مرکز تلفن: 02161190
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/08/05 - 07:42
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

راه اندازی دستگاه نورومانیتورینگ در مجتمع بیمار ستانی امام خمینی (ره)

به همت یکی از خیرین سلامت، دستگاه نورومانیتورینگ به منظور ثبت و پایش عملکرد سیستم عصبی در حین اعمال جراحی به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) اهدا شد.

به گزارش سینا رسانه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دکتر محمد طاهر معاون درمان در رابطه با دستگاه نورومانیتورینگ اهدایی به این مرکز گفت: این دستگاه یک تکنیک پیشرفته برای ثبت و پایش لحظه ای فعالیت سیستم عصبی مرکزی ( مغز و نخاع ) و سیستم عصبی محیطی ( اعصاب محیطی ) در حین انجام اعمال جراحی است.
معاون درمان افزود: این فناوری به جراحان این امکان را می دهد که عملکرد اعصاب را به صورت برخط  پایشmonitor)  ) کنند و بدین صورت از هر گونه آسیب احتمالی به سیستم عصبی در حین جراحی جلوگیری به عمل آید.  
وی با بیان این که در حین عمل جراحی به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی، مانیتور کردن مستقیم عملکرد سیستم عصبی با روش های سنتی دشواراست، گفت: دستگاه نورومانیتورینگ این مشکل را برطرف کرده و با ثبت سیگنال های الکتریکی که توسط سلول های عصبی تولید می شوند، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار جراح قرار می دهد.
دکتر طاهر افزود: بر اساس تغییرات این سیگنال های الکتریکی، جراح می تواند متوجه شود که آیا آسیبی به سیستم عصبی وارد شده است یا خیر و در صورت لزوم، بلافاصله نسبت به اصلاح روند جراحی اقدام کند.
توضیح این که دستگاه نورومانیتورینگ با ارزشی بیش از دو و نیم میلیارد تومان، توسط یکی از خیرین سلامت جهت استفاده در اتاق عمل اعصاب بیمارستان حضرت مهدی(عج) مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) اهداء شد.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 282219
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
تنظیمات پس زمینه