مرکز تلفن: 02161190
  • تاریخ انتشار : 1403/06/06 - 07:42
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 146
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هفدهمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

در هفدهمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، معاون درمان مجتمع با ارائه گزارش عملکرد کیفی پزشکان در نیمه دوم سال 1402، میانگین شاخص متوسط مدت اقامت بیماران در کل بخش های مجتمع را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، هفدهمین جلسه هیئت رئیسه، دوشنبه 5 شهریور 1403 در سالن شورای ریاست این مجتمع برگزار شد.
در این جلسه، دکتر محمد طاهر معاون درمان مجتمع با ارائه گزارش عملکرد کیفی پزشکان در نیمه دوم سال 1402، این گزارش را به تفکیک گروههای داخلی، داخلی قلب، روماتولوژی، ریه، عفونی، غدد، گوارش، نفرولوژی، طب اورژانس، مراقبت های ویژه، جراحی زنان، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، ارولوژی، جراحی ترمیمی، جراحی توراکس، جراحی عمومی، جراحی کانسر، جراحی مغز و اعصاب و جراحی قلب تشریح کرد.
وی با اشاره به شاخص متوسط مدت اقامت بیماران در کل بخش های مجتمع گفت: رقم این شاخص 5.87 روز است که از نظر معاونت درمان دانشگاه عدد مطلوبی به شمار می آید. معاون درمان مجتمع افزود: هر بخشی از مجتمع که بیماران آن بیش از 5.87 روز در آن اقامت داشته باشند، از لحاظ شاخص متوسط روزهای اقامت، رقم بالایی دارد که بایستی علل آن جستجو شود.
وی تسریع در تعیین تکلیف بیماران توسط پزشکان را امری مهم در کاهش شاخص مدت اقامت بیماران در مجتمع دانست و گفت: گاهی اوقات در پاسخ دهی به مشاوره ها تاخیر ایجاد می شود که از علل افزایش این شاخص است.
همچنین در برخی موارد، پس ازانجام عمل جراحی، معاینه بیمار و تعیین تکلیف برای ترخیص توسط خود جراح انجام نمی شود.
دکتر طاهر نوع عمل جراحی و تاثیر آن بر میزان شاخص اقامت بیماران را امری مهم دانست و افزود: برخی از اعمال جراحی کمتر از یک ساعت و برخی دیگر از اعمال جراحی ماژور (تیپ D ) هستند که بیش از سه ساعت به طول می انجامند که این موضوع در افزایش یا کاهش شاخص اقامت بیماران در بیمارستان تاثیر دارد.
به عنوان مثال در گروه جراحی پیوند قلب، اکثر اعمال جراحی تیپ D هستند و بالا بودن متوسط اقامت بیماران پس از انجام این اعمال جراحی طبیعی است.
در بخشی دیگر از این جلسه، دکتر اینانلو رئیس مجتمع، تریاژ بیمارستان را گلوگاه مهمی در کنترل ازدحام بیماران در اورژانس دانست و گفت: با توجه به شلوغی بیش از حد و بالا بودن تعداد مراجعین به اورژانس مجتمع، عملکرد تریاژ اهمیت بیشتری پیدا می کند.
توضیح این که دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، دکتر محمد طاهر معاون درمان، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر رضا ارشادی رئیس بیمارستان حضرت مهدی (عج)، دکتر زهرا پناهی رئیس بیمارستان ولیعصر (عج)، دکتر سید روح الله میری رئیس انستیتو کانسر، دکتر امیر نداف مدیر امور آموزشی و دانشجویی، دکتر محبوبه میرزایی مسئول گروه پایش و تحلیل اطلاعات، دکتر محسن احمدی تفتی مدیر نظارت بر درمان و امیر رجبی رئیس دفتر ریاست در این جلسه حضور داشتند.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,حوزه ریاست
  • کد خبر : 276081
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید