مرکز تلفن: 02161190
  • تاریخ انتشار : 1403/07/03 - 07:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 49
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

سی امین جلسه شورای فصلی پژوهشی بخش ها و مراکز تحقیقاتی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

در سی امین جلسه شورای فصلی پژوهشی بخش ها و مراکز تحقیقاتی مجتمع، گزارش فعالیت ها و توانمندی های پژوهشی بخش بیماری های پوست و مرکز تحقیقات تعویض مفاصل ارائه شد.

به گزارش سینارسانه روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، سی امین جلسه شورای فصلی پژوهشی بخش ها و مراکز تحقیقاتی این مجتمع، سه شنبه 27 شهریور 1403 در سالن شورای ریاست برگزار شد. در ابتدای این جلسه، دکتر زهرا صفاریان رئیس بخش پوست مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با ارائه گزارشی از فعالیت های این بخش گفت: این بخش با دارا بودن پنج عضو هیئت علمی، در سال 1400 به عنوان بخش برگزیده از نظر ارتقای پژوهشی و در سال 1401 به عنوان بخش برگزیده پژوهشی معرفی شد.
وی با اشاره به تعداد قابل توجه همکاری های بین المللی بخش پوست مجتمع گفت: تعداد 149 مورد از مقالات در scopous و 200 مورد در google scholar ارائه شده است. دکتر صفاریان، ضمن معرفی اعضای هیئت علمی بخش پوست مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: مجمع بین المللی انجمن های پوست، دکتر سید ناصر عمادی متخصص پوست و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوان نامزد دریافت گواهینامه قدردانی ILDS سال 2023 در ارایه خدمات انسان دوستانه معرفی کرده است.
وی در ادامه با بیان نقاط قوت بخش پوست مجتمع و ارائه پیشنهاداتی در جهت ارتقای این بخش گفت: استفاده از ظرفیت خاص بیمارستان امام خمینی (ره) به خصوص در حیطه همکاری های بین بخشی، همکاری های بین المللی و ارتباط بیشتر بین بیمارستانی به ویژه با بیمارستان رازی از جمله مواردی است که در ارتقای این بخش موثر است.
رئیس بخش پوست مجتمع، با ارائه پیشنهادهایی برای ارتقای سطح پژوهشی این بخش گفت: افزایش طول دوره روتیشن دستیاران و فراگیران و پذیرش دانشجوی دوره کارورزی در این مرکز از جمله این موارد است.
وی ادامه داد: از دیگر مواردی که در تقویت بنیه پژوهشی این بخش می تواند موثر باشد، افزایش تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت است که حداقل سه سال در این مرکز حضور داشته باشند تا از ظرفیت های پژوهشی آن بتوانند استفاده کنند.
در بخشی دیگر از این جلسه، دکتر محمدرضا رزاق اف معاون پژوهشی مرکز تحقیقات تعویض مفاصل، ضمن معرفی این مرکز تحقیقات گفت: این مرکز، یک مرکز جامع پژوهشی در حیطه های علوم پایه و علوم بالینی بوده و نخستین مرکز تحقیقات تعویض مفصل کشور است. وی ضمن معرفی دکتر سید محمد جواد مرتضوی به عنوان رئیس مرکز و تیم جامع شورای پژوهشی آن، گفت: اعضای شورای پژوهشی این مرکز، متشکل از پنج آقا و دو خانم هستند. همچنین سه تن از کارشناسان پژوهشی نیز در این تیم حضور دارند.
دکتر رزاق اف با بیان آن که مرکز تحقیقات تعویض مفاصل، موفق به ثبت(Registry) دو مورد از بانک های اطلاعاتی Orthoregistry شده است، گفت: Hip Registry Database (بیماری های لگن) و knee Registry Database (اختلالات زانو) از بانک های اطلاعات ثبت شده می باشد.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات تعویض مفاصل ادامه داد: تاکنون اطلاعات 3 هزار و 300 بیمار شامل عمل تعویض مفصل لگن، عمل تعویض مفصل زانو، Sport و استئوتومی در بانک های اطلاعاتی این مرکز وارد و ثبت شده است. وی با بیان فعالیت های پژوهشی مرکز گفت: تعداد 6 رنکینگ، 37 طرح، 32 طرح در حال اجرا، 5 مورد پروپوزال مصوب، 8 پایان نامه مقطع دستیاری و 2 پایان نامه مقطع پزشکی عمومی از جمله این فعالیت ها است.
دکتر رزاق اف با اشاره به سیر صعودی تعداد مقالات مرکز گفت : ارائه 201 مقاله، H-Index 15 و هزار و 250 مورد استنادات از جمله عملکردهای پژوهشی این مرکز است.
همچنین از سال 2014 تا سال 2023، 18 درصد از مقالات این مرکز حاصل همکاری های بین المللی بوده است.
وی ضمن معرفی تعدادی از مقالات برتر مرکز تحقیقات تعویض مفاصل گفت: یکی از مقالات این مرکز، در زمره ده مقاله برتر چهل و چهارمین کنگره بین المللی SICOT قرار گرفته است.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات تعویض مفاصل در ادامه به ارائه طرح های مرتبط با صنعت این مرکز پرداخت و گفت: بررسی نتایج و میزان بقای تعویض مفصل زانو با یکی از پروتزهای ساخت داخل با پیگیری 10 ساله از جمله این طرح ها است.
وی با اشاره به مشارکت مرکز در کنگره های بین المللی گفت: یکی از این کنگره هاIn Artroplasty WORLD EXPERT MEETING بود که در ترکیه برگزار شد و دکتر جواد پرویزی استاد ایرانی موسسه راتمن از جمله دست اندرکاران آن بود.
دکتر رزاق اف افزود: در این کنگره، 64 سوال controversial (بحث برانگیز) مطرح شد که تعداد 6 سوال آن توسط مرکز تحقیقات تعویض مفاصل ارائه شد که افتخاری برای مرکز محسوب می شود.
وی با اشاره به جلسات هفتگی این مرکز گفت: در این مرکز، جلسات کنفرانس هفتگی زانو، یک روز در هفته به صورت آنلاین برگزار می شود.
در ادامه، دکتر سید علی مومنی معاون امور دانشگاهی مجتمع، با بیان این که در این جلسه، دستاوردهای پژوهشی بخش پوست و مرکز تحقیقات تعویض مفاصل مجتمع ارائه شد، گفت: نتایج این دستاوردها در حیطه های داخلی و بین المللی ارائه شد و چالش های موجود مورد بحث قرار گرفت
توضیح این که در این جلسه، دکتر سید علی مومنی معاون امور دانشگاهی، دکتر رضا قلعه تکی مدیر امور پژوهشی و فناوری و جمعی از معاونین و رابطین پژوهشی بخش ها و مراکز تحقیقاتی مجتمع حضور داشتند.

 
 
 
 
  • گروه خبری : ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 278876
شهره  بیات
نویسنده:

شهره بیات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید