مرکز تلفن: 02161190
  • تاریخ انتشار : 1403/02/30 - 10:49
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 158
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نخستین جلسه گراندراند مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

نخستین جلسه گراندراند مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضوررئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و اساتید برجسته گروه های مختلف پزشکی این مرکز ، نکات آموزشی تشخیصی و درمانی بیمار آقای میانسال با درد شکم بعد از عمل پیوند کلیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی امام خمینی(ره)، نخستین جلسه گراندراند سال ۱۴۰۳ مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضوردکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سید علی مؤمنی معاون امور دانشگاهی و دکتر امیر نداف مدیر امور آموزشی و دانشجویی، دکتر مرتضی دارایی معاون امور فرهنگی مجتمع و جمعی از اساتید پیشکسوت، اعضای هئیت علمی و فراگیران گروه‌های تخصصی نفرولوژی، گوارش، پاتولوژی، رادیولوژی، جراحی عمومی ، عفونی و سایر گروه های تخصصی در تالار شهید مجتمع با هدف تحلیل ریشه ای و علمی روند تشخیص و درمانی بیمار آقای ۶۵ ساله با درد شکم بعد از عمل پیوند کلیه برگزار شد.
این جلسه به همت گروه نفرولوژی تحت نظارت دکتر علی غفاری مقدم ارائه و روند تشخیص و درمان بیمار آقای ۶۵ ساله با درد شکم بعد از عمل پیوند کلیه به این مرکز درمانی مراجعه کرده بود مورد بازبینی قرار گرفت.
توضیحات ارائه شده در خصوص بیمار در این نشست علمی: بیمار آقای 56 ساله با سابقه بیماری کلیه پلی کیستیک ADPKD Autosomal Dominant Polycystic Kidney Disease ) ) که بعد از انجام عمل پیوند کلیه، بیمار دچار درد شکم و آسیت( تجمع مایع در شکم) می شود که بررسی های لازم را بر روی بیمار انجام می شود و با توجه به شواهد مایع آسیت high SAAG low protein بررسی های لازم برای علل کبدی زمینه ای انجام می شود که اختلالی دیده نشد.
در سیر بیماری، بیمار دچار تشدید درد شکم و پارگی روده می شود که بعد انتقال بیمار به اتاق عمل و کولکتومی، نهایتا در جواب پاتولوژی مشخص می شود که بیمار مبتلا به عفونت موکورومایکوزیس در ناحیه کولون شده است.
در ادامه اساتید گروه های مختلف توضیحاتی در خصوص عفونت‌های فرصت طلب بعد از عمل پیوند ارائه می دهند.
در پایان این محفل علمی از دکتر ارسلان صبا مهر، دکتر علیرضا محمد حسینی، دکتر شهرزاد ذوالفقاری دستیاران نمونه گروه داخلی و دکتر محمد پارسا بلوچی کارورز نمونه جراحی عمومی تقدیر و همچنین به دکتر مبینا تقوا و سیده غزال عصار برندگان مسابقه علمی جوایزی اهدا شد.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,گراندراند
  • کد خبر : 266173
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید