مرکز تلفن: 02161190
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/07/22 - 07:34
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 118
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه

در راستای کمک به بیماران مبتلا به سرطان

گردهمایی خیرین سلامت در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

به همت موسسه خیریه پیام حاج کاظم کاشانی، جمع کثیری از خیرین حوزه سلامت، در راستای کمک به بیماران مبتلا به سرطان در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گردهم آمدند.

به گزارش سینا رسانه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، گردهمایی خیرین موسسه خیریه پیام حاج کاظم کاشانی با حضور اعضای این موسسه، مسئولین مجتمع و جمع کثیری از خیرین روز پنج شنبه 19 مهر سال 1403 در سالن همایش مرکز تصویربرداری این مجتمع برگزار شد.
در این گردهمایی، رقیه بختیاری رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه پیام کاشانی گفت: به پسرم پیام که در اثر ابتلا به سرطان دار فانی را وداع گفت، قول داده بودم که این موسسه خیریه را برپا کنم و امروز خوشحالم که چنین موسسه ای برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان پابرجا است.   
وی با بیان این که شادی و عشق درمان هر دردی است، خطاب به حاضرین این جمع گفت: قدر جوان هایتان را بدانید، برای آنها شادی ایجاد کنید و آنها را در آغوش بگیرید تا حس کنند که دوستشان دارید.
در ادامه، دکتر سورکی معاون پشتیبانی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با ابراز خشنودی از برگزاری گردهمایی موسسه خیریه پیام کاشانی در این مرکز گفت: این مجتمع، از بزرگترین بیمارستان ها در سطح کشور و خاورمیانه بوده و در آینده ای نزدیک با افزوده شدن تخت های بیمارستان حضرت مهدی (عج)، بزرگتر نیز خواهد شد.
وی با بیان این که هر چه سازمانی بزرگ تر شود، نیاز به مدیریت بهتر و دستیابی به امکانات و تکنولوژی بالاتر بیشتر احساس می شود، گفت: چنین سازمان هایی برای رسیدن به اهداف خود، نیاز به منابع بیشتری دارند.
محدودیت منابع بیمارستان و لزوم کمک خیرین
دکتر سورکی افزود: منابع مجتمع که شامل نیروی انسانی، تجهیزات و منابع مالی می شود، محدود است و اگر کمک خیرین نباشد، نمی توان به اهداف عالی بیمارستان که غایت آن رضایتمندی بیماران است، دست یافت.
وی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) را جزء برترین های کشور در حوزه درمان و انستیتو کانسر را قطب علمی سرطان کشور خواند و افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر خیرین کمک های خوبی به این مجتمع رسانده اند.
معاون پشتیبانی مجتمع،  با اشاره به تکمیل حدود 90 درصد از فضای فیزیکی ساختمان جدید انستیتوکانسر گفت: این بیمارستان که با کمک خیرین ساخته شده است، انشالله در سال آینده به مرحله بهره برداری می رسد.
وی از کمک های خیرین در راه اندازی آشپزخانه و همچنین در حوزه ژنتیک قدردانی کرد و گفت: امیدواریم که این کمک ها تداوم داشته باشد.
مراجعه بیش از 70 درصد بیماران مجتمع از شهرستان ها
دکتر سورکی با بیان این که بیش از 70 درصد از بیماران این مجتمع از شهرستان ها مراجعه می کنند، گفت: هیچ عبادتی بالاتر از کمک به خلق خدا نیست، آن هم خلق نیازمند و درمانده و کمک به چنین مرکزی که خط آخر درمان در کشور محسوب می شود.
وی با اشاره به محدودیت درآمد بیمارستان و در مقابل افزایش رشد هزینه ها گفت: برای بیمارستانی مانند این جا که درآمدزایی محدودی دارد، هزینه های درمان بسیار بالا بوده و این مرکز قادر به رایگان کردن هزینه های همه بیماران نیازمند نیست، به ویژه بیماران مبتلا به سرطان که مشکلات و هزینه های عدیده ای در بیمارستان و پس از ترخیص از آن دارند.
معاون پشتیبانی مجتمع با بیان این که از گذشته هیچ چیز به جزء رفتار و کردارو اعمال برای ما باقی نمی ماند ، گفت: خدا کمک کند تا در آینده وقتی به گذشته خود می نگریم، از عملکردمان راضی باشیم.
وی افزود: خیرین عزیز و از جمله خانم کاشانی و فرزندانش بدانند که این لطف خدا بوده است که وارد فضای انجام کار خیر شده اند. چرا که خداوند این لطف و رحمت را نصیب هر کسی نمی کند.   
اهمیت بروز شدن تجهیزات تصویربرداری مجتمع  
در ادامه، دکتر شهریار کلاهی از اساتید گروه رادیولوژی مجتمع، خدمات تصویربرداری را پایه نخست پروسه درمان بیماران مبتلا به سرطان دانست و گفت: با توجه به قدیمی شدن امکانات تصویربرداری مجتمع، نیاز به بروز شدن این امکانات و تجهیزات بسیار به چشم می خورد.
وی افزود: به دلیل کمبود امکانات رادیولوژی مجتمع و قدیمی بودن تجهیزات آن، گاهی پذیرش بیماران تا پنج ماه به طول می انجامد و برای این که پروسه زمان انتظار بیماران کوتاه تر شود، نیاز به آن داریم تا با تکنولوژی روز جلو برویم که چنین امری در گروه کمک خیرین است.
تشخیص درست، آغاز پروسه درمان سرطان
دکتر کلاهی، تشخیص درست را آغاز پروسه درمان خواند و گفت: بیشتر اوقات انتظار بیماران برای فرآیندهای تشخیصی بسیار بیشتر از انتظار کشیدن آنها برای پذیرش در حوزه درمان است.  
وی کمک خیرین به مراکز و ساختارهای درمانی را بسیار اثرگذارتر از کمک های فردی به بیماران نیازمند دانست و خطاب به خیرین گفت: کمک به ساختارها باعث می شود
که خیل کثیری از بیماران از فواید آن بهره مند شوند. در پایان، امیدوارم شاهد نگاههای مهربان شما به حوزه های تشخیصی در کنار حوزه های مربوط به درمان باشیم.   
گسترش سرطان در سطح دنیا و از جمله ایران
در ادامه، دکتر لیلا ترک زاده رئیس امور عمومی انستیتو کانسر با قدردانی از دست اندرکاران موسسه خیریه پیام کاشانی گفت: از اعضای این موسسه که امکان آشنا کردن ما را با خیرین عزیز فراهم کردند، تشکر می کنم.
وی با اشاره به گسترش سرطان در سطح دنیا و از جمله ایران گفت: تغییر سبک زندگی و شرایط استرس زا، سبب گسترش و افزایش موارد این بیماری شده است.
رئیس امور عمومی انستیتو کانسر افزود: یکی دیگر از فاکتورهای خطرساز در ایجاد این بیماری، افزایش سن است و در آینده با توجه به افزایش متوسط سن جمعیت کشور، با افزایش موارد ابتلا به این بیماری مواجه خواهیم بود.     
پیش بینی 160 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان
دکتر ترک زاده با بیان این که در سال 1402، 135 هزار مورد جدید مبتلا به سرطان تشخیص داده شد، گفت: پیش بینی می شود که تا پایان امسال تعداد موارد جدید این بیماری به 160 هزار مورد برسد. در واقع نسبت به سال 2016 میلادی، 46 درصد افزایش آمار مبتلایان به این بیماری را داریم.
وی کنترل سرطان را امری امکان پذیر دانست و گفت: این امر در صورتی محقق می شود که زیرساخت های تشخیص سرطان در دسترس تمامی افراد جامعه باشد و هر فردی در کشورمان به اقدامات تشخیصی برای تشخیص و چکاپ این بیماری دسترسی داشته باشد. همچنین اقدامات درمانی مانند رایوتراپی و شیمی درمانی با هزینه مناسب در اختیار همه بیماران باشد.
مرگ بیماران مبتلا به سرطان به دلیل عدم دسترسی به درمان
دکتر ترک زاده، با اشاره به اهمیت تشخیص به موقع سرطان و تاثیر آن بر افزایش کیفیت زندگی فرد مبتلا گفت: در ایران به ازای هر هزار تن، 1.5 تخت بیمارستانی و در دنیا به ازای هر فرد 2.5 تخت وجود دارد. این در حالی است که در کشورمان بسیاری از بیماران به علت عدم دسترسی به موقع به خدمات تشخیصی و درمانی مناسب، جان خود را از دست می دهند.   
وی با اشاره به وجود 150 تخت فعال در انستیتوکانسر گفت: در حال حاضر این مرکز با همین تعداد تخت، پاسخگوی بیماران از سرتاسر کشور است و بیمارانی که وارد این مرکز می شوند، همه خدمات در دسترسشان قرار می گیرد. ولی به دلیل افزایش نرخ سرطان و کاهش توان اقتصادی مردم که از میزان مراجعه آنها به بخش خصوصی کاسته است، زمان انتظار بیماران برای دستیابی به این خدمات بسیار طولانی شده است.
تجهیز ساختمان جدید انستیتوکانسر و لزوم کمک خیرین
دکتر ترک زاده با اشاره به راه اندازی قریب الوقوع ساختمان جدید انستیتوکانسر به کمک خیرین گفت: این ساختمان با ظرفیت 610 تخت در حال تکمیل است و مرحله بعدی، تجهیز آن است که مبلغی در حدود هزار میلیارد مورد نیاز است که امیدواریم خیرین عزیز در این مرحله نیز کمک های مورد نیاز را انجام دهند.
در بخشی دیگر از این مراسم، خانم خسروی از روانشناسان کشور که خود از بهبودیافتگان بیماری سرطان است، به بیان احساس خود و سایر افراد مبتلا به این بیماری و مسیر رشد و تکاملی که در جریان این بیماری با آن مواجه بوده است، پرداخت و در ادامه از زحمات خانواده کاشانی در ایجاد موسسه پیام کاشانی و کمک به بیماران سرطانی تشکر کرد.
اجرای برنامه زنده موسیقی سنتی از دیگر بخش های جالب این مراسم بود که با استقبال و تشویق حضار همراه شد.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 281013
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
تنظیمات پس زمینه