دریافت نوبت کلیک کنید
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید

 مشخصات و شرح وظایف 
سرپرست اداره: سرکار خانم سارا صالحی / سرپرست اداره بهبود کیفیت و اعتباربخشی

شماره تماس داخلی: 2084
شرح وظایف :
1.    امور برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی
2.    امور کمیته های بیمارستانی
3.    مدیریت ارزیابی های درون و برون بیمارستانی
4.    مدیریت فرایندها و شاخصهای عملکردی
5.    راهبری محورهای ایمنی بیمار و حقوق گیرنده خدمت
6.    توانمندسازی گروه های مختلف شغلی در زمینه کیفیت خدمات و استانداردهای اعتباربخشی
7.    تقویت هماهنگی های بین بخشی
8.    مشارکت در تقویت نظام ارزیابی عملکرد و مدیریت بهینه منابع
9.    مشارکت در هوشمندسازی امور و پیشبرد اقدامات مبتنی بر شواهد علمی

سوابق اجرایی: 
1. رییس اداره کیفیت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال ١٤٠٠ تا 1404
٢. مسئول بهبود کیفیت بیمارستان شریعتی سال ٩٨ تا ١٤٠٠
٣. مسئول بهبود کیفیت بیمارستان ضیاییان از سال 91 تا ٩٨ (از سال 90 تا 91 کارشناس دوره طرح)
٤. ارزیاب کشوری استانداردهای اعتباربخشی درمانی
٥. مدرس دوره اعتباربخشی شایسته گزینی مدیران
٦. مشاور علمی انجمن اداره امور بیمارستانها
٧.دبیر اجرایی اولین سمینار کشوری روز ملی کیفیت خدمات بیمارستانی ( برای اولین بار در سطح کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران)
٨. مدرس دوره های اعتباربخشی مراکز جراحی محدود و بیمارستانها
٩.پیاده سازی طرح ارزیابی عملکرد کمی و کیفی پزشکان (برای اولین بار در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران)
١٠. پیاده سازی طرح رضایت سنجی یکپارچه الکترونیک از گیرندگان خدمات بیمارستانی و کارکنان در سطح بیمارستانهای دانشگاه تهران و داشبورد قابل ارائه در بستر HIS (برای اولین بار سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران)
١١.  پیاده سازی نرم افزار کارنامه عملکردی بیمارستانهای دانشگاه تهران (برای اولین بار سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران)
١٢. پیاده سازی کارنامه کمیته های بیمارستانی (برای اولین بار سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران)
13.پیشنهاد و پیاده سازی روشهای آموزشی استانداردها و مفاهیم کیفیت خدمات سلامت در قالب پادکست، استیکر، کاریکاتور و...
14. پیاده سازی طرح سنجش فرهنگ ایمنی بیمار بصورت یکپارچه و الکترونیک در سطح بیمارستانهای دانشگاه تهران و داشبورد قابل ارائه در بستر HIS (برای اولین بار سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران)

اهم سوابق علمی : 
فارغ التحصیل رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه علوم پزشکی تهران

1.مولف کتاب "گنجینه خطا "  (یادگیری و به اشتراک گذاری خطاها بر اساس خاطره نویسی برای اولین بار در کشور)

       2.بررسی علل ترخیص با رضایت شخصی در بیمارستان
discharged against medical advice and its effective factors among patients referred to ziaeian hospital
Journal of Tehran University of science 
2016.6.1
        3.بررسی علل خطاهای دارویی و راهکارهای کاهش آنها
Medication errors & reducing intervention: a mixed study in a teaching hospital. 2021; (9)1: 3-12
Journal of pharmaceitical care 
Published: 2021.3.30
        4.بررسی وضعیت فرهنگ ایمنی بیمار در بیمارستان
Patient safety & quality improvement journal 
Patient safety culture assessment of a hospital in Tehran: a case study
2021;(9)4:225-234.
 PSQI J, vol.9 ,No.4,Aut 2021
         5.بررسی تاثیر یادگیری فعال از خطاهای دارویی  بر میزان بروز آنها در حیطه پرستاری
         6.بررسی ارتباط بین وضعیت فرهنگ ایمنی بیمار و امتیاز اعتباربخشی محور ایمنی بیمار در بیمارستانها
         7.بررسی ارتباط بین میزان رضایت مندی کارکنان و میزان رضایتمندی گیرندگان خدمات بیمارستانها
         8.طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامه الکترونیک یکپارچه و استاندارد ارزیابی رضایت بیماران بستری بیمارستانها
مدرس دوره های :
•    Tracer methodology
•    برنامه ریزی عملیاتی / شاخص ها
•    استانداردهای حقوق گیرنده خدمت در بیمارستانها
•    استانداردهای حوادث و بلایا در بیمارستانها
•    تحلیل ریشه ای خطا  RCA
•    تحلیل پیشگیرانه خطرات FMEA
•    خطاهای درمانی و شاخصهای ایمنی بیمار
•    رهبری و مدیریت کیفیت در بیمارستانها
•    کمیته های بیمارستانی
•    محور مدیریت منابع انسانی در بیمارستانها
•    فرایندنویسی


مشخصات وشرح وظایف کارشناسان بهود کیفیت: 
سرکار خانم دکتر سولماز عظیم زاده
سرکار خانم زهرا اسدی پیری
جناب آقای عادل تبریزی
سرکارخانم پریسا دهقانیان
شماره تماس داخلی مشترک: 2632
سرکار خانم سعیده حسنوند
شماره تماس داخلی: 2084
1.    مشارکت در تدوین برنامه استراتژیک و برنامه های عملیاتی
2.    مشارکت در پیاده سازی سنجه های اعتباربخشی
3.    تدوین و بازنگری خط مشی‌ها، روش‌های اجرایی و دستورالعمل ها
4.    پایش شاخص های عملکردی
5.    مشارکت در اصلاح و ارتقاء فرآیندهای بیمارستانی
6.    بازدید و ممیزی بخش های بالینی
7.    نظارت بر روند تشکیل کمیته ها

مشخصات و شرح وظایف مسئول دفتر:
سرکار خانم شهربانو کاظم نژاد
1.    تهیه برنامه زمانی کمیته های بیمارستانی به صورت ماهیانه
2.    انجام امور مربوط به هماهنگی جلسات درون و برون واحدی
3.    پیگیری نامه ها و درخواست های پشتیبانی مربوط به دفتر
4.    کدگذاری فرم های داخلی مجتمع
5.    ورود شاخص های ارسالی از سایر واحدها به نرم افزار رستک
شماره تماس داخلی : 2084

تنظیمات پس زمینه