دریافت نوبت کلیک کنید
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1402/10/18 - 12:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دهمین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) در سال ۱۴۰۲

معاون درمان مجتمع: هدف نهایی رضایت آگاهانه تقویت ارتباط  بهتر پزشک با بیمار است.

در دهمین جلسه کمیته دی ماه اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، گزارش ارزیابی عملکرد کمیته و همچنین  مسائل مربوط به دریافت رضایت آگاهانه و بازبینی شاخص های ارزیابی صیانت از حقوق شهروندی در نظام اداری بحث و تبادل‌ نظر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، دهمین  جلسه کمیته اخلاق بالینی شنبه 16 دی ماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر محمد طاهر معاون درمان، دکتر امیر نداف مدیر امور آموزشی و دانشجویی، دکتر مامک طهماسبی رئیس بخش طب‌تسکینی و دبیر علمی کمیته، دکتر مریم دلدار رئیس بخش زنان و زایمان، دکتر فریناز موسوی سرپرست درمانگاه پزشکی قانونی، طاهره زرعی‌چیان مدیر پرستاری، دکتر شهرام صمدی نماینده معاونت امور دانشگاهی و عضو هیئت علمی گروه بیهوشی، احد اکرمی مدیر خدمات پشتیبانی، سید ابراهیم میرخانی نماینده جامعه در کمیته اخلاق بالینی، امیر رجبی مسئول بهبود کیفیت، نیکو قاسمی رمکی کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار، علی قلی‌نژاد دبیر اجرایی کمیته و مسئول واحد حقوق گیرنده‌خدمت و شبنم زابلی ‌زاده کارشناس بهبود کیفیت و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.
در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات جلسات گذشته زابلی زاده کارشناس بهبود کیفیت مجتمع  گزارشی از ارزیابی عملکرد کمیته را ارائه داد.
سپس اعضای جلسه  شرح وظایف کمیته اخلاق بالینی مجتمع را براساس آیین نامه وزارت خانه با در نظر گرفتن سنجه ها و استاندارهای اعتبار بخشی مورد بررسی قرار دادند.
دکتر طاهرمعاون درمان مجتمع بر طراحی پروتکل های لازم در رابطه با  شرح وظایف کمیته اخلاق بالینی تاکید کرد.
وی با اشاره به چالش های  موضوع رضایت آگاهانه گفت: در خصوص رضایت آگاهانه هنوز با ایدئال هایمان فاصله زیادی وجود دارد که باید نمونه ها و مصادیق از رضایت آگاهانه  که دچار مشکل است را در جلسه روسای بخش های مجتمع مطرح و تعیین تکلیف شود.
در ادامه معاون درمان مجتمع  بر لزوم آموزش مستمر به دستیاران، دانشجویان و اساتید در خصوص رضایت آگاهانه  به منظور  کاهش میزان شکایت حقوقی از بیمارستان تاکید کرد.
همچنین در این جلسه در خصوص حقوق گیرندگان خدمت، نصب پوسترهای آن در مکان های پر تردد مجتمع  برای آموزش بیماران، مراجعه کنندگان و کادر درمان بحث و تبادل نظر  شد.

  • گروه خبری : کمیته ها
  • کد خبر : 256232

تصاویر

برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
تنظیمات پس زمینه