• تاریخ انتشار : 1402/09/29 - 12:39
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست هم‌اندیشی معاون و مدیران حوزه درمان مجتمع‌ بیمارستانی امام خمینی(ره)

دکتر محمد طاهر: اورژانس مجتمع اولویت کاری معاونت درمان است و لازم است در فرایند تریاژ بازنگری جدی داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، دکتر محمدطاهر معاون درمان مجتمع و مدیران و مسئولان واحد‌های زیرمجموعه پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ در سالن شورای ریاست در نشست هم‌اندیشی و بررسی چالش‌های حوزه درمان این مرکز حاضر شدند.
در ابتدای این نشست پس از ارایه گزارش توسط مسئولان، دکتر طاهر از تلاش‌های صورت گرفته در دوره‌های پیشین و زحمات معاونان گذشته قدردانی کرد.
وی افزود: تقویت فرایند نظارت بر درمان را بطور جدی دنبال می کنیم و بیش از پیش بطور مستقیم در بازدیدهای نظارتی حضور خواهیم داشت.
دکتر طاهر از عزم جدی معاونت درمان درخصوص توسعه خدمات IPD مجتمع خبر داد و ابراز امیدواری کرد با هم‌افزایی سایر حوزه‌ها این بخش از خدمات مجتمع گسترش یابد.
پس از ارائه گزارش حاضرین در زمینه مشکلات سامانه‌های اطلاعاتی در حوزه درمان، وی گفت: با هماهنگی معاونت پشتیبانی و واحد IT درصدد رفع مشکلات هستیم و با جدیت نیازهای مجتمع را از شرکت ها و نرم‌افزارهای طرف قرارداد پیگیری خواهیم کرد.
در ادامه دکتر علی گنجعلی‌خان مدیر درمان، دکتر مریم پرنیان مدیر نظارت بر درمان، طاهره زرعی‌چیان مدیر پرستاری، دکتر خدانظر خروشا جانشین مسئول فنی، دکتر اسمعیل محمدنژاد مشاور در امور کنترل عفونت، جواد استکی مدیر امور عمومی معاونت درمان و دیگر مسئولان واحد‌های این معاونت به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه موضوعات مرتبط با واحدها و چالش‌های اجرایی پرداختند.
ضرورت برنامه‌ریزی و حرکت به سمت الکترونیک‌سازی فرآیندها و هوشمندسازی، کاستی‌های نیروی انسانی بویژه کادر پرستاری، رادیولوژی، مدارک پزشکی و مهندسی پزشکی، عدم برخورداری از فضای فیزیکی کافی و مشکلات ناشی از پراکندگی جغرافیایی واحدها، مشکلات پرداخت‌های پرسنلی به ویژه تعرفه خدمات پرستاری و اختلاف سطوح درآمدی کادر پرستاری و غیر پرستاری و تبعات جدی آن بر انگیزه کارکنان و بعضا ترک کار توسط ایشان، کمبود امکانات رایانه‌ای و تجهیزات پزشکی، کمبود منابع مالی و اعتبارات برای خرید تجهیزات و انجام تعمیرات، عدم تناسب ظرفیت عرضه با تقاضای موجود در زمینه خدمات درمانگاهی، مشکلات چرخه انتقال بیماران از اورژانس به بخش و ضریب اشغال بالای بخش ها، عدم همراهی با پروژه پرونده الکترونیک، موانع عملیاتی اجرای نوبت‌دهی الکترونیک، نواقص سیستم‌های اطلاعاتی موجود در زمینه گزارش‌گیری و تهیه گزارش‌های مورد نیاز بیمارستان و نهادهای نظارتی، مشکلات واحد بیماران بین‌الملل در زمینه ارتباط با شرکت‌های فعال در زمینه IPD و اخذ مجوز آن، ناهماهنگی‌های موجود در خصوص پذیرش و ارائه خدمت به بیماران بین‌المللی و نبود بخش بستری مجزا برای این واحد، عدم برخورداری از الزامات دپارتمان بین‌الملل مانند مترجم، کمبود پزشک برای توسعه خدمات درمانگاه پزشک عمومی و ارجاع نامناسب موردی بعضی بیماران اورژانسی از تریاژ به این درمانگاه، موانع اخذ مجوزهای ایمنی و استقرار الزامات و استانداردهای ایمنی و آتش‌نشانی و ارتقای ظرفیت پاسخدهی در بحران، عدم امکان جوابدهی در آزمایشکاه بخصوص در زمینه تست‌های ارجاعی از سایر دانشگاه‌ها، مشکلات واحد CSSD از جمله تامین مواد مصرفی و زیرساخت انتقال کارکنان و ابزار در بیمارستان حضرت مهدی(عج) از اهم موضوعات مطرح شده توسط مسئولان واحدها در این نشست بود.

  • گروه خبری : معاونت درمان
  • کد خبر : 254530