به همت واحد حقوق گیرندگان خدمت
نخستین جلسه آشنایی با منشور حقوق بیمار در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) برگزار شد
به همت واحد حقوق گیرندگان خدمت و برای نخستین بار، جلسه آموزشی «آشنایی با منشور حقوق بیمار در بیمارستانهای ایران» با حضور کارکنان مدارک پزشکی، ترخیص و منشیهای درمان در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) برگزار شد. این دوره در راستای ارتقای آگاهی و توانمندسازی کارکنان طی دو روز متوالی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی تهران، این کلاس آموزشی در روزهای دوشنبه و سهشنبه، ۲۷ و ۲۸ مرداد ۱۴۰۴، در سالن اجتماعات شهید میرزایی مجتمع برگزار شد.
دکتر قلینژاد، مسئول واحد حقوق گیرندگان خدمت، هدف از برگزاری این دوره را ارتقای دانش کارکنان در حوزه حقوق بیماران، تکریم ارباب رجوع و بهبود فرآیندهای خدماترسانی عنوان کرد و بر نقش موثر کارکنان در رعایت اصول منشور حقوق بیمار تأکید نمود.
وی با اشاره به پنج فصل اصلی منشور شامل دریافت مطلوب خدمات سلامت، حق دریافت اطلاعات جامع، حق انتخاب و تصمیمگیری، رعایت حریم خصوصی و دسترسی به نظام رسیدگی به شکایات، گفت: خدمات سلامت باید با کرامت انسانی، احترام به ارزشها و اعتقادات فرهنگی و مذهبی، صداقت، انصاف و مهربانی ارائه شود و فارغ از هرگونه تبعیض باشد.
دکتر قلینژاد همچنین افزود: «بیماران حق دارند اطلاعات کامل درباره خدمات، هزینهها، تیم پزشکی، روشهای تشخیصی و درمانی، عوارض احتمالی و پرونده پزشکی خود را داشته باشند و در صورت مشاهده اشتباه، درخواست اصلاح کنند.»
وی در پایان تأکید کرد که منشور حقوق بیمار، بر پایه ارزشهای انسانی و فرهنگ اسلامی-ایرانی و با هدف حفظ و تقویت رابطه انسانی میان ارائهکنندگان و گیرندگان خدمات سلامت تدوین شده و اجرای آن گامی مهم در ارتقای کیفیت خدمات درمانی و افزایش رضایت بیماران است.
ارسال نظر