مرکز تلفن: 02161190
  • تاریخ انتشار : 1402/09/14 - 12:24
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 72
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بیست و ششمین نشست تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) در سال ۱۴۰۲

در بیست و ششمین نشست تیم رهبری و مدیریت، گزارشی از نحوه پرداخت تعرفه پرستاری ارائه شد.

️به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، نشست تیم رهبری و مدیریت این مرکز دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ با حضور دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر سید علی مومنی سرپرست معاونت امور دانشگاهی، دکتر مرتضی دارایی معاون امور فرهنگی، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام، دکتر زهرا پناهی رئیس بیمارستان ولیعصر(عج)، دکتر روح‌اله میری رئیس انیستیتوکانسر، دکتر رضا ارشادی سرپرست بیمارستان حضرت مهدی(عج)، دکتر امیر نداف مدیر امور آموزشی و دانشجویی، طاهره زرعی‌چیان سرپرست دفتر پرستاری، وهاب احمدی مدیر امور مالی و سایر مدعوین در دفتر سالن شورای ریاست برگزار شد.
در ابتدای نشست وهاب احمدی با تبیین نحوه محاسبه تعرفه عملکردی پرستاران، آخرین مبالغ پرداختی تعرفه مربوط به شهریور ۱۴۰۲ را با مرداد ماه مقایسه کرد.
مدیر امور مالی مجتمع گفت درآمد تجمیعی شهریورماه این مرکز نسبت به مرداد کاهش یافته بود و امتیازدهی سرپرستاران نیز در شهریور بجز موارد اندکی حاکی از افزایش بوده است.
وی ادامه داد درآمد تجمیعی و امتیاز تجمیعی کادر  پرستاری دو عامل ایجاد کننده تفاوت در کای پرستاری و مبلغ ریالی تعرفه عملکردی است.
در ادامه زرعی‌چیان با مروری بر فرمول و نحوه محاسبه امتیازات پرستاران گفت: امتیاز هر فرد براساس ضریب کمی و کیفی عملکرد وی که توسط سرپرستار آن بخش ثبت می‌شود، عملکرد مستقیم و غیرمستقیم محل خدمت وی طبق دستورالعمل امتیازدهی وزارت بهداشت و همچنین فاکتورهای مرتبط با امتیاز فردی وی که در سامانه تیسا موجود است، محاسبه می‌گردد.
وی ادامه داد: هر پرستار براساس ضریب اشغال تخت، متوسط اقامت بیمار و ارزش نسبی خدمات پرستاری آن بخش امتیازی دریافت می‌کند و قابل انتظار است که افراد با عملکرد و حجم کاری متفاوت، در دریافت تعرفه یکسان نباشند.
دکتر سورکی درخصوص احصای درآمد به صورت تجمیعی و سپس بازتوزیع آن بین پرستاران و کای خدمات پرستاری در هر ماه توضیحاتی ارائه داد و پایش امتیازها و معادل ریالی آن را با نظارت یک تیم متشکل از سوپروایزران ارشد ناظر بر ثبت سرپرستاران و همچنین همکاری روسا و مدیران بیمارستان‌ها و واحد مالی ضروری دانست.
در ادامه حاضرین به بحث و تبادل نظر درباره چالشهای دستورالعمل وزارت بهداشت، میزان انطباق دستورالعمل با موارد و بیماران ویژه در مجتمع و ارائه پیشنهاداتی در راستای ارتقای سامانه تیسا پرداختند.
دکتر اینانلو با تاکید بر ضرورت دقت در پرداخت به کارکنان، از زحمات دفتر پرستاری در طی چند ماه اخیر برای پیگیری بهبود اجرای تعرفه پرستاری مجتمع قدردانی کرد و پیشنهاداتی در راستای نظارت بیشتر بر ثبت امتیازات توسط سرپرستاران بخشها مطرح نمود.
وی دستورالعمل پرداخت تعرفه عملکردی کادر پرستاری را قدمی لازم دانست که برای تقویت انگیزه همکاران سختکوش موثر خواهد بود و در عین حال خواستار بررسی مجدد دستورالعمل وزارت بهداشت به منظور انعکاس بازخورد کارشناسی صف به ستاد شد.
دکتر اینانلو با ذکر این مطلب که مبلغ کلی تعرفه نسبت به کارانه قبلی تا یک‌ونیم برابر افزایش نشان می‌دهد، نظارت دقیق بر ضرایب ثبت‌شده توسط سرپرستاران، اطلاع‌رسانی ماهانه میزان کای پرستاری برای آن‌ماه به سرپرستاران به منظور پرهیز از سخت‌گیری بی‌مورد، ایجاد سیستم بازخوردگیری از کادر پرستاری برای بررسی موارد اعتراض و همچنین تقویت ارتباط با تیم تدوین‌کننده دستورالعمل تعرفه عملکردی پرستاری در وزارت بهداشت و همچنین برنامه‌نویسان سامانه تیسا برای انعکاس نظرات کادر پرستاری و مدیران مجتمع به منظور رفع نواقص این فرایند را مهمترین اقدامات لازم و پیش‌رو دانست.
توضیح اینکه آمنه شکوری سوپروایزر بالینی، مهندس علی نعلبران سرپرست حراست، فاطمه حمیدی‌فر سوپروایزر ارشد بیمارستان حضرت مهدی(عج)، لطیفه خادم سوپروایزر بیمارستان ولیعصر(عج)، مریم مکتوبی سوپروایزر اتاق عمل‌های مجتمع، سارا مهدوی‌مقدم سوپروایزر ارشد انستیتوکانسر و فاطمه صدخسروی سوپروایزر اورژانس در این نشست حاضر بودند.

  • گروه خبری : حوزه ریاست
  • کد خبر : 252979