برگزاری بیست و پنجمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)
در بیست و پنجمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، نتایج بررسی کیفیت پرونده بیمار اتاق عمل (تحویل بیمار به بخش) توسط دکتر بهبودی ارائه شد و در ادامه، دکتر رهنما به ارائه گزارشی از بررسی فرآیند درخواست و تحویل اقلام هتلینگ پرداخت.
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیست و پنجمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع با حضور دکتر عبدالرحمن رستمیان رئیس مجتمع و اعضای تیم رهبری و مدیریت، روز سه شنبه ۱۱ آذر سال 1404 در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، دکتر عبدالرحمان رستمیان رئیس مجتمع با تأکید بر ضرورت استقرار میز خدمت در درب شمالی مجتمع، خواستار تسریع در راهاندازی این خدمت شد.
وی همچنین بر ایجاد کیوسکهای راهنمایی بیماران در تمامی ساختمان های بیمارستان تأکید کرد و گفت: بیماران و مراجعان باید بهدرستی راهنمایی شوند و استفاده از نیروهای توانمند در این حوزه ضروری است.
لزوم پیگیری مستمر امور توسط رؤسای بیمارستانها
رئیس مجتمع با اشاره به اهمیت نظارت و پیگیری فعالانه امور در بخش های مختلف بیمارستان اظهار داشت: رؤسا و مدیران بیمارستانها موظف هستند فرآیندهای بخش خود را پیگیری کرده و گزارشهای لازم را ارائه کنند.
وی با تاکید بر ساماندهی نوبتدهی و کاهش بروکراسی گفت: سرپرستاران بایستی نظارت دقیقی بر این موضوع داشته باشند تا از ایجاد چالش برای بیماران جلوگیری شود.
دکتر رستمیان با اشاره به ارجاع فزاینده بیماران به این مرکز و بار اورژانس، بر ضرورت ساماندهی ارجاعات توسط معاونت درمان وزارت بهداشت تاکید کرد.
وی با مطرح کردن موضوع طرح جامع مجتمع و بازنگری فضاهای این مرکز گفت: در این طرح، تمامی فضاهای مجتمع باید بهطور کامل بررسی شوند.همچنین برخی از فضاهای مجتمع برای کاربری اداری مناسبسازی خواهند شد.
لزوم ترسیم و بازنگری فرآیندهای بیمارستانی
دکتر رستمیان بر لزوم رسم کامل فرآیندهای بیمارستانی، شناسایی گلوگاهها و تعیین زمان دقیق انجام هر فرآیند تأکید کرد تا اصلاحات لازم بهصورت موثر انجام شود.
وی همچنین با اشاره به نقش سرپرستار بهعنوان مدیر عملیاتی بخش، بر مدیریت هزینهها بدون آسیب به ایمنی بیمار تأکید کرد.
سایر گزارشها و مباحث جلسه
دکتر کاظم رهنما معاون پشتیبانی مجتمع، پیشنهاداتی برای بهبود روند راهنمایی بیماران و همچنین ساماندهی لیست اقلام هتلینگ ارائه داد.
در ادامه، دکتر مرتضی دارایی معاون فرهنگی و دانشجویی مجتمع از کسب رتبه دوم توسط این مرکز در جشنواره قرآنی دانشگاه خبر داد و از تلاشهای شرکتکنندگان تقدیر کرد.
چالشهای بستری و ضرورت برنامهریزی دقیق
دکتر بهنام بهبودی سرپرست مدیریت نظارت بر درمان مجتمع نیز به شرایط متغیر بستری در این مرکز اشاره کرد و افزود: برنامهریزی دقیق در این خصوص ضروری است.
وی همچنین بر لزوم ثبت الکترونیکی شرح عمل در تمامی شیفتها تأکید کرد.
ساماندهی نوبتدهی و نظارت بر پروندههای اتاق عمل
در بخش دیگری از جلسه، دکتر محمد طاهر معاون درمان مجتمع، بر ضرورت هماهنگی نوبتدهی توسط bed manager با همکاری سرپرستاران و کارشناسان تاکید کرد.
وی همچنین کامل بودن پروندههای بیماران پس از انتقال از اتاق عمل به بخش یا ICU را ضروری دانست و خواستار نظارت دقیق اساتید در این رابطه شد.
ارائه گزارشهای بخشهای مختلف
در ادامه، سارا صالحی سرپرست واحد اعتبار بخشی و بهبود کیفیت مجتمع، گزارشی از وضعیت پروندههای بیماران اتاق عمل که به بخش ها و ICU منتقل شده اند، ارائه داد.
نریمان مرادی کارشناس ناظر بر اقلام هتلینگ و دارویی نیز درباره فرآیند درخواست و دریافت اقلام هتلینگ، تراز مالی بخشها و دلایل ناترازی، مطالبی ارائه کرد.
در ادامه، دکتر وثوقمقدم، مشاور رئیس مجتمع در امور راهبردی سلامت، با اشاره به اهمیت زنجیره تأمین، خواستار بازنگری فرآیندها با استفاده از متدولوژیهای علمی شد.
خبرنگار : زهرا صادقی
ارسال نظر