مرکز تلفن: 02161190
  • تاریخ انتشار : 1403/06/26 - 09:59
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 71
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نخستین جلسه بازنگری شیوه نامه بستری بیماران در بخش های ICU مجتمع برگزار شد

در نخستین جلسه بازنگری شیوه نامه اندیکاسیون بستری بیماران در بخش های ICU مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، تجربه موفق ارتباط ICUA بیمارستان حضرت مهدی (عج) و اورژانس به عنوان الگویی صحیح در پذیرش بیماران نیازمند به ICU مطرح شد.

نخستین جلسه بازنگری پروتکل اندیکاسیون بستری بیماران در بخش های ICU مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، یکشنبه 25 شهریور 1403 در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دکتر محمد طاهر معاون درمان مجتمع، در رابطه با بازنگری پروتکل اندیکاسیون بستری بیماران در بخش های ICU این مرکز گفت: این پروتکل که پیش از این در سال 1398 مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، بایستی پس از گذشت پنج سال مجدداً مورد بازنگری قرار بگیرد.
معاون درمان مجتمع افزود: با توجه به تجربه موفقی که میان ICUA بیمارستان حضرت مهدی (عج) و اورژانس وجود دارد، به این نتیجه رسیدیم تا دیگر واحدهای ICU را برای پذیرش بیماران از بخش های مختلف تعیین کنیم.
به عنوان مثال، ICUC بیمارستان حضرت مهدی (عج)، با هماهنگی دکتر نسیم خواجوی راد رئیس بخش داخلی جنرال، به بخش های جنرال یک، دو و سه تخصیص (assign) داده می شود.
دکتر طاهر با اشاره به چگونگی هماهنگی برای تخصیص موارد نیازمند به ICU با اولویت بالاترگفت: قرار بر این شد تا در مورد این گروه از بیماران که میزان ماندگاری در بیمارستان در آنها بالاتر بوده و زمان ترخیص آنها نیز طولانی تر است و همچنین با افزایش خطر مرگ و میر(Mortality) مواجه هستند، با دکتر مسعود رمضانی سرپرست بخش ICU جنرال C6 هماهنگ شود. معاون درمان مجتمع ادامه داد: بخش های گوارش، نفرولوژی و عفونی به دکتر مصطفی محمدی رئیس بخش ICU جنرال یک محول شد.
همچنین تعیین تکلیف در مورد بخش های کانسر نیز که عمده آنها، مورد جراحی هستند به استاد بیگ محمدی عضو هیئت علمی گروه بیهوشی محول می شود.
دکتر طاهر با بیان این که، محول کردن (assignment) باعث می شود که موارد (Case) نیازمند به ICU شناسایی و در اولویت بستری قرار بگیرند، گفت: در این صورت، کار درمان و مراقبت از بیمار بهتر انجام می شود و همچنین ماندگاری بیماران در بیمارستان کمتر خواهد شد.
وی در رابطه با دیگر موضوع مطرح شده در ارتباط با ICU گفت: برخی از بیماران ICU قابل انتقال به بخش هستند و مشکلاتی برای انتقال این بیماران به بخش ها وجود دارد که از جمله آن، خالی نبودن تخت ها در بخش است.
قرار شد در معاونت درمان، پیگیری پروتکل بستری بیماران الکتیو در بخش ها مجدداً مورد بازنگری قرار گیرد. معاون درمان مجتمع افزود: انتقال از ICU به بخش های بیمارستان، بر پذیرش بیماران خارج از مجتمع که برای انجام اعمال جراحی انتخابی (elective) در این بخش ها پذیرش می شوند، اولویت دارد.
لازم است که این اولویت ها را مجدداً به روسای بخش ها ابلاغ کنیم. دکتر طاهر با بیان این که این جلسه تداوم دارد، گفت: پروتکل اندیکاسیون بستری بیماران در بخش های ICU مجتمع به صورت کامل باید بازنگری شود.
در همین ابتدای امر، راهکارهایی برای رفع این مشکلات ارائه کردیم که موفقیت بزرگی است و قرار بر این شد که در آینده ای نزدیک، بازنگری کامل این پروتکل انجام شود.
توضیح این که، در این جلسه دکتر مژگان رحیمی مدیر گروه لوکال بیهوشی و مراقبت های ویژه، دکتر مصطفی محمدی رئیس بخش ICU جنرال 1، دکتر سامرند فتاح قاضی رئیس بخش ICU جنرال 6، دکتر نسیم خواجوی راد رئیس بخش داخلی جنرال، دکتر نیما باقری رئیس بخش جراحی استخوان و مفاصل، دکتر آرش سیفی رئیس بخش عفونی، دکتر مسعود رمضانی سرپرست بخش ICU جنرال C6، دکتر محمدتقی بیگ محمدی عضو هیئت علمی گروه بیهوشی، طاهره زرعی چیان مدیر پرستاری، مهین یوسفی سرپرست واحد بهبود کیفیت و اعتباربخشی و نیکو رمکی کارشناس مسئول هماهنگ کننده ایمنی بیمار حضور داشتند.

 
 
 
 
 
 
 
  • گروه خبری : ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 277642
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید