مرکز تلفن: 02161190
  • تاریخ انتشار : 1403/06/21 - 13:55
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 130
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

با حضور دکتر حسین قناعتی

سومین گراندراند مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

در آستانه روز پزشک و با تقدیر از اساتید و دستیاران برگزیده گروههای مختلف پزشکی، سومین گراندراند مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال جاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، سومین گراندراند مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) چهارشنبه 31 مرداد 1403 با حضور دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی، دکتر محمد طاهر معاون درمان مجتمع، دکتر سید علی مومنی معاون امور دانشگاهی مجتمع، دکتر مرتضی دارایی معاون امور فرهنگی مجتمع و جمعی از اساتید پیشکسوت، اعضای هیات علمی، دستیاران و دانشجویان پزشکی در تالار شهید این مجتمع برگزار شد. 

شرح مورد بیماری (Case) گراندراند

دکتر مرتضی دارایی متخصص بیماریهای داخلی مجتمع در رابطه با مورد بیماری این گراندراند گفت: این مورد بیماری (Case) که توسط دکتر فرزانه حیدری دستیار فوق تخصص روماتولوژی ارائه شد، آقایی 46 ساله بود که با علائم انسداد مجاری صفراوی(Cholestasis) به همراه ایکتر به این مرکز مراجعه کرده بود.

وی با بیان این که بررسی های اولیه به نفع کولستاز اکستراهپاتیک بود، گفت: با توجه به انسداد مجاری صفراوی که در سونوگرافی دیده شده بود، بررسی های تکمیلی با تصویربرداری شامل MRCP و CT scan  انجام شد که مشخص کننده یک توده اطراف مجاری صفراوی بود.

دکتر دارایی ادامه داد: با توجه به این که تومورماکر این فرد در ابتدا مثبت بوده است، بیمار در مرکز دیگری تحت ERCP بهمراه brushing قرار گرفت که نتیجه بخش نبود و در نهایت در مرکز دیگری تحت عمل جراحی با تکنیک ویپل قرار گرفت.

وی با بیان این که جواب پاتولوژی بیمار موید بیماری IgG4-related pancreatitis  بوده است، گفت: پس از این مرحله، بیمار تحت درمان با استروئید به همراه آزارام و یک دوره سل سپت قرار گرفت که با توجه به این که پاسخ به درمان مناسب نبود، ریتوکسی‌مب تجویز شد.

دبیر علمی گراندراند ادامه داد: بیمار در مسیر درمان، دچار عارضه عفونی بیماری موکور سینوس و اوربیت شد که تحت درمان با آمفوتیریسین قرار گفت و در حال حاضر تحت درمان با پوساکونازول است.

وی با اشاره به همکاری گروههای مختلف در ارائه این مورد گفت: گروههای مختلف روماتولوژی (دکتر نجفی زاده)، گوارش (دکتر طاهر)، رادیولوژی (دکتر سلحشور) و نورولوژی (دکتر رنجی) در رابطه با درمان این بیمار همکاری داشتند.

پزشکان، بنده های خاص خداوند

در ادامه دکتر علی خلوت استاد پیشکسوت گروه روماتولوژی گفت: به عنوان دانشجوی مرکز علم روز پزشک را تبریک می گویم و امیدوارم همه شما رهروان شخصیت های بزرگی همچون ابن سینا باشید و بتوانید خدمتگزار عزیزانی باشید که نیازمند خدمات شما هستند. 

وی با بیان این که پزشکان از بنده های خاص خداوند هستند، گفت: سه خصوصیت باعث ویژه شدن بندگان می شود که اولین آنها علم، دومین تقوی و سومین خصوصیت، خدمت به ابناء بشر است.

استاد پیشکسوت گروه روماتولوژی افزود: یک پزشک، یک پرستار، یک دانشجو، یک کارمند و یک کارگر که در نظام سلامت خدمت می کند، بالاترین خدمت را به ابناء بشر یعنی خدمت به بیماران را ارائه می دهد.

وی با بیان این که پزشک بدن انسان را می شناسد و این بدن آیه خدا است، گفت: بدن انسان جزئی کوچک از کل کائنات است و کسی که نسبت به آن شناخت پیدا می کند و به خودشناسی می رسد، در نهایت به خداشناسی دست می یابد.

دکتر خلوت افزود: امروز به احترام روز پزشک و به یاد حکیم ابن سینا که یک فیلسوف و یک دانشمند تمام عیار محسوب می شود، پیمان ببندیم که هدف ما خدمت به ابناء بشر، کمک به بیماران و کاهش آلام آنها شود و اگر این امر محقق شود، هم خودمان شاد می شویم، هم خدا از ما راضی می شود و هم این که بیماران از فرآیند درمانشان لذت خواهند برد. 

استاد پیشکسوت مجتمع، با بیان این که تلاش کنیم که همیشه بنده ویژه خدا باشیم، گفت: قدر خود را بدانیم و در این قدرشناسی به خدا پناه ببریم و به راه خود ادامه دهیم.

وی افزود: به عنوان دانشجوی مرکز طب لازم می دانم که از همه دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و گروههای مختلف پزشکی تقدیر و تشکر کنم. در این میان از استاد صالحی تشکر ویژه دارم که در برپایی و استمرار این گراندراند که به صورت ماهانه در این مرکز برگزار می شود، بسیار پیگیر بوده است.

 وی افزود: حکیم ابن سینا با همه زحماتی که در عرصه علوم مختلف و از جمله پزشکی کشید، در نهایت با دو بیت شعر، حال خود را در ناتوانی خود در شناخت دنیای عظیم علم بیان کرد و گفت « دل گر چه درین بادیه بسیار شتافت/  یک موی نفهمید ولی موی شکافت، اندر دل من هزار خورشید بتافت/ آخر به کمال ذره یی راه نیافت»

استاد پیشکسوت مجتمع، با اشاره به محدودیت اطلاعات بشر در مورد بدن انسان گفت: هر چه در مورد اطلاع از بدن انسان، ساختار و مکانیسم های آن کوشش کنیم، باز هم به این نتیجه می رسیم که در بسیاری از ابعاد نادان هستیم و اطلاعات کافی نداریم. پس چه بهتر که در جهت رشد علم خود بکوشیم تا بتوانیم از آگاهی و علم خود حداکثر استفاده را برای گشایش مسائل بیماران به کار ببریم.

وی خواستار آموزش بهینه و انتقال علم اساتید با بیشترین ظرفیت خود به دانشجویان پزشکی شد و گفت: اگر این انتقال علم به درستی و با بالاترین ظرفیت خود محقق شود، در آینده بهترین پزشکان و متخصصان را در زمینه های مختلف خواهیم داشت. 

دکتر خلوت ادامه داد: افتخار می کنیم که در دانشگاههای علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تربیت شدیم، علم آموختیم و زمینه را برای آیندگان فراهم کردیم تا خدمتگزاران باوفای ایران عزیزمان باشند.

در بخش پایانی این محفل علمی، دکتر علی خلوت از تعدادی از اساتید بنام گروههای مختلف پزشکی با اعطای هدایایی تقدیر کرد.

در ادامه از دکتر فرزانه حیدری دستیار فوق تخصص روماتولوژی و ارائه کننده این گراندراند، دکتر پریسا بغدادی دستیار بیهوشی، دکتر علی حقی و دکتر مینا رضائی دستیاران اورژانس، دکتر نیکان امیرخانی کارورز قلب و عروق، دکتر رضا افصحی کارورز طب اورژانس و دکتر لیلا افتخاری نیا دستیار قلب و عروق  با دریافت هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین دو تن از دستیاران به نامهای دکتر مهسا روحانی نژاد و دکتر هانیه موحد و یکی از دانشجویان پزشکی به نام دکتر رضا رهبر موفق به دریافت جایزه مسابقه علمی گراندراند شدند.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,گراندراند
  • کد خبر : 277312
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید