مرکز تلفن: 02161190
  • تاریخ انتشار : 1403/06/29 - 11:02
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 62
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

چهارمین گراندراند مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

در چهارمین گراندراند مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) که در تالار شهید این مجتمع برگزار شد، از تعدادی از فراگیران برگزیده بخش های مختلف این مرکز، تقدیر بعمل آمد.

به گزارش سینا رسانه روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، در چهارمین گراندراند مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) که چهارشنبه 28 شهریور1403 برگزار شد،
دکتر مرتضی دارایی معاون امور فرهنگی مجتمع و متخصص داخلی در رابطه با مورد بیماری این گراندراند گفت: مورد امروز در رابطه با خانم 45 ساله ای است که با علائم کاهش شنوایی ناگهانی گوش سمت چپ مراجعه کرده است.
وی با بیان این که علائم بیمار از شش ماه پیش به دنبال بروز آبله مرغان ایجاد شده است، گفت: به دنبال ابتلا به آبله مرغان، بیمار دچار علائم عضلانی-اسکلتی غیراختصاصی و ضعف شده بود و در این یک هفته اخیر کاهش شنوایی به همراه سردرد به علائم فرد اضافه شده بود.
دکتر دارایی افزود: یافته های پزشکی این بیمار به نفع کاهش شنوایی سنسوری نورال در گوش چپ بود.
در این میان، آنچه در آزمایشات مهم به نظر می رسید، آنمی (کم خونی) به همراه افزایش مارکرهای التهابی، آلبومین پایین و توتال پروتئین بسیار بالا بود و بعلاوه لخته شدن سریع نمونه خون از دیگر علایم مهم ایشان بود.
وی ادامه داد: در مجموع شواهد به همراه ضایعات لیتیک استخوانی که در تصویربرداری دیده شد، به نفع احتمال وجود پاراپروتئینمی بود.
بنابراین برای این بیمار، تزریق دگزامتازون داخل پرده گوش به همراه پلاسمافرز با شک به هایپرویسکوزیته انجام شد (میزان ویسکوزیته سرمی 10.2 cp). همچنین با توجه به الکتروفورز پروتئین های سرم به همراه یافته های مغز استخوان، تشخیص مولتیپل میلوما (Multiple myeloma) مطرح شد.
در ادامه این نشست علمی، از تعداد ۲ تن از دستیاران برگزیده بخش های مختلف این مرکز به اسامی دکتر لیلا افتخاری نیا دستیار قلب و عروق و دکتر اعظم قربانی دستیاران طب اورژانس با اعطای هدایایی تقدیر بعمل آمد.
در بخش پایانی این گراندراند، یک تن از دستیاران مجتمع به نام دکتر فائزه خواجوی نیا و یکی از دانشجویان پزشکی به نام رضا رهبر که از برندگان مسابقه این نشست علمی بودند، جوایزی دریافت کردند.
توضیح این که، دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی، دکتر امیر نداف مدیر امور آموزشی و دانشجویی، دکتر مرتضی دارایی معاون امور فرهنگی مجتمع و متخصص داخلی، دکتر بهروز امیر زرگر متخصص گوش و حلق و بینی، دکتر احمد خواجه مهریزی فوق تخصص خون و انکولوژی، دکتر فهیمه زینل خانی متخصص رادیولوژی، دکتر فرشته عاملی متخصص پاتولوژی و جمعی از اساتید پیشکسوت، اعضای هیات علمی، دستیاران و دانشجویان پزشکی در این نشست علمی حضور داشتند.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,گراندراند
  • کد خبر : 278658
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید