مرکز تلفن: 02161190
  • تاریخ انتشار : 1403/05/31 - 11:09
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 115
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام تبریک رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت روز پزشک

دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، به مناسبت یکم شهریور زاد روز شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا و روز ملی پزشک پیام داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، متن پیام دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع در نکوداشت روز پزشک مقارن با یکم شهریور 1403 به شرح ذیل است:
به نام طبیب دلها و شفابخش جانها پیام خود را با سخنی از شادروان دکتر قریب آغاز می کنم که طبق فرموده ایشان "اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خودت نیستی اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی.
" پزشکان ضامن سلامت جامعه، امنیـت بیماران و فرشتگانی هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می بخشند و پزشکی حرفه مقدسی است که با بردباری، انسان مداری، از خود گذشتگی و همه آنچه امروزه اخلاق حرفه ای نامیده می شود، پیوندی دیرینه دارد.
در تاریخ پزشکی این دیار، پزشکانی و اساتید حاذق و خوشنام بسیاری بوده اند که نام آنها با اخلاق حرفه ای پزشکی عجین شده است.
اساتید بنامی که سالها است از میان ما بار سفر بسته اند ولی چنان سایه سترگ آنها برسر حیطه پزشکی کشور گسترانیده شده است که فراموش کردن راه و مسیر آنها هرگز امکان پذیر نیست. در این میان، مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز درمانی کشور، همواره قدمگاه اساتیدی بوده که عطر حضورشفابخش آنها در جای جای بخش ها و ساختمان های آن پیچیده شده است.
طبیبان و اساتیدی همچون شادروان دکتر یلدا، دکتر شمس شریعت تربقان و بسیاری دیگر که همواره الگو بوده اند و الگو باقی می مانند.
امروز خانواده بزرگ مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و به ویژه پزشکان آن، میراث دار چنان فرهنگ عظیم و پرشکوهی از انسانیت و اخلاق حرفه ای هستند که این اساتید پیشکسوت از خود به یادگار گذاشته اند.
باشد که تا جان در بدن هست، در ارج نهادن و پاسداشت میراث این بزرگواران بکوشیم و بهترین پاداش خود را در لبخند دردمندان و بیمارانی ببینیم که از محروم ترین و دورافتاده ترین مناطق کشور به امید بهبودی به این مرکز مراجعه می کنند.
در پایان ضمن تبریک این روز بزرگ به جامعه پزشکی کشور به ویژه پزشکان، دستیاران و دانشجویان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، امیدوارم این عزیزان همچون طلایه داران این حرفه، مهرورزی، اندیشه و خرد را سرلوحه کار خود قرار دهند و همدل و همسو با وجود کاستی ها و سختی های مسیر، در جهت رشد و توسعه دانش پزشکی بکوشند.
دکتر سید حسن اینانلو
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

 
 
 
 
 
 
 
  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,پیام تبریک
  • کد خبر : 274778
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید