مرکز تلفن: 02161190
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 11:43
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 103
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

با ارائه گواهینامه بین المللی آتش نشانی به چهار تن از کارکنان مجتمع

نوزدهمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

در نوزدهمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دبیر کمیته بحران با تشریح استانداردهای پنج گانه زیرمحور مدیریت خطر، حوادث و بلایا، گزارشی از اقدامات این کمیته را در پیاده سازی سنجه های مربوط به این استانداردها ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، نوزدهمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) روز دوشنبه 26 شهریور سال 1403 در سالن شورای ریاست این مجتمع برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع در رابطه با سنجه های مدیریت خطر، حوادث و بلایا گفت: در رابطه با این سنجه ها وضعیت مجتمع نسبت به سابق بسیار بهتر است ولی کارهای بسیاری برای ارتقای این حوزه باید انجام شود.
به خصوص در حیطه آتش نشانی اقدامات اساسی باید در بیمارستان انجام شود تا درارزیابی اعتباربخشی نمره خوبی از این سنجه ها بگیریم.
وی با اشاره به قدمت ساختمان های مجتمع و اهمیت ایمنی این ساختمان ها گفت: بسیار مهم است که بیمارستان از این نظر به نقطه مطلوب برسد.
به ویژه برای فراهم کردن امکانات و الزامات آتش نشانی باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و بودجه مورد نیاز تامین شود تا ان شاء الله نخستین گام ها را در این زمینه برداریم.
رئیس مجتمع ادامه داد: در چند ماهی که به ارزیابی اعتباربخشی باقی مانده است، بایستی آیین نامه های مورد نیاز توسط معاونت های درمان و پشتیبانی و همچنین حراست مجتمع نگارش و ارائه شود تا بتوانیم نمره خوبی در ارزیابی اعتباربخشی کسب کنیم.
در ادامه، فریده اسدزاده دبیر کمیته بحران، با بیان این که کشورمان به صورت پیاپی با بحران های مختلفی مواجه است، به ارائه گزارشی در خصوص ارزیابی سنجه های مدیریت خطر، حوادث و بلایا و اقدامات این کمیته در راستای پیاده سازی این سنجه ها پرداخت.
وی زیر محور مدیریت خطر را دارای پنج استاندارد و 26 سنجه مختلف دانست و افزود: زیر محور مدیریت خطر حوادث و بلایا 8 درصد از صفحات کتاب اعتباربخشی را در بر گرفته و با توجه به تنوع و گستردگی موضوعات سومین محور پرکار اعتباربخشی است.
از این رو باید اهتمام ویژه ای برای پیاده سازی گام های این سنجه داشته باشیم.
دبیر کمیته بحران به ارائه استانداردهای پنج گانه زیرمحور مدیریت خطر، حوادث و بلایا و سنجه های مربوط به آنها پرداخت و گفت: ارزیابی خطر، حوادث و بلایا، زیرساخت های حیاتی و محیط بیمارستان، ارزیابی، نگهداری و راهبری ایمن سیستم های مکانیکی و الکتریکی، برنامه آمادگی و پاسخ موثر به حوادث و بلایا، تداوم خدمات حیاتی و برنامه بازیابی پس از حوادث از جمله این استانداردها هستند.
وی با تشریح یکی از سنجه های مهم استاندارد اقدامات پیشگیرانه برای ایمنی و امنیت زیرساخت های حیاتی گفت: در همین رابطه، اقدامات پیشگیرانه و کنترل آتش سوزی در بیمارستان برنامه ریزی و اجرا می شود.
دبیر کمیته بحران با اشاره به دریافت گواهینامه بین المللی آتش نشانی توسط چهار تن از کارکنان مجتمع گفت: چهار تن از کارکنان مجتمع شامل سه تن از آقایان و یک خانم با سپری کردن دوره آتش نشانی، موفق به دریافت گواهینامه بین المللی شدند.
وی با بیان این که برای دو تن از دارندگان گواهینامه بین المللی آتش نشانی ابلاغ مسئول آتش نشانی آماده شده است، گفت: نیروهایی که این گواهینامه را کسب کرده اند، مسئولیت آموزش سایر افراد را برای اطفای حریق و اقدامات آتش نشانی به عهده خواهند داشت.
فریده اسدزاده در توضیح یکی از مهمترین سنجه های استاندارد سوم شامل ارزیابی، نگهداری و راهبری ایمن سیستم های مکانیکی و الکتریکی گفت: آسانسورهای فعال مجتمع تحت نظارت مستمر ایمنی و فنی بوده و در حال تکمیل مدارک لازم برای اخذ گواهینامه استاندارد برای آنها هستیم.
این کار برای تعدادی از آسانسورها انجام شده و تعدادی دیگر در حال انجام است.
وی با اشاره به نتیجه ارزیابی آسانسورهای مجتمع و امتیاز کسب شده در این ارزیابی گفت: آسانسورهای مجتمع از نظر تهویه مناسب، وجود زنگ خطر و سالم بودن امتیاز بالایی را کسب کرده اند.
در بخشی دیگر از این جلسه، دکتر سورکی معاون پشتیبانی مجتمع با اشاره به وجود تعداد 30 آسانسور در کل مجتمع و 10 آسانسور فعال در بیمارستان حضرت مهدی (عج)، به ارائه توضیحاتی در خصوص برخی از مشکلات مربوط به آسانسورها پرداخت و از اقدامات و تلاش های این معاونت برای رفع این اشکالات در آینده ای نزدیک خبر داد.
در ادامه این جلسه در خصوص موضوعات مختلفی از جمله امکان تبدیل کمیته بحران به واحد بحران، طراحی لباس فرم یا بازوبند برای دارندگان گواهینامه آتش نشانی و راهکارهای ارتقای عملکرد مرکز انتقال بیمار (دیسپچ) بحث و تبادل نظر شد.
در بخش پایانی جلسه،
گواهینامه بین المللی آتش نشانی به چهار تن از کارکنان مجتمع به اسامی فرزانه اسدزاده، عبدالکریم رضایی نژاد، علی احمدیان و محمد ابراهیم مقدم که با موفقیت این دوره را طی کردند، اعطاء شد.
توضیح این که دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، دکتر محمد طاهر معاون درمان، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر مرتضی دارایی معاون
امور فرهنگی، دکتر رضا ارشادی رئیس بیمارستان حضرت مهدی (عج)، دکتر زهرا پناهی رئیس بیمارستان ولیعصر (عج)، دکتر امیر نداف مدیر امور آموزشی و دانشجویی، طاهره زرعی چیان مدیر پرستاری، فریده اسدزاده دبیر کمیته بحران، مهین یوسفی سرپرست واحد اعتباربخشی و بهبود کیفیت، مهندس شهره بیات سرپرست روابط عمومی، حسن رحیمی مدیر منابع انسانی، مهندس احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، مهندس سید رضا رسولی سرپرست دفتر فنی، مهندس رامین محبی سرپرست واحد فناوری اطلاعات، جواد استکی رئیس دفتر ریاست و دیگر اعضا در این جلسه حضور داشتند.

 
 
 
 
  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,حوزه ریاست
  • کد خبر : 277848
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید