دریافت نوبت کلیک کنید
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1404/08/29 - 11:58
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 129
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

به همت واحدصیانت ازحقوق شهروندی ، دوره آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران برای اولین بار برای کارکنان استخدام جدید برگزار شد

کلاس آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در دو روز متوالی برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوشنبه وسه شنبه ۲6و27 آبان 1404 کلاس آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایتمندی بیماران با حضور جمعی از کارکنان جدیدالاستخدام واحدهای رادیولوژی و تغذیه و منشی های درمانی برگزار شد.

 دکترقلی نژاد مسئول واحد صیانت از حقوق شهروندی هدف از برگزاری این دوره را اشاره به ابعاد سنجه های استاندارد اعتبار بخشی ملی عنوان کرد ،که این استاندارد های اعتبار بخشی به طور کلی در سه بخش تدوین شده است الف: مدیریت و رهبری، ب: مراقبت های درمانی و ج: حمایت از حقوق گیرنده خدمت، که در این دوره این بخش سوم یعنی حقوق گیرنده خدمات را مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: حقوق گیرنده خدمت خود به دو قسمت می باشد1- تامین تسهیلات برای گیرندگان خدمت(بیماران و همراهان) 2- احترام به حقوق گیرنده خدمت( بیماران و همراهان) دراین دوره ، براهمیت اطلاع رسانی صحیح به گیرندگان خدمت گفت: یکی از مهمترین مسائل در این قسمت اطلاع رسانی به بیمارن در زمینه نحوه دسترسی بیمار یا ولی قانونی وی به پزشک معالج و اعضای اصلی گروه پزشکی است.

که بیمارستان باید نحوه دسترسی را تعیین کرده وزمینه را فراهم نماید و به آگاهی کارکنان درمانی و بیماران و همراهان برساند دکترقلی نژاد با اشاره به سر فصل های سنجه های اعتبار بخشی افزود: کفایت اطلاع رسانی و فراهم بودن امکان دسترسی به پزشک را باید با تایید بیماران مورد پذیرش واقع شود. وی در ادامه گفت: مسئول هماهنگی و اطلاع رسانی دراین زمینه را سنجه ها بر عهده سرپرستار بخش و پرستار بیمار نهاده است.

مسئول حقوق گیرنده خدمت در بخش دیگری از سخنان خود به سنجه دیگری پرداخت و گفت: یکی دیگر از مسائل و سنجه های مهم اطلاع رسانی خبر های ناگوار پزشکی است که می بایست با رعایت اصول اخلاق بالینی و روشهای از پیش تعیین شده با بیمار یا ولی قانونی او در میان گذاشته شود، که بیمارستان باید روش های اطلاع رسانی خبر های ناگوار را تعیین کرده و کارکنان مربوطه از آن آگاهی داشته باشند. در این زمینه استاندارد ملی شیوه ی زیر را به بیمارستان ها توصیه کرده است.

کمیته اخلاق بالینی باید با مشارکت تیم مددکاری اجتماعی و دریافت مشاوره از یک روانشناس دستورالعملی مدون در خصوص روشهای اطلاع رسانی خبر ناگوار در زمینه بیماری یا فوت بیماران بر اساس اخلاق حرفه ای و منش انسانی تدوین شود.

همچنین افراد/ مشاغل واجد شرایط برای اعلام خبرهای ناگوار به بیمار/ قیم قانونی وی توسط این کمیته شناسایی و در خصوص آموزش آنها به تمامی سنجه های حقوق گیرندگان خدمت ونقش آن در افزایش رضایتمندی بیماران بطور مفصل به ابعاد آن پرداخته شد.

 

 
 
 
 
  • کد خبر : 310683
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه