مرکز تلفن: 02161190
Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1402/07/23 - 09:20
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 69
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

بیستمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۲

در نشست این هفته تیم رهبری و مدیریت مجتمع گزارشی از آمار کنسل اتاق‌های عمل‌ این مرکز و دلایل آن ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، بیستمین نشست اعضای تیم رهبری و مدیریت این مرکز در سال ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۷ مهر با حضور رئیس مجتمع، معاونین و مدعوین در سالن شورای ریاست برگزار شد.
در سخنان پیش از دستور، دکتر سورکی ضمن اشاره به تاخیر پرداختی بیمه تامین اجتماعی و لزوم ارائه آمار سیستماتیک هزینه‌ها به دانشگاه، خواستار هماهنگی بیشتر مدیران ارشد در صرفه جویی موارد مصرفی، لزوم رزرو غذا بصورت ثبت فردی در سیستم نجات، درخواست برنامه‌ریزی‌شده هماهنگی وسیله نقلیه و اعلام نیاز کارشناسی‌شده تجهیزات شد.
دکتر سورکی با اشاره به افزایش درآمد مجتمع اعلام کرد: همزمان میزان تحفیفات به بیماران نیازمند نیز افزایش یافته و در برخی ماهها تا ۳۰ درصد زایمان‌های این مرکز بارداران افغانستانی تبعه هستند که قریب به اتفاق توان پرداخت هزینه‌ها را ندارند.
وی رایزنی درخصوص حمایت دستگاه‌های مرتبط برای کمک به هزینه‌های اتباع بستری را حائز اهمیت دانست.
سپس مکتوبی سوپروایزر اتاق‌های عمل مجتمع گزارشی از آمار کنسلی اتاق‌های عمل مجتمع ارائه و دلایل آن را به تفکیک عوامل مرتبط با بیمار، گروه بیهوشی و گروه جراحی مرور کرد.
وی مهمترین علل کنسلی جراحی بیمار توسط تیم جراحی را مشتمل بر طولانی شدن عمل جراحی قبلی تا ۳۳ درصد موارد کنسلی، انجام عمل اورژانسی، آماده نبودن بیمار برای عمل، آماده نبودن نتایج تصویر برداری یا نتایج آزمایشات، مختل بودن نتایج آزمایشات، عدم انجام مشاوره ها و .. عنوان کرد و به اهم علل کنسل جراحی توسط تیم بیهوشی مانند: عدم وجود تخت icu تا ۱۰ درصد موارد کنسلی، عدم انجام مشاوره بیهوشی یا سایر مشاوره های لازم تا ۹ درصد موارد کنسلی، عدم حضور پزشک بیهوشی، عدم رعایت npo، عدم رزرو خون، کمبود یا عدم وجود داروی خاص و.. اشاره نمود.
در این گزارش مهمترین علل مرتبط با بیماران نیز عدم مراجعه بیمار، عدم رضایت لحظه آخر، تمایل بیمار به تغییر زمان عمل و ... عنوان شد.
در بخش دیگری از گزارش آمده بود که درصد کنسلی جراحی از ۳/۷ درصد در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به ۲/۴ درصد در نیمه اول سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.
دکتر اورندی امکان اعمال ضریب کیفی عملکرد پزشکان را ابزار بازخورد معاونت درمان در مدیریت کنسلی اتاق‌های عمل و همکاری جهت ارائه خدمت با کیفیت به بیماران مهم و الزامی دانست و افزود: به دلیل حجم کاری بالا و گاهی عدم بازخورد از طرف روسای بخشها شاهد موارد معدودی از انطباق نیافتگی افراد با سیستم درمانی دانشگاهی هستیم که امیدوارم با درنظر گرفتن ابزار مدیریتی لازم برای معاونت درمان این چالش رفع شود.
وی افزود: با این وجود کاهش معنی‌دار در آمار کنسلی اتاق‌های عمل نسبت به سال گذشته با همکاری پزشکان، فراگیران‌، کارکنان پرستاری و سایر واحدهای مرتبط قابل تقدیر است.
دکتر اینانلو در بخشی از گفتگو با اشاره به کمبود نیروی متخصص بیهوشی در این مرکز از معاون درمان مجتمع خواست تا ضمن تعامل با معاونت درمان دانشگاه به جذب متخصصین بیهوشی تا استاندارد شدن نسبت متخصص بیهوشی با اتاق عمل اقدام نماید.
در این راستا دکتر گنجعلی‌خان آمادگی دانشگاه برای همکاری در جذب متخصصین بیهوشی را اعلام کرد. وی درخصوص ابزار مدیریتی برای پیشگیری از کنسلی جراحی ناشی از عدم هماهنگی گفت: در موارد پرتکرار با ارائه لیستی از معاونت درمان مجتمع به دانشگاه می‌توان در زمینه‌هایی همچون بررسی عملکرد فرد هنگام تمدید پروانه مطب، خروج از تمام‌وقتی، ارتقا و .. نیز اعمال بازخورد کرد.
سپس دکتر کاظمینی پیشنهاداتی همچون بررسی نهایی بیماران توسط دستیاران یا اساتید بیهوشی در فواصل مشخص زمانی در راهروی انتظار پیش از ورود به اتاق عمل بیمارستان حضرت مهدی(عج)، برطرف کردن کمبودهای تجهیزاتی اتاق‌های عمل، اختصاص آسانسور به انتقال بیمار از بخش به اتاق عمل به منظور کاهش هدررفت زمانی و تفکیک آمار عمل‌های سرپایی از بستری ارائه کرد.
در خلال این نشست راهکارهای کاهش کنسلی اتاق عمل از جمله تنظیم متعادل لیست عملها با توجه به تعداد اساتید و تعداد اتاق های عمل، راه اندازی بخش های icu در بیمارستان حضرت مهدی (عج) و انجام مشاوره های پره آپ در بیماران بستری بخش اورژانس نیز به بحث و تبادل نظر حاضرین گذاشته شد.
شایان‌ذکر است دکتر سید حسن اینانلو رئیس، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر سید علی مؤمنی معاون امور دانشگاهی، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر زهرا پناهی رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج)، دکتر روح‌الله میری رئیس انستیتو کانسر، دکتر رضا ارشادی سرپرست بیمارستان حضرت مهدی (عج)، طاهره زرعی چیان سرپرست مدیریت پرستاری، دکتر علی گنجعلی خان مسئول فنی مجتمع، دکتر نوید مقدم سرپرست فناوری اطلاعات، دکتر مریم پرنیان سرپرست مدیریت واحد نظارت بر درمان، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، مهندس رضا رسولی سرپرست دفتر فنی، امیر رجبی سرپرست بهبود کیفیت و اعتباربخشی، دکتر سحر قادری سرپرست روابط‌عمومی و مریم مکتوبی سوپروایزر اتاق عمل در این نشست حضور داشتند.

  • گروه خبری : حوزه ریاست
  • کد خبر : 248267
کلمات کلیدی
شهره  بیات
Author:

شهره بیات

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

مسیرهای دسترسی به بیمارستان

راه آهن
مترو
اتوبوس
تاکسی
فرودگاه
پایانه های برون شهری
راه آهن
راه آهن

مراجعه کنندگان گرامی که قصد عزیمت به مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) از راه آهن  را دارند از مسیرهای زیر می توانند به این مرکز دسترسی پیدا کنند:

در ایستگاه راه آهن خط 7 سامانه تندرو واقع در میدان راه آهن، ابتدای خیابان ولیعصر سوار اتوبوس تندر. (BRT ) شوید پس از طی کردن 7 ایستگاه در میدان ولیعصر پیاده شده و سپس با استفاده از اتوبوس های خط آزادی در ایستگاه قریب پیاده شوید.

در ایستگاه مترو راه آهن سوار مترو خط 3 شوید و بعد از یک ایستگاه در مهدیه پیاده شده سپس سوار مترو خط 7 شده و پس از 7  ایستگاه در مدافعان سلامت پیاده شوید.

با استفاده از نرم افزارهای مسیریابی نشان و بلد که با انتخاب هر کدام از دکمه های زیر به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) هدایت خواهید شد.

آدرس:انتهای بلوار کشاورز، مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

مسیریابی از طریق نرم افزار نشان مسیریابی از طریق نرم افزار بلد

 

مترو
مترو

مراجعه کنندگان گرامی که قصد عزیمت به مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) با استفاده از مترو را دارند از مسیرهای زیر می توانند به این مرکز دسترسی پیدا کنند:
نزدیک ترین ایستگاه های مترو به مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) شامل ایستگاه های توحید( خط 4) و مدافعان سلامت (خط 7) برای دسترسی به این مرکز استفاده کنند. پس از پیاده شدن از مترو می توانید با اتوبوس، تاکسی و یا به صورت پیاده به این بیمارستان مراجعه فرمائید.

آدرس:انتهای بلوار کشاورز، مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)


مسیریابی از طریق نرم افزار نشان مسیریابی از طریق نرم افزار بلد

 

اتوبوس
اتوبوس

مراجعه کنندگان گرامی که قصد عزیمت به مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) با استفاده از اتوبوس را دارند از مسیرهای زیر می توانند به این مرکز دسترسی پیدا کنند:

ترمینال جنوب: برای دسترسی  راحت تر به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)  از طریق اتوبوس می توانید سوار اتوبوس های BRT (خط 4) پایانه جنوب به سمت پایانه افشار شوید و در ایستگاه باقرخان پیاده و به سمت بیمارستان حرکت کنید.
ترمینال غرب: برای دسترسی  راحت تر به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)  از طریق اتوبوس می توانید سوار اتوبوس های BRT (خط 1) میدان آزادی به سمت پایانه خاوران شوید و در ایستگاه نواب پیاده شده سپس سوار اتوبوس های BRT (خط 4) پایانه جنوب به سمت پایانه افشار شوید و در ایستگاه باقرخان پیاده و به سمت بیمارستان حرکت کنید.
ترمینال شرق: برای دسترسی  راحت تر به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)  از طریق اتوبوس می توانید سوار اتوبوس های BRT (خط 1) تهرانپارس به سمت میدان آزادی شوید و در ایستگاه نواب پیاده ، سپس سوار اتوبوس های BRT (خط 4) پایانه جنوب به سمت پایانه افشار شوید و در ایستگاه باقرخان پیاده و به سمت بیمارستان حرکت کنید.
ترمینال بیهقی (آرژانتین): برای دسترسی  راحت تر به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)  از طریق اتوبوس می توانید سوار اتوبوس های خط پایانه بیهقی به میدان انقلاب شوید سپس در میدان انقلاب  سوار اتوبوس های پایانه معین  به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) شوید.

آدرس:انتهای بلوار کشاورز، مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

مسیریابی از طریق نرم افزار نشان مسیریابی از طریق نرم افزار بلد

 

تاکسی
تاکسی

مراجعه کنندگان گرامی که قصد عزیمت به مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) با استفاده از تاکسی را دارند از مسیرهای زیر می توانند به این مرکز دسترسی پیدا کنند:

مسیر۱ درب شمال: تهران شرق بزرگراه چمران خیابان باقرخان شرقی 

مسیر۲ درب شرق: انتهای بلوار کشاورز خیابان دکتر قریب

 مسیر۳ درب جنوب: خیابان دکتر میرخانی تقاطع خیابان اسکندری شمالی

آدرس:انتهای بلوار کشاورز، مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

مسیریابی از طریق نرم افزار نشان مسیریابی از طریق نرم افزار بلد

 

فرودگاه
فرودگاه

مراجعه کنندگان گرامی که قصد عزیمت به مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) از فرودگاه را دارند از مسیرهای زیر می توانند به این مرکز دسترسی پیدا کنند:

فرودگاه بین المللی امام خمینی: آزادراه تهران ،قم - بزرگراه شهید کاظمی - بزرگراه شهید چراغی - بزرگراه نواب – تونل توحید – بزرگراه چمران – خیابان باقرخان- مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)           
فرودگاه بین المللی مهرآباد: بزرگراه مخصوص - میدان آزادی – خیابان اسکندری- خیابان فرصت شمالی- خیابان نصرت-  انتهای بلوار کشاورز- مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)
آدرس:انتهای بلوار کشاورز، مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

مسیریابی از طریق نرم افزار نشان مسیریابی از طریق نرم افزار بلد

 

پایانه های برون شهری
پایانه های برون شهری

مراجعه کنندگان گرامی که قصد عزیمت به مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) از پایانه های برون شهری را دارند از مسیرهای زیر می توانندبه این مرکز دسترسی پیدا کنند:

ترمینال جنوب: بزرگراه بعثت، بزرگراه نواب، تونل توحید، بزرگراه چمران، خیابان باقرخان، مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)
ترمینال غرب: میدان برادران رحمانی، آزادراه تهران – کرج، بزرگراه  شیخ فضل اله نوری، بزرگراه جلال آل احمد، بزرگراه چمران، خیابان باقرخان، مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)
ترمینال شرق: بزرگراه شهید یاسینی، بزرگراه شهید عباس دوران، بزرگراه  باقری، بزرگراه قاسم سلیمانی، بزرگراه حکیم، بزرگراه چمران، خیابان باقرخان، مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)
ترمینال بیهقی (آرژانتین): بلوار نلسون ماندلا، بزرگراه شهید همت، بزرگراه چمران، خیابان باقرخان، مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

آدرس:انتهای بلوار کشاورز، مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

مسیریابی از طریق نرم افزار نشان مسیریابی از طریق نرم افزار بلد

 

Theme settings