مرکز تلفن: 02161190
  • تاریخ انتشار : 1403/05/28 - 07:24
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 461
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

افتتاح چند بخش از کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی(عج) مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی تهران

با حضور رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی تهران اتاق عمل و ICU بخش جراحی مغز و اعصاب، ICU بال c و آزمایشگاه مرجع بیمارستان حضرت مهدی (عج) افتتاح و آماده خدمت رسانی به بیماران شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، دکتر محمد طاهر معاون درمان مجتمع، دکتر سید علی مومنی معاون امور دانشگاهی مجتمع به همراه شماری از مسئولین و مدیران این مرکز، روز چهارشنبه 24 مرداد سال 1403 از تعدادی از بخش های تازه افتتاح شده بیمارستان حضرت مهدی (عج) بازدید کردند.
پس از راه اندازی بخش های جدید بیمارستان حضرت مهدی (عج)، دکتر اینانلو رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: خوشبختانه امروز بخش جراحی اعصاب که شامل اتاق عمل و ICU جراحی اعصاب است، افتتاح شد. علاوه بر آن، بخش ICU بال c در طبقه ششم بیمارستان نیز به ظرفیت های این مرکز افزوده شد.
وی ضمن معرفی آزمایشگاه مرجع به عنوان یکی دیگر از بخش های تازه راه اندازی شده این بیمارستان گفت: در این آزمایشگاه، بسیاری از نمونه های بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت شده و مورد بررسی قرار می گیرد.
دکتر اینانلو با بیان این که آزمایشگاه مرجع بیمارستان حضرت مهدی (عج)، هر ماه حجم بسیار بالایی از آزمایشات را متقبل می شود، گفت: تمامی بیمارستان های مبدا و از جمله بیمارستان امام خمینی (ره) می توانند جواب آزمایشات را به صورت آنلاین دریافت کنند. همچنین این آزمایشگاه، آزمایشات مربوط به بیماران سرپایی را نیز پوشش می دهد.
وی افزود: خوشبختانه این آزمایشگاه با بهره مندی از دستگاههای جدید که بخشی از آن توسط خود بیمارستان و بخشی دیگر اهدایی از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) است، آزمایشگاهی بزرگ، فاخرو بسیار قابل اعتماد است.
راه اندازی کامل بیمارستان حضرت مهدی (عج) در آینده ای نزدیک
رئیس مجتمع با بیان این که تکمیل بیمارستان حضرت مهدی (عج)، تقریباً رو به اتمام است، گفت: از بخش هایی که هنوز افتتاح نشده اند، بخش ارتوپدی و همچنین بخش قلب و عروق است که سعی داریم در جهت تحقق وعده های خود در راستای راه اندازی کامل این بیمارستان، در آینده ای نزدیک این بخش ها را نیز به مرحله بهره برداری برسانیم.
دکتر طاهر معاون درمان مجتمع نیز با اشاره به تکمیل بخش ها و ICU های بیمارستان حضرت مهدی (عج)، تکمیل این بخش ها را مایه افتخار تیم اجرایی مجتمع خواند و گفت: امروز بخش ICU جراحی اعصاب با 8 تخت فعال راه اندازی شد که البته در آینده ای نزدیک با تمام ظرفیت خود که شامل 11 تخت است، به طور کامل در خدمت بیماران خواهد بود.
وی افزود: بخش جراحی اعصاب با 21 تخت فعال نیز راه اندازی شد که به زودی این بخش نیز با تمام ظرفیتش که شامل 29 تخت می باشد، فعالیت خود را ادامه می دهد.
دکتر طاهر با اشاره به راه اندازی اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب، این اتاق عمل را طبق نظر اساتید جراحی اعصاب، استاندارد و پیشرفته با تجهیزات مناسب و بروز معرفی کرد و افزود: با انتقال تجهیزات پیشرفته جراحی اعصاب به این بیمارستان، امروز این بخش با شش اتاق عمل فعال به بهره برداری رسید و در آینده ای نزدیک تعداد اتاق های آن به هشت اتاق عمل خواهد رسید.
امکانات هوشمند اتاق عمل بخش جراحی مغز و اعصاب
معاون درمان مجتمع با بیان این که تصویربرداری از مغز، نخاع و ستون فقرات همزمان با انجام اعمال جراحی این قسمتهای بدن از امکانات مهمی است که در اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب میسر شده است، گفت: احتمالاً تا هفته آینده چنین قابلیتی در اتاق عمل های جراحی مغز و اعصاب میسر می شود و این موضوع به هوشمندسازی هرچه بیشتر بیمارستان حضرت مهدی (عج) کمک می کند.
دکتر طاهر، افتتاح بخش ICU را از نیازهای مبرم مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) خواند و افزود: واحد ICU این بیمارستان که ظرفیت 22 تخت دارد، در حال حاضر با 19 تخت فعال راه اندازی شده است.
وی با بیان آن که واحد ICU می تواند پشتیبان بسیاری از بخش های داخلی و جراحی باشد، گفت: با وجود متخصصین حاذق بیهوشی و را اندازی ICU با این تعداد از تخت فعال، خدمت رسانی بسیار شایانی به بیماران انجام خواهد شد.

آزمایشگاه مرجع بیمارستان حضرت مهدی (عج) و خدمت رسانی در سطح دانشگاه
معاون درمان مجتمع، با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه مرجع بیمارستان حضرت مهدی (عج)، راه اندازی این آزمایشگاه را تحقق یک برنامه طولانی مدت چند ساله در بیمارستان های سطح سوم دانشگاه دانست و گفت: در این آزمایشگاه که در واقع یک مرکز آسیب شناسی بالینی (Clinical Patology) است، تمامی آزمایشات از آزمایشهای روتین بیوشیمی تا آزمایشاتی مانند PCR انجام می شود.
وی با بیان این که آزمایشگاه مرجع بیمارستان حضرت مهدی (عج)، قابلیت خدمت رسانی به روزانه هزار تن از
بیماران را دارد، گفت: البته در حال حاضر طبق آمار، حدود 400 بیمار در روز به این آزمایشگاه مراجعه می کنند و انشاالله که با تامین نیروی انسانی کافی، ظرفیت پذیرش آن به تعداد هزار تا هزار و 200 بیمار در روز برسد.

 
 
 
 
  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,مراسم,راه اندازی
  • کد خبر : 274066
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید