مرکز تلفن: 02161190
  • تاریخ انتشار : 1403/05/03 - 14:26
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 204
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سومین جلسه روسای بخش‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

در جلسه مردادماه روسای بخش‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، گزارش فعالیت های بخش پزشکی هسته ای توسط رییس این بخش و گزارش عملکرد کمی پزشکان توسط معاون درمان مجتمع ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، سومین جلسه روسای بخش‌ها چهارشنبه سوم مرداد ۱۴۰۳ با حضور دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، معاونان پشتیبانی، درمان و امور دانشگاهی و روسای بخش های بالینی این مرکز در سالن شورای ریاست برگزار شد.
در ابتدای جلسه، دکتر فرزانه فر رییس بخش پزشکی هسته ای مجتمع به ارائه گزارشی از فعالیت های این بخش در زمینه های تشخیصی و درمانی پرداخت و گفت: در زمینه تشخیص خدمات این بخش بسیار متنوع بوده و می توان گفت متنوع ترین خدمات را در سطح کشور دارد.
به طوری که انواع اسکن های اسپکت و SPECT/CT در آن انجام می شود.
وی با اشاره به گستردگی خدمات درمانی این بخش گفت: بخش پزشکی هسته ای متنوع ترین خدمات درمانی را در سطح کشور ارائه می دهد. از جمله درمان سرپایی و بستری کانسر تیرویید و سایر خدماتی که به صورت انتخابی (selective) ارائه می شود.
رییس بخش پزشکی هسته ای مجتمع افزود: درمان کانسر پروستات، درمان تومورهای نوروآندوکرین و درمان کودکان مبتلا به نوروبلاستوم که بیماری آنها عود کرده و نیازمند پیوند مغز استخوان هستند، از دیگر خدمات درمانی این بخش است.
وی با اشاره به پیشتاز بودن این بخش در زمینه های آموزشی و پژوهشی گفت: در جهت گسترش آموزش چه در داخل گروه پزشکی هسته ای و چه در قالب همکاری با سایر گروهها شامل قلب، داخلی، نفرولوژی کودکان، نفرولوژی بالغین، غدد کودکان و غدد بالغین، داروسازی هسته ای و فیزیک پزشکی تلاش ها و اقدامات بسیاری انجام داده ایم.
دکتر فرزانه فر افزود: پذیرش دستیاران از جمله دستیاران بین الملل و همچنین تربیت کارشناسان در حوزه های پزشکی هسته ای، تصویربرداری رادیولوژی و سایر حوزه های مرتبط از دیگر دستاوردهای این بخش است.
وی با اشاره به انجام پژوهش های منحصر بفرد در بخش پزشکی هسته ای مجتمع گفت: این بخش با دارا بودن 8 عضو هیات علمی و 12 دستیار، در زمینه پژوهش بسیار فعال بوده و به طور میانگین ارائه یک مقاله پژوهشی هر دو هفته یکبار از برآیندهای آن است.
در ادامه دکتر طاهر معاون درمان مجتمع با ارائه گزارش عملکرد کمی پزشکان، از زحمات گروه آمار مجتمع در این رابطه تشکر کرد و گفت: تمامی این آمار از سیستم HIS استخراج شده است و در گزارشی که امروز ارائه می شود، عملکرد کمی اساتید در نیمسال دوم سال 1402 نسبت به نیمسال دوم سال 1401 مورد مقایسه قرار گرفته است.
وی تعداد ویزیت سرپایی نسبت به تعداد درمانگاهها و تعداد اعمال جراحی نسبت به تعداد بستری ها را از جمله شاخص های این گزارش آماری خواند و در ادامه به بررسی این شاخص ها در گروههای مختلف زنان و زایمان، ارتوپدی، ارولوژی، پزشکی هسته ای، جراحی پیوند کبد، جراحی ترمیمی و پلاستیک، جراحی قلب، جراحی اعصاب و وداخلی قلب پرداخت. در پایان، دکتر مومنی معاون امور دانشگاهی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، ضمن جمع بندی این گزارش گفت: خوشبختانه در نیمسال دوم سال 1402نسبت به نیمسال گذشته آن، همه گروههای مجتمع در تمامی شاخص ها رشد مطلوبی داشته اند.

 
 
 
  • گروه خبری : ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 272702
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید