مرکز تلفن: 02161190
  • تاریخ انتشار : 1403/07/12 - 10:58
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 63
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

کارگاه آموزشی دستیاران جدید مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) محیطی مناسب برای آموزش پزشکی

کارگاه آموزشی دستیاران جدید مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور دکتر سید رضا رئیس کرمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار و محورهای سلامت روان در دوران دستیاری، ایمنی پزشک-بیمار، اخلاق پزشکی و اصول رفتار حرفه ای، آشنایی با اصول تکمیل پرونده و مستندسازی، پوشش حرفه ای، آشنایی با اصول پزشکی قانونی و آشنایی با سامانه های الکترونیک درمان ارائه شد.

به گزارش سینا رسانه روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، کارگاه آموزشی دستیاران تخصصی، فلوشیپ و فوق تخصصی جدید این مجتمع، چهارشنبه 11 مهر  1403 در سالن همایش بیمارستان حضرت مهدی (عج) برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این کارگاه، دکتر سید رضا رئیس کرمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن خوشامدگویی به دستیاران جدید، مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) را از نظر فضای فیزیکی، اساتید و تنوع بیماری های مختلف برای آموزش دستیاران، محیطی بسیار مناسب توصیف کرد.
وی خطاب به دستیاران جدید گفت: طبق روالی که از سالهای گذشته وجود داشته است، برنامه کاری دستیاران سال اول بسیار فشرده و فشار کاری روی آنها زیاد است، ولی به ترتیب در سال های بالاتر این فشار کاری کمتر می شود. در این میان امیدوارم که بهترین بهره برداری را از این محیط آموزشی داشته باشید.
در بخشی دیگر از این جلسه، دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و در حوزه بیمارستان ها، مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) چه از نظر تاریخ و قدمت و چه از نظر اساتید، دانشجویان و دستیاران و همچنین از نظر تعداد و تنوع بالای بیماران از بهترین ها محسوب می شوند.
رئیس دانشکده پزشکی، خطاب به دستیاران جدیدالورود گفت: از امروز که وارد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) شدید، عهد ببندید که زیرساخت های علمی و دانش خود را در این مرکز تقویت کنید. در این میان آنچه در دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده پزشکی آن و همچنین این مجتمع بسیار مهم است، احترام به خود، احترام به اساتید و احترام به بیماران است.
در بخشی دیگر از این جلسه، دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع دوره چهار سال دستیاری را سازنده هویت پزشکان متخصص در سالهای آتی دانست و افزود: این دوره با وجود تمامی سختی های آن در برابر 40 سال عمری که قرار است به کار طبابت بپردازید، بسیار کوتاه اما در عین حال تاثیرگذار است.
وی افزود: برخی از دستیاران به دلیل سختی های دوره دستیاری دچار اضطراب و ناامیدی شده و با بحران های روحی و روانی دست به گریبان می شوند، ولی مهم این است که از هر سخن و خبری که ناامیدی را به شما تزریق می کند، دوری کنید و در عوض تمامی وقت خود را به درمان بیماران و یادگیری از محضر اساتید باتجربه این مرکز اختصاص دهید
در ادامه، دکتر سید علی مومنی معاون امور دانشگاهی مجتمع، با اشاره به حضور 378 عضو هیئت علمی در این مجتمع، این مجتمع را از لحاظ کثرت اعضای هیئت علمی با یک دانشگاه تیپ دو قابل قیاس دانست و افزود: در مجموع تعداد 46 بخش آموزشی، 26 مرکز تحقیقات، چهار پژوهشکده در این مجتمع وجود دارد. همچنین بخش های انستیتوکانسر، نفرولوژی و رادیولوژی سه قطب علمی این مجتمع هستند.
وی به معرفی امکانات آموزشی این مرکز پرداخت و گفت: تالار موزه تجهیزات پزشکی (تالار شهید) که از سال 1325 فعالیت خود را آغاز کرده است، از جمله فضاهای دیرین و خاطره انگیز این مجتمع است که در سال 1340 راه اندازی شد. این تالار که روزهای چهارشنبه پایانی هر ماه شاهد برگزاری گراندراند در آن هستیم، در سال 1402 به ثبت ملی و بین المللی رسید.
در بخشی دیگر از این مراسم، دکتر محمد طاهر معاون درمان مجتمع با اشاره به برگزاری کارگاه یک روزه برای دستیاران جدیدالورود این مجتمع، برگزاری چنین کارگاهی را در میان بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران منحصربفرد دانست و گفت: هدف ما خدمت به بیماران است و یکی از رکن های اساسی خدمت رسانی به بیماران دستیاران هستند.
دکتر طاهر ضمن توصیه به دستیاران برای برقراری ارتباط با اساتید این مجتمع گفت: اساتید حاضر در این مجتمع با وجود سطح بالای علمی، از خونگرم ترین و دوست داشتنی ترین اساتید دانشگاهی هستند که می توانید ارتباطی آسان و مثمرثمر با هر یک از آنها برقرار کنید.
در ادامه معاون درمان مجتمع در خصوص الکترونیک سازی و خلاصه پرونده ها و شرح عمل ها توضیخاتی ارائه داد.
در بخشی دیگر از این مراسم، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی مجتمع، این مرکز را از بزرگترین مراکز درمانی خاورمیانه دانست و گفت: پیش از راه اندازی بیمارستان حضرت مهدی (عج)، این مرکز دارای هزار و 487 تخت مصوب بود که پس از راه اندازی کامل این بیمارستان و انشالله در آینده ای نزدیک با افتتاح بیمارستان 610 تختخوابی انستیتو کانسر تعداد تختهای این مجتمع افزایش می یابد.
وی در ادامه بااشاره به ساختارهای بیمه ای و چگونگی ارتباط درآمد بیمارستانهای دولتی با این ساختارها گفت: بیمه ها قوانینی دارند که اگر به درستی رعایت نشود، با افزایش کسورات بیمه ای، میزان درآمد بیمارستان ها نیز کمتر می شود. یکی از این قوانین عدم پذیرش مهر و امضای دستیاران سال اول و دوم چه در زمینه ویزیت بیماران و چه از نظر ارائه مشاوره است.
وی ادامه داد: تاکنون در اورژانس مجتمع این مساله بیشتر از سایر بخش ها وجود داشته است که بیش از 70 درصد ویزیت ها با مهر و امضای دستیاران سال اول یا دوم انجام شده است و برای دریافت کامل هزینه ها از سازمان های بیمه گر به مشکل برخورده ایم. برای رفع این اشکال، لازم است در کنار دستیاران سال پایین تر، مهر و امضای دستیاران سال سه و چهار و حتی استاد وجود داشته باشد تا میزان کسورات بیمه ای کاهش یابد.
در ادامه، دکتر امیر نداف مدیر امور آموزشی و دانشجویی، حوزه آموزشی را از شاخه های مهم امور دانشگاهی معرفی کرد و گفت: 641 دستیارتخصصی، 96 دستیار فوق تخصصی و 144 دستیار فلوشیپ در حال حاضر در این مجتمع به فراگیری و ارائه خدمات مشغولند.
همچنین در سال گذشته، تعداد دستیاران جدیدالورود این مجتمع 180 تن بود که امسال تعداد آنها به 190 تن می رسد. وی نصب اتیکت بر روی لباس فرم دستیاران را ضروری دانست و در ادامه خطاب به دستیاران جدیدالورود گفت: برای انجام تمامی امور خدمات آموزشی از جمله گواهی انجام کار، مرخصی ها و امور بیمه می توانید به اداره خدمات آموزشی مراجعه کنید و شماره داخلی 2486 پاسخگوی سوالات شما می باشد.
در بخشی دیگر از این مراسم، دکتر محسن احمدی تفتی مدیر نظارت بر درمان مجتمع در خصوص وظایف و اختیارات این مدیریت در رفع چالش های احتمالی دستیاران با گروهها و واحدهای مختلف و همچنین بیماران توضیحاتی ارائه داد و گفت: رویکرد ما در مجتمع به این صورت است که اینگونه از مسائل و چالش ها را به صورت دوستانه رفع کنیم تا کار به مراجع قضایی کشیده نشود.
وی رفع اختلافات بین گروهی را از دیگر وظایف این مدیریت دانست و گفت: انتظار می رود تا پزشکان و گروههای مختلف مجتمع در جهت ایجاد ارتباط خوب با یکدیگر تلاش کنند و حتی الامکان با یکدیگر درگیر نشوند. در صورت وجود هر گونه مشکلی نیز، آن مساله به واحد نظارت بر درمان مجتمع انتقال داده شود تا در اسرع وقت برطرف شود.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,کارگاه آموزشی
  • کد خبر : 279678
شهره  بیات
نویسنده:

شهره بیات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید