• تاریخ انتشار : 1403/04/24 - 08:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 138
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گامی نوین در آموزش پزشکی با Gamification در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

در حرکتی ابتکاری، اولین جلسه کلاس آموزشی به روش بازی (Gamification) برای دانشجویان رشته پزشکی گروه جراحی عمومی در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، اولین جلسه کلاس آموزشی به روش بازی (Gamification)چهارشنبه 20 تیر 1403 با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان گروه جراحی به همت دفتر توسعه آموزش و معاونت امور دانشگاهی انجام شد، که نویدبخش تحولی چشمگیر در شیوه‌های آموزش پزشکی در ایران است.
دکتر محمدرضا کرامتی رئیس دفتر توسعه آموزش مجتمع، در سخنرانی خود بر اهمیت به‌کارگیری روش‌های نوین آموزشی در کنار شیوه‌های سنتی تأکید کرد.
وی با اشاره به نقش کلیدی این روش‌ها در ارتقای سطح دانش و مهارت‌های عملی دانشجویان، خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های نوین آموزشی، از جمله بازی Gamification ، می‌تواند انگیزه و اشتیاق دانشجویان را به طور قابل توجهی افزایش دهد و فرآیند یادگیری را به تجربه‌ای لذت‌بخش و مؤثر تبدیل کند.
دکتر نرگس فرهادی دکترای مدیریت آموزش نیز در این نشست به تشریح مفهوم بازی وارسازی و کاربرد آن در آموزش پزشکی پرداخت.
وی با بیان اینکه بازی Gamification به معنای استفاده از عناصر و مکانیزم‌های بازی در فعالیت‌های غیربازی است، افزود: این روش می‌تواند با ایجاد فضایی جذاب و پویا، به یادگیری عمیق‌تر و ماندگارتر مفاهیم پیچیده کمک کند.
دانشجویان حاضر در این جلسه نیز از تجربه جدید و جذاب آموزش به روش بازی Gamification استقبال گرمی به عمل آوردند و ابراز امیدواری کردند که این روش در سایر دروس و رشته‌های دانشگاهی نیز به کار گرفته شود.

 
 
 
  • گروه خبری : ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 271217
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید