ویژه خیرین و اهداکنندگان
  • تاریخ انتشار : 1403/04/06 - 14:05
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 142
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دومین جلسه روسای بخش‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۳

در جلسه تیر‌ماه روسای بخش‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، گزارش بخش هپاتوبیلیاری و پیوند کبد این مرکز ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دومین جلسه روسای بخش‌ها چهارشنبه پنجم تیر ۱۴۰۳ با حضور دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، معاونان پشتیبانی، درمان و امور دانشگاهی و روسای بخش های بالینی این مرکز در سالن شورای ریاست برگزار شد.

در ابتدا دکتر جعفریان رئیس بخش هپاتوبیلیاری و پیوند کبد مجتمع ضمن تبریک عید غدیر خم به ارائه گزارشی در خصوص  بخش هپاتوبیلیاری مجتمع و اهم چالش های این واحد پرداخت.

وی افزود: پیوند کبد برای اولین بار در سال ۱۹۶۳ وارد ایران و راه اندازی و اولین جراحی پیوند کبد در این مرکز درمانی بزرگ از سال ۱۳۸۰ آغاز و تاکنون ۱۷۶۲ پیوند در این مرکز  انجام شده است.

در ادامه دکتر جعفریان  به ارائه اهم چالش های بخش‌های داخلی و خارجی این مرکز، برنامه های توسعه در بخش پیوند کبد و سیستم پرستاری دراتاق عمل یک، ICU پیوند کبد، بخش هپاتوبیلیاری و پیوند کبد پراخت.

وی افزود: تعداد عمل هپاتکتومی در مجتمع به بیش از ۱۰۰ مورد و هپاتوبیلیاری به بیش از ۴۰۰ مورد رسیده است.

دکتر جعفریان در پایان سخنان خود به جمع‌بندی مطالب ارائه شده پرداخت و گفت:  نقطه مثبت  این مرکز درمانی بزرگ  اساتید بر جسته آن است و با توجه محدود بودن منابع اما  هئیت ریئسه مجتمع همیشه در جهت رفع مسائل و چالش  بخش ها برآمده است و همکاری بسیار خوبی با اساتید دارد که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

در ادامه رئیس مجتمع با تاکید بر تسریع در حل چالش های بخش ها گفت: به منظور مرتفع شدن چالش های هر بخش  ضمن ارائه موارد محتلف توسط اساتید  هر بخش و راهکارهای پیشنهادی آن نسبت به پیگیری و حل موضوعات مختلف در اسرع وقت اقدام خواهد شد.

سپس دکتر زینلی زاده رئیس بخش جراحی اعصاب مجتمع ضمن تشکر از دکتر جعفریان در خصوص گزارش ارائه شده گفت: بدون هیچ اغراق بسیاری از اعمال جراحی پیوند کبد کشور در این مرکز درمانی بزرگ انجام می شود که مایه بسی مباهات است و از زحمات رئیس  و کادر درمان بخش ‌پیوند کبد کمال تشکر را داریم.

در ادامه دکتر سورکی معاون پشتیبانی مجتمع افزود: با توجه به اینکه از لحاظ بودجه محدود هستیم  اما همه تلاشمان را انجام می دهیم  تا ضمن توسعه بخش، اهم  تجهیزات مورد نیاز بخش بر اساس اولویت تامین شود.

سپس معاون درمان مجتمع با اشاره به سنجه‌های اعتباربخشی گفت: به منظور تطبیق عملکرد بخش ها  با سنجه های اعتبار بخشی و موضوع کنترل کیفی اوراق پرونده پرشکی لازم است کارگروهی در رابطه با  بررسی مستندات پرونده ها و چک لیست‌ها در هر بخش برگزار و اجرایی شود .

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,حوزه ریاست
  • کد خبر : 269754
کلمات کلیدی
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید