دریافت نوبت کلیک کنید
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/09/01 - 11:56
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 128
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هشتمین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) برگزار شد

هشتمین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع، روز چهار شنبه 24 آبان در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، هشتمین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع، روز چهار شنبه 24 آبان در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد.
در ابتدای جلسه، دستور کار شامل پیگیری مصوبات جلسه گذشته، ارائه گزارش تابلو های راهنما در آسانسورها مجتمع، بررسی سنجه تامین تسهیلات معنوی برای گیرندگان خدمت و ارائه گزارش نتایج رضایت سنجی تلفنی بیماران بستری در شش ماهه اول سال 1403 ارائه شد.
سپس علی قلی نژاد مسئول حقوق گیرنده خدمت به ارائه نتایج نظر سنجی تلفنی از بیماران بستری مجتمع  در شش ماهه اول سال  1403پرداخت.
وی با ارائه گزارشی از نتایج بازدید های دوره ای کارشناسان واحد حقوق گیرنده خدمت گفت: در شش ماهه اول سال جاری در مجموع 88 بازدید دوره ای از بخش های مختلف مجتمع مطابق برنامه ریزی های به عمل آمده، صورت گرفته  است.
قلی نژاد افزود: نتایج این بازدید ها همانند سنوات گذشته در سامانه رستک ثبت شده است که همکاران بخشها می توانند وضعیت خود در این سامانه را مشاهده کنند. اما به منظور اثر بخشی بیشتر این بازدید ها، با ارسال نامه، مشکلات عمده به مسئولین بخشهای مربوطه باز خورد داده می شود.
وی با اشاره به بیان مشکلات بخش ها در نامه های ارسالی به مسئولین بخش ها گفت: در این مدت 17 مورد نامه به بخشهای مربوطه ارسال شده و در مجموع 110 مورد مشکل و نواقص مشاهده شده منعکس شده است.
مسئول حقوق گیرنده خدمت افزود: از جمله نواقصی که در این نامه ها منعکس شده است، شامل عدم نصب کارت شناسایی برخی پزشکان و پرستاران، ناقص بودن رضایت آگاهانه و نامطلوب بودن بهداشت و نظافت بخشها است.
وی ادامه داد: نبود لوازم و امکانات ادای فرایض دینی و مذهبی از قبیل جا نماز، مهر، خاک تیمم و نمازخانه در بخش ها، تعویض دیر هنگام ملحفه و رو بالشتی و نامطلوب بودن وضعیت سرمایش و گرمایش بخشها از دیگر مسائل مطرح شده بود.
قلی نژاد با اشاره به نتایج نظر سنجی به عمل آمده در شش ماهه اول  سال گفت: به طور کلی میزان رضایتمندی بیماران از مجتمع  حدود 61 درصد است. در این میان، کمترین رضایتمندی در حیطه خدمات تغذیه حدود 45درصد و بیشترین آن، خدمات پزشکی با میزان 72درصد بوده است. همچنین حدود 80 درصد بیماران حاضر هستند در صورت نیاز مجددا به این بیمارستان مراجعه کنند.
وی افزود: نظر سنجی از بیماران در حیطه هایی مانند خدمات پزشکی، خدمات پرستاری، پذیرش و ترخیص، خدمات و امکانت رفاهی، وضعیت بهداشت و نظافت بخش ها،  خدمات تغذیه و نگهبانی صورت می گیرد.
قلی نژاد به ارائه میزان رضایتمندی بیماران به تفکیک بخش ها و حیطه های خدمات پرداخت و در ادامه، با اشاره به برخی از بخشها که رضایتمندی آنها از میانگین رضایتمندی پایین تر است، گفت: توجه بیشتر به این بخش ها به خصوص توجه به موضوع بهداشت و نظافت بخشها می تواند میزان رضایتمندی را به حدود 70 درصد برساند که این امر نیازمند توجه بیشتر سرپرستاران و مسئولین خدمات است.
وی در پایان گفت: امیدوارم با همت همکاران بتوانیم میزان رضایتمندی را به حدود 70 درصد برسانیم.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 284631
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
تنظیمات پس زمینه