دریافت نوبت کلیک کنید
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/11/02 - 14:09
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 35
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

به همت واحد حقوق گیرندگان خدمت

آخرین جلسات آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

آخرین جلسات دوره آموزشی آشنایی با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سه روز متوالی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، شنبه ، یکشنبه و دوشنبه مورخ 29 و 30دی و اول بهمن ماه 1403 کلاس آموزشی آشنایی با با سنجه های حقوق گیرندگان خدمت و نقش آن در افزایش رضایت بیماران با حضور جمعی از کارکنان واحدهای مختلف مجتمع امام خمینی (ره)برگزار شد.
در این جلسه دکتر قلی نژاد مسئول واحد حقوق گیرندگان خدمت  با اشاره به سنجه های تامین خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز بیماران توسط بیمارستان گفتند؛  برای  تحقق این سنجه ملاک های را در نظر گرفته اند که از جمله در ارائه خدمت به مراجعین و بیماران از هرگونه معیارهای گزینشی متناقض با ماموریت های بیمارستان پرهیز و بیماران اورژانس و بد حال بی قید وشرط درمان شود.
پذیرش بیماران بدون هرگونه گزینش/ انتخاب در سرویسهای تخصصی و ملاک هایی مانند درآمد اکتسابی/ مدت اشغال تخت و سایر معیارهای گزینشی دیگر
 و بیمارستا درزمینه تامین دارو، تجهیزات و ملزومات مورد نیاز بیماران  خود را متعهد  و پاسخگو بداند و به آن عمل کند. یعنی اینکه هیچ بیمار و یا همراهی را جهت تهیه دارو ملزومات به خارج از بیمارستان ارجاع ندهد. و دارو خانه بیمارستان به طور 24 ساعته ارائه خدمت نموده و دارو و تجهیزات برای بیماران تدارک و تهیه نماید.
مسئول واحد حمایت از حقوق گیرندگان خدمت در ادامه به سنجه های در زمینه عدم استفاده از همراه بیمار در انجام فرآیندهای مورد نیاز بیماران بستری در بخشها و بیماران تحت نظر در اورژانس پرداخته و تاکید کردند پیگیری و انجام کلیه امور در روند مراقبتی، تشخیصی و درمانی و همچنین  پیگیری و هماهنگی اقدامات پاراکلینیکی مورد نیاز بیماران در بخشهای بستری و اورژانس، بر عهده کار کنان  بیماستان است نه بیمار یا همراه او، از جمله در موارد زیر نباید از همراه بیمار استفاده شود
1 . انتقال بیمار به واحد تصویر برداری و دریافت گزارش تصویربرداری
2 . انتقال نمونه ها به آزمایشگاه یا اخذ نتیجه از آزمایشگاه
3 . دریافت/ عودت خون یا فرآورده های خونی بیمار
4 . دریافت نسخ دارویی بیماران تحت نظر و بستری در اورژانس
5 . انجام مراقبتهای بالینی و خدمات مرتبط به بالین بیمار
ایشان در بخش دیگر ی از سخنان خودگفت، یکی دیگر از سنجه ها که کمتر مورد توجه قرار گرفته آن است که چنانچه بیمار در حین مراقت بخواهد از پزشک دومی مشاوره بگیرد بیمارستان می بایست زمینه آن را فراهم نماید.
 ایشان در ادامه  تجوه به نیاز های معنوی بیماران پرداخت گفتند ما باید ما باید تسهیلات لازم برای انجام فرایض دینی و معنوی بیماران خود را در همه بخشها فراهم نماییم. که در این زمینه ملاک های مورد توجه قرار گرفته است مانند، شناسایی نیازهای عبادی مورد نیاز بیماران،  تامین امکانات لازم شامل قبله نما، ترالی تیمم، سجاده نماز، مهر، زیر انداز، قرآن در اتاق بستری، مساعدت کارکنان در ادای فرایض دینی به بیماران کم توان،  امکان دسترسی شبانه روزی به نمازخانه یا اتاق دعا برای همراهان بیماران یا خانواده آنان
دکتر قلی نژاد در ادامه گفتن یکی دیگر از سنجه ها ی مورد توجه در این زینه تدارک تسهیلات لازم برای انجام فرایض مذهبی و فرصت دیدار برای خانواده بیمار محتضر با رعایت اصول پزشکی، می باشد. ملاک های آن شامل؛ ایجاد فرصت انجام فرایض مذهبی برای خانواده محتضر،آموزش و آگاهی کارکنان بخشهای درمانی بالینی/خدماتی در خصوص چگونگی برخورد با بیماران در حال احتضار، فراهم کردن فضای مجزا و رعایت حریم خصوصی بیمار، مدیریت و کنترل تاثیرات و تألم حاصل از وخامت حال بیماران/خانواده بیمار محتضر برای سایر بیماران، است.
و در ادامه ایشان به سنجه دیگر مورد توجه باید باشد، سیستم فراخوان / ارتباط با پرستاراست که می بایست همیشه فعال  و در دسترس بیماران باشد. که ملاکهای استقرار این سنجه بدین شرح است؛ نصب و آماده به کار بودن و در دسترس برای تمام تختها، برای فضاهای بسته مانند اتاقهای تصویر برداری و سایر اقدامات تشخیصی درمانی مانند پرتو درمانی، در سرویسهای بهداشتی و حمام بیماران،  آموزش به بیمار جهت استفاده از سیستم احضار پرستاردر بدو ورود، حضور به موقع پرستار بر بالین بیمار پس از احضار توسط بیمار
و در پایان تاکید کردند امید داریم با استقرار کامل این سنجه ها و ملاک ها ی شاهدافزایش رضایتمندی بیماران  و  شکایات آنان باشیم.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 289036
کلمات کلیدی
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
تنظیمات پس زمینه