مرکز تلفن: 02161190
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1402/09/02 - 10:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 145
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

مراسم بزرگداشت روز پرستار در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

با حضور رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولان این مرکز از هشتاد و پنج نفر کارکنان برگزیده گروه پرستاری در رده‌های سرپرستار، سوپروایزر، پرستار، کمک بهیار، کارشناس اتاق عمل و بیهوشی تقدیر به‌عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار مراسمی با حضور دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، معاونان، جمعی از مسئولان، کارکنان گروه پرستاری و پرستاران نمونه دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در سالن همایش بیمارستان حضرت مهدی (عج) این مرکز برگزار شد.
دکتر اینانلو رئیس مجتمع ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: زمانی که واژه پرستار را می‌شنویم نزدیک‌ترین کلمه که در ذهن تداعی می‌شود همان واژه ایثار است.
ایثاری که یاداور فداکاری حضرت زینب (س) در واقعه کربلا هنگام پرستاری از مجروحان و قیام وی برای اشاعه حق و حقیقت است.
روز ولادت این بانوی بزرگوار به همین سبب به نام روز پرستار ثبت شده است .
وی افزود: هر روز شاهد صحنه‌هایی از ایثار و فداکاری پرستاران عزیزمان در این مرکز هستیم که حتی در بعضی مواقع با وجود کسالت شدید بر بستر بیماران حاضر شده و از آنها پرستاری می‌کنند و التیام بخش درد بیماران هستند.
در ادامه رئیس مجتمع با اشاره به واژه پرستار گفت: پرستاران خالق تصاویر ایثار کادر درمانند به ویژه در دوران جنگ تحمیلی و پاندمی کرونا که بدون هیچ ترسی با جان و دل دوشادوش سایر تیم درمانی فعالیت می‌کردند.
دکتر اینانلو در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم مسئولان کشور نگاه ویژه‌ای به کارکنان پرستاری داشته باشند و این شغل اعتبار و جایگاه مستحکم خود را در بین مردم و جامعه را ارتقا دهد.
وی ادامه داد: کادرپرستاری بن‌مایه و اسکلت اصلی ارائه خدمت درمانی هستند و امیدوارم پرستاران تعصب بیشتری نسبت به کار خود داشته باشند و تلاش خود را بر بهبود عملکرد بیمارستان تمرکز دهند. ‍ ‍
در ادامه دکتر اورندی معاون درمان مجتمع ضمن تبریک روز پرستار گفت: هر روز، روز پرستار است و ما در کنار پرستاران با مشکلات و چالش های حوزه پرستاری مواجهیم، اما تنها عامل قوت قلب وجود این تیم حرفه‌ای درمان مجتمع است که با وجود تمام کمبودها همچون فولاد آب دیده شده است.
وی ضمن آرزوی سلامتی برای همکاران کادر پرستاری، گفت: امیدوارم در این جایگاه بتوانم خدمتگزار خوبی برای این عزیزان باشم.
در پایان معاون درمان مجتمع غزلی از عراقی در وصف پرستار قرائت کرد که قسمت‌هایی از این سروده زیبا عبارت بود از: خوشا دردی که درمانش تو باشی

خوشا راهی که پایانش تو باشی

خوشا چشمی که رخسار تو بیند

خوشا ملکی که سلطانش تو باشی

عراقی طالب درد است دایم

به بوی آنکه درمانش تو باشی

سپس مدیر پرستاری مجتمع ضمن تبریک سالروز حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: از هر تعلقی که گذشتیم تواناتر شدیم هر روز چیزی را ترک کردیم و هر روز چیزی ما را ترک کرد و با هر ترکی، ترکی بر خاک تنمان افتاد و چیزی از آن روئید، بالی شاید، کوچک، شفاف و نامرئی. پریدن با بالهای ناپیدا بی پروایی به ما آموخت.
آری پرستاری بالی است برای پرواز در آسمان رضایت خداوند.
در ادامه زرعی چیان از ریاست، معاونت درمان و پشتیبانی مجتمع به خاطر حمایت‌های بی‌شائبه از پرستاران این مرکز و برگزاری مراسم‌های متعدد گرامیداشت مقام پرستار در سطح مجتمع در طی هفته اخیر تشکر کرد.
سپس دکتر سورکی معاون پشتیبانی مجتمع ضمن تبریک روز پرستار گفت: روز پرستار را به همه پرستاران ایران‌زمین بویژه سرمایه‌های عزیز و گرانمایه مجتمع تبریک می‌گویم و امیدوارم بتوانیم قدردان زحمات بی‌شائبه شما باشیم .
وی افزود: واژه پرستاری کلمه‌ای بزرگ است و چنانچه سنایی شاعر پرآوازه سروده: نتوان وصف تو گفتن که تو در وصف نگنجی.
وی ادامه داد: پرستاران همواره اسوه صبر و فداکاری بوده‌اند چنانچه حضرت زینب(س) با وجود شرایط رنج‌آور واقعه کربلا، به فرزندان و خویشان خود روحیه میداد و تسکین‌بخش ایشان بود.
درادامه معاون پشتیبانی مجتمع بر صرفه‌جویی در سطح مجتمع تاکید کرد و گفت: با توجه به کمبود منابع مالی خواهشمندیم تا همکاران بر استفاده بهینه و صرفه‌جویانه همت بگمارند.
وی با اشاره به پرداخت تعرفه پرستاری گفت: این مرکز جز اولین مراکزی بود که تعرفه پرستاری خود را به دقت، با تحلیل کامل و بر اساس عملکرد پرداخت کرد و هدف جلب رضایت پرستاران و ایجاد عدالت عملکردی بود.
معاون پشتیبانی مجتمع افزود: تیم مدیریت و رهبری مجتمع در تلاش هست تا چالش‌ها و مطالبات به‌حق این حوزه هر چه سریعتر مرتفع گردد.
توضیح اینکه این جشن با استقبال و حضور پرشور کارکنان پرستاری مواجه شد و در طول مراسم اوقات مفرحی برای حاضرین فراهم گشت.
در پایان مراسم از ۸۵ تن از برگزیدگان کادر پرستاری مجتمع در رده های سرپرستار، سوپروایزر، پرستار، کمک بهیار، کارشناس اتاق عمل و کارشناس بیهوشی با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد و عکس جمعی حاضرین به رسم یادبود این روز گرامی و شاد ثبت گردید.

  • گروه خبری : حوزه ریاست,مراسم
  • کد خبر : 252116
کلمات کلیدی
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
تنظیمات پس زمینه