دریافت نوبت کلیک کنید
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1404/02/16 - 12:16
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 603
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

برگزاری پنجمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

دکتر رستمیان: مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) متعلق به همه مردم است

در پنجمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، پیشنهادات مربوط به صندوق قرض الحسنه دانشجویی و گزارش خدمات میز خدمت الکترونیک ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور دکتر عبدالرحمن رستمیان رئیس مجتمع، معاونان و اعضای تیم رهبری و مدیریت این مرکز روز دوشنبه 15 اردیبهشت سال 1404 در سالن شورای ریاست برگزار شد.

در این جلسه، دکتر عبدالرحمن رستمیان رئیس مجتمع، بر اهمیت مسئولیت سوپروایزران و سرپرستاران بیمارستان ها در شناسایی، پیگیری و رفع اشکالات بخش ها تاکید کرد و افزود: افرادی که دارای موقعیت ها و پست های مدیریتی هستند، باید برای پیگیری امور و رفع اشکالات تلاش کنند.

وی با اشاره به حضور سوپروایزران در مجتمع گفت: سوپروایزران باید بتوانند بر چگونگی انجام کار و فرآیندها در بخش ها نظارت داشته باشند. .

سرپرستار، نخستین فرد مسئول در بخش

دکتر رستمیان، با بیان این که نخستین فرد مسئول در بخش، سرپرستار است، گفت: سرپرستاران به همراه سوپروایزران قدرتمندترین اهرم های مدیریتی هستند و باید بتوانند مشکلات بخش ها را استخراج و در جهت رفع آنها پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی افزود: معاون درمان مجتمع نیز نظارت و پشتیبانی را دارد و بر فعالیت های درمانی باید نظارت داشته باشد.

رئیس مجتمع، با اشاره به لزوم فراهم آوردن امکانات رفاهی برای جذب و ماندگاری پرستاران گفت: از جمله این امکانات، تقویت مهد کودک است که باید برای ایجاد آن تمهیداتی بیندیشیم و کمک های لازم را ارائه دهیم.

مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) متعلق به همه مردم است

وی با بیان این که مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) متعلق به مردم است، گفت: برای تسهیل و تسریع امور، مردم و خودمان را در قالب قوانین دست و پاگیر محدود نکنیم و اگر جایی نیاز به اصلاح دارد انجام شود.

دکتر رستمیان بر اصلاح فرآیندها تاکید کرد و گفت: برخی فرآیندها و مسائل با یک هماهنگی و مداخله ساده حل می شود و نیازی به جلسات و نامه نگاری های متعدد ندارد.

در بخشی دیگر از جلسه، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی مجتمع، با اشاره به حجم بالای آمار مراجعین به بخش های مختلف مجتمع و به ویژه اورژانس گفت: ساماندهی حجم بالای مراجعین با توجه به ظرفیت پذیرش محدود آن، کار سختی است.

وی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) را از نظر عظمت و گستردگی فرآیندها و تیم های حاضر در آن، در سطح کشور متمایز دانست و افزود: به عنوان مثال درمانگاه این مرکز با درمانگاههای دیگر بیمارستان های کشور تفاوت های بارزی دارد.

اهمیت اولویت بندی در انجام امور مجتمع

دکتر سورکی با اشاره به حجم کار و کثرت برنامه های مجتمع، برای تحقق این برنامه ها، اولویت بندی را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به محدودیت منابع و زمان، اولویت بندی کارها اهمیت زیادی دارد.

وی بر اهمیت تفویض اختیار و اعطای منابع مورد نیاز به مدیران بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: در تحقق بسیاری از امور، اگر پیگیری مدیر بیمارستان نباشد، کار انجام نمی شود.

معاون پشتیبانی مجتمع، در بخشی دیگر از سخنان خود، به شروع فصل گرما اشاره کرد و از مدیران بیمارستان ها خواست تا سیستم های سرمایشی حوزه های مربوط به خود را بازبینی و اگر اقدامی لازم است، پیگیری های لازم را هر چه سریعتر انجام دهند.

اهمیت نظافت و زیباسازی محوطه مجتمع

وی با تاکید بر اهمیت نظافت و تمیزی بیمارستان ها و زیباسازی محوطه ها گفت: لازم است به چیدمان درست و مرتب بودن بخش ها توجه بیشتری شود.

دکتر سورکی، انجام خط کشی های مورد نیاز برای مسیریابی مراجعین را از امور دارای اولویت دانست و ابراز امیدواری کرد که تا هفته آتی این کار انجام شود

وی خطاب به تیم مدیریت رهبری مجتمع گفت: نظرات یکایک شما در اداره بهتر بیمارستان موثر است. همچنین لازم است تا تمامی امور و اقدامات به صورت مکتوب و صورتجلسه تنظیم شود تا خروجی کار بهتر پیگیری شود.

در ادامه، دکتر مرتضی دارایی معاون فرهنگی دانشجویی مجتمع، به ارائه پیشنهاداتی در خصوص صندوق قرض الحسنه دانشجویی پرداخت و بر اولویت دستیاران  با توجه به نیازبرای دریافت وام های قرض الحسنه تاکید کرد.

گزارش میز خدمت الکترونیک مجتمع

در بخشی دیگر از این جلسه، مهندس سعیده شنتیا راهبر اتوماسیون اداری و میز خدمت مجتمع به ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های میز خدمت الکترونیک مجتمع پرداخت و گفت: میز خدمت الکترونیک مجتمع، از دی ماه سال 1400 با هدف ساماندهی امور مراجعین، کاهش ترددها و تسریع و تسهیل خدمات بیمارستانی احداث شد.

وی با بیان این که میز خدمت یک واحد ارتباطی میان مراجعین و داخل   بیمارستان است، گفت: میز خدمت الکترونیک مجتمع، شش باجه فعال دارد و بیشترین آمار مراجعه کنندگان به آن مربوط درمانگاهها است.

مهندس شنتیا، با اشاره به موارد موثر در ارائه کیفیت ارائه خدمات به مراجعین گفت: اطلاع از بروزرسانی مکان فیزیکی بخش ها و واحدها طبق آخرین جابجایی از جمله این موارد است. چرا که بیشترین راهنمایی هایی که میز خدمت به مراجعین ارائه می دهد در خصوص مکان های بیمارستان است.

راهبر اتوماسیون اداری و میز خدمت مجتمع افزود: بروز رسانی تابلوهای راهنما در سطح مجتمع و جاگذاری درست تابلوهای موجود از دیگر مواردی است که توجه به آن می تواند در ارتقای خدمت رسانی به مراجعین تاثیرگذار باشد

وی اطلاع رسانی خدمات قابل ارائه در بخش ها و واحدهای کلینیکی و پاراکلینیکی را در تسریع راهنمایی مراجعین موثر دانست و در ادامه معرفی اساتید رشته های مختلف در سطح مجتمع خصوصاً در فضای میز خدمت و لابی بیمارستان ها و درمانگاهها را مهم دانست.

مهندس شنتیا بیشترین ترددهای مراجعین را مربوط به جواب آزمایش دانست و گفت: این امر به دلیل تعداد کم باجه جوابدهی در میز خدمت و بالا بودن بار مراجعین است که بایستی تمهیداتی برای اَن اندیشیده شود.
خبرنگار: زهرا صادقی

  • کد خبر : 296955
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
تنظیمات پس زمینه