دریافت نوبت کلیک کنید
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/10/26 - 12:55
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 34
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

به همت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

کلاس آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران برگزار شد

کلاس آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران، ویژه پرستاران و کمک بهیارها طی سه روز متوالی در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، در روزهای بیستم،  بیست و دوم و بیست وسوم دی ماه سال 1403، کلاس آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران با حضور جمعی از کارکنان پرستاری و کمک بهیاری برگزار شد
در این جلسه، دکترعلی قلی نژاد مسئول واحد حمایت از حقوق گیرندگان خدمت با اشاره به سنجه های تسهیل دسترسی بیماران کم توان جسمی به بخشها و واحدها گفت: برای تسهیل رفت و آمد این افراد در بیمارستان، باید از وجود رمپ غیرلغزنده با شیب استاندارد در مسیر ورودیها و سطوح غیر همسطح و وجود بالابر یا آسانسور برای دسترسی به طبقات ساختمانها و نیز وجود دستگیره های کمکی در طرفین سطح شیبدار یا رمپ غیرلغزنده و آسانسورهای با شرایط ایمن و به تعداد کافی با راهبر مناسب فراهم باشد، به طوری که دسترسی بدون مانع و تسهیل شده برای افراد کم توان جسمی به سراسر بیمارستان امکان پذیر باشد.
مسئول واحد حمایت از حقوق گیرندگان خدمت در ادامه به سنجه هایی در زمینه اورژانس پرداخت و گفت: وجود تابلوهای اورژانس به صورت واضح و با قابلیت دید از خیابان با تامین نورپردازی در شب،  مستقل بودن درب ورودی اورژانس از درمانگاهها و درب اصلی بیمارستان، مسقف بودن ورودی بخش اورژانس و در زیر سقف قرار گرفتن آمبولانس به طور کامل،  صندلی چرخ دار و برانکارد به تعداد کافی و متناسب با نیاز مراجعین، حضور راهنما و بیماربر برای انتقال بیماران بدحال در ورودی اورژانس از ملاک های این سنجه می باشد و همچنین پیش بینی مکانی با شرایط رفاهی و اطلاع رسانی مناسب برای همراهان در مجاورت بخش اورژانس در بیمارستانها پر ازدحام همانند بیمارستان ما توصیه میشود.
دکترقلی نژاد در ادامه به سنجه رعایت تکریم انسانی مراجعین و ملاقات کنندگان بیماران اشاره کرد و گفت: وجود واحد اطلاعات بیمارستان درمحل ورودی مراجعین، لابی اصلی، وجود فرد، افراد آشنا به مکان بخشها، واحدهای مختلف در واحد اطلاعات به صورت مستمردر لابی بیمارستان، خوش رویی و حسن برخورد و تکریم انسانی از سوی کارکنان حفاظت فیزیکی و سایر کارکنان با مراجعین و عیادت کنندگان در صورت محدودیت ورود کودکان پیش بینی محل نگهداری ایمن کودکان همراه ملاقات کنندگان در لابی بیمارستان با رعایت اصول ایمنی کامل آنها از ملاک های این سنجه می باشد.
وی افزود: یکی از ملاکهای مهم در این زمینه، ملاقات کنندگان بیماران در حال احتضار می باشد که عدم محدودیت زمانی ملاقات خانواده درجه یک بیماران محتضر با رعایت آرامش سایر بیماران، تاکید شده است
دکترقلی نژاد در ادامه با اشاره به استاندارد فرآیندهای پذیرش و ترخیص گفت: این سنجه تاکید دارد که واحد پذیرش و ترخیص می بایست در معرض دید مراجعین باشد که ملاک تحقق این سنجه شامل فضای مناسب و در معرض دید مراجعین در هنگام ورود به لابی، حضور مستمر حداقل یک نفر در هر زمان در باجه،  انجام فرایند پذیرش و ترخیص بدون ازدحام در ورودی و هرگونه سد معبر، دریافت اطلاعات بیماران با حفظ محرمانگی و رعایت شان و کرامت انسانی، وجود صندلی متناسب با تعداد مراجعین، در پیش ورودی یا سالن انتظار واحد پذیرش و ترخیص و وجود امکاناتی مانند کپی، اسکن و خدمات بیمه ایی در صورت نیاز در جنب واحد پذیرش و ترخیص  همچنین تدارک تسهیلاتی مانند پذیرایی مختصر، روزنامه، تلویزیون یا مانیتور آموزش عمومی برای بیماران و مراجعین در سالن انتظار پذیرش و ترخیص توصیه می شود.
مسئول واحد حمایت از حقوق گیرندگان خدمت، پذیرش بیماران به صورت تسهیل شده و در حداقل زمان،  تعهد کارکنان بیمارستان به راهنمایی مراجعین و بیماران به عنوان یک وظیفه سازمانی ، عقد قرارداد با انواع بیمه های تکمیلی برای کاهش پرداخت از جیب بیماران،  عدم نیاز به مراجعه بیمار یا همراه به طبقات مختلف یا ساختمانهای دیگر در مسیر پذیرش و ترخیص ، رضایتمندی بیماران از نحوه پذیرش و ترخیص بیماران به صورت آسان و در حداقل زمان برنامه ریزی و انجام ترخیص بیماران بستری در کوتاه ترین زمان پس از دستور پزشک،  ارائه صورتحساب کامل شامل تمامی هزینه های تشخیصی و درمانی با رعایت ضوابط مربوط به بیماران در زمان ترخیص،  تعیین تکلیف کل پرونده اعم از دارویی، آزمایشات و سایر در یک مکان و پیشگیری از سردرگمی بیمار و همراه،  محول نشدن وظایف و فرآیندهای اجرایی که بایستی توسط کارکنان انجام شود به بیمار یا همراه در فرایند ترخیص و به طور کلی رضایتمندی بیماران از نحوه پذیرش و ترخیص به صورت آسان و در حداقل زمان ازدیگر مواردی بود که علی قلی نژاد بر آن تاکید کرد.
وی در پایان ابراز  امیدواری کرد: امیدواریم با تحقق این سنجه ها و ملاک ها، رضایتمندی بیماران عزیز روز به روز بهتر و بهتر شود.

  • گروه خبری : معاونت درمان
  • کد خبر : 288685
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
تنظیمات پس زمینه