنده خدمت نظارت بر سنجه های بخش سوم را بر عهده دارد که این بخش شا مل دو محور است به عنوان: تامین تسهیلات برای گیرنده خدمت و احترام به حقوق گیرنده خدمت، وی ادامه داد در این بخش از کتاب اسنتاندار اعتبار بخشی ملی بیمارستانها دارای 14 استاندارد، 67سنجه و 304 ملاک ارزیابی، می باشد
ارسال نظر