مرکز تلفن: 02161190
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/07/17 - 13:51
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 70
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

بیست ‌ویکمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

در بیست‌ ویکمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، گزارشی مالی بیمارستان در خصوص مبحث هتلینگ در سال 1403 ارائه و بررسی شد.

به گزارش سینا رسانه روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، در بیست ‌و یکمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع که دوشنبه ۱۶ مهر سال 1403 در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد، گزارشی مالی بیمارستان با مبحث هتلینگ ارائه شد.
درابتدای این جلسه، دکتر اینانلو رئیس مجتمع با اشاره به مبحث هتلینگ بیمارستان گفت: در واقع هتلینگ هزینه بسیار زیادی را برای بیمارستان تحمیل می کند، مصرف آن به صورت مستقیم قابل کنترل نیست و باید به صورت غیر مستقیم آن را مدیریت کنیم تا هزینه های ناشی از آن تا حد ممکن کاسته شود.
وی افزود: مهمترین چالش در خصوص مصرف بیش از اندازه هتلینگ در بیمارستان مربوط به بخش های سرپایی است که در این رابطه باید تدابیری اندیشیده شود.رئیس مجتمع با بیان این مطلب که با افزایش درآمد بیمارستان باید میزان تنخواه مالی از دانشگاه افزایش یابد، گفت: با توجه به افزایش درآمد در مراکز درمانی و ارائه راهکار های مناسب برای کاهش کسورات، بهتر است تدابیری در راستای افزایش میزان تنخواه مالی و همچنین موارد تشویقی برای مراکز در نظر گرفته شود تا ضمن افزایش انگیزه، سبب ایجاد رقابت در واحدها شده و فقط بر اساس تفاهم نامه نباشد.
وی با اشاره به نگاه متمرکز دانشگاه به مراکز درمانی گفت: برخی مراکز با توجه به خدماتی که ارائه می کنند، ماهیت سودده داشته و برخی دیگر غیر سودده هستند که در این راستا باید هر مرکزی با توجه به ماهیت و میزان سوددهی خود سنجیده شود.
در ادامه احمدی رئیس حسابداری مجتمع، به ارائه گزارش درآمدی هتلینگ بیمارستان پرداخت و گفت: برنامه ها و اقداماتی در نظر گرفته شده است تا بتوانیم مصرف هتلینگ را در بخش ها و واحدها تا حد امکان کنترل و کاهش دهیم. در همین رابطه، جلسات منظمی با مدیران و مسئولان واحد ها برگزار خواهد شد.
سپس رحمان نصرالهی مسئول ترخیص مجتمع به بررسی گزارش تفصیلی از تراز مالی درآمد و هزینه هتلینگ در مجتمع به تفکیک بخش و به ازای بیمار پرداخت و گفت: درآمد هتلینگ بیمارستان ها بر اساس سه بخش عادی، ویژه و اتاق عمل محاسبه می شود که بر اساس بررسی های به عمل آمده در هر سه بخش، تراز عملکرد مجموع مجتمع در این زمینه روند رو به بهبودی را طی می کند، اما اگر برخی هزینه های پنهان در زمینه هتلینگ هم در نظر گرفته شود، تراز منفی خواهد بود که نیازمند مداخله جدی است.
دکتر محمدعلی سورکی سورکی معاون پشتیبانی مجتمع با تشکر از گزارش مالی ارائه شده، گفت: گزارش های ارائه شده در جلسات هئیت رئیسه باید منجر به یک نتیجه و تغییر تصمیم باشد تا ارزشمند شود. وی با اشاره به اهمیت بازخورد گزارش های مالی به بخش ها به ویژه بخش ها گفت: با ارائه این بازخوردها و برگزاری جلسات مدون با روسا و سرپرستاران بخش ها، می توان در این رابطه تدابیری اندیشید و برای بخش های کم مصرف نیز تشویقی در نظر گرفته شود تا انگیزه آنها افزایش یابد. همچنین پیشنهاد می شود هر سه ماه یکبار گزارش هتلینگ بیمارستان در جلسات هئیت رئیسه ارائه شود.
در ادامه، دکتر محمد طاهر معاون درمان مجتمع گفت: با توجه به اینکه به تازگی دو کارشناس اقتصاد سلامت به جمع کارکنان مجتمع اضافه شده اند، امیدواریم کمیته اقتصاد و درمان فعال و با ارائه تحلیل های کارشناسی در بحث تصمیم سازی بیش از پیش فعال باشد. همچنین به منظور صرفه جویی و مدیریت هزینه های بیمارستان گزارش هزینه و درآمد مجتمع به تفکیک بخش ها به ایشان بازخورد داده می شود.
موضوع جایابی برای انتقال پاویون طبقه همکف ساختمان ولیعصر و کمبود فضای پاویون دستیاران، از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
توضیح این که دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، دکتر محمد طاهر معاون درمان، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر محسن احمدی تفتی مدیر نظارت بر درمان مجتمع، دکتر رضا ارشادی رئیس بیمارستان حضرت مهدی (عج)، دکتر زهرا پناهی رئیس بیمارستان ولیعصر(عج)، دکتر سید روح الله میری رئیس انستیتو کانسر، دکتر امیر نداف مدیر امور آموزشی و دانشجویی، طاهره زرعی چیان مدیر پرستاری، مهندس احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، مهندس سید رضا رسولی سرپرست دفتر فنی، وهاب احمدی مدیر امور مالی، حسن رحیمی مدیر منابع انسانی، مهندس رامین محبی سرپرست واحد فناوری اطلاعات، مهین یوسفی سرپرست واحد اعتباربخشی و بهبود کیفیت، مهندس شهره بیات سرپرست روابط عمومی مجتمع، رحمان نصرالهی مسئول ترخیص مجتمع و جواد استکی رئیس دفتر ریاست در این جلسه حضور داشتند.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,حوزه ریاست
  • کد خبر : 280179
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
تنظیمات پس زمینه