دریافت نوبت کلیک کنید
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1404/07/07 - 08:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 402
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

با حضور رئیس مجتمع

جلسه بررسی نتایج ارزیابی ششمین دوره اعتباربخشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و برنامه های سال جاری این مرکز برگزار شد

در جلسه بررسی نتایج ارزیابی ششمین دوره اعتباربخشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و برنامه های سال جاری این مرکز، از زحمات بی دریغ کادر پرستاری به ویژه سرپرستاران و سوپروایزران تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی تهران، جلسه بررسی نتایج ارزیابی ششمین دوره اعتباربخشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و برنامه های سال جاری این مرکز، پنجم مهر سال 1404 در سالن همایش بیمارستان مهدی کلینیک برگزار شد. 
در این جلسه، دکتر عبدالرحمن رستمیان رئیس مجتمع با تاکید بر اهمیت بحث اعتباربخشی بیمارستان گفت: اعتباربخشی از موضوعات لاینفک ارایه خدمات ما است چرا که هدف آن چیزی جز کیفیت و رضایت بیمار نیست. 
وی افزود: همانطور که مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در مباحث علمی و پزشکی برند محسوب می شود، این برند بودن باید در همه محورها مطرح باشد. 
اهمیت اعتمادسازی در گیرندگان خدمت
رئیس مجتمع، ایجاد اعتماد سازی در گیرندگان خدمات را بسیار مهم دانست و افزود: بیماران باید با خیال آسوده به این بیمارستان مراجعه کنند و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی افزود: علم بدون همراهی اخلاق نتیجه ای ندارد و زمانی برند علمی مجتمع در ارتقای کیفیت خدمات نهایی تاثیرگذار است که با تکریم بیمار همراه باشد. به عنوان مثال، گروه پزشکی خدمات ویژه ای ارائه می دهد که در سطح کشور منحصر بفرد می باشد اما ممکن است به دلیل عدم پاسخگویی شفاف و کامل به سوالات بیمار، ایجاد نارضایتی شود.
دکتر رستمیان، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های ایجاد شده توسط خیرین گفت: فرصت های زیادی برای استفاده از ظرفیت خیرین داریم که در مباحث بهبود استانداردهای ساختمانی و تجهیزاتی می تواند کمک کننده باشد.
در بخشی دیگر از جلسه، دکتر محمد طاهر معاون درمان مجتمع، هدف اصلی این جلسه را تقدیر از زحمات کادر پرستاری به ویژه سرپرستاران و سوپروایزران مجتمع دانست و گفت: این‌ گروه بیشترین و نزدیکترین ارتباط با بیماران را داشته و همچنین نقش قابل توجهی در پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی دارند. 
وی با اشاره به نتایج ارزیابی دور ششم اعتباربخشی بیمارستان گفت: در این ارزیابی، نقاط قابل بهبود توسط گروه ارزیابان مطرح شد که نیاز به تمرکز بیشتری دارند و البته نقاط قوت زیادی نیز وجود دارد که باید بیش از این، تقویت شوند.
معاون درمان مجتمع افزود:  بدون شک بحث آموزش گروه پرستاری با توجه به شرایط فعلی، از مباحث کلیدی و ریشه ای است که نیاز به برنامه ریزی ویژه ای دارد‌.
رضایتمندی بیماران، هدف نهایی بیمارستان
وی با بیان این که هدف نهایی همه تلاشها و انجام فعالیت های روزمره بیمارستان، رضایتمندی بیماران است، گفت: این که گروه پرستاری علی رغم همه چالشها و کمبودها با تمام وجود به ارایه خدمت می پردازند، بسیار ارزشمند است.
دکتر طاهر افزود:  بایستی ارزیابی های درون بیمارستانی را مشابه با ارزیابی های کشوری اما در فاصله های زمانی کوتاهترانجام دهیم تا بتوانیم برای ارتقای اعتباربخشی، برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم.
سارا صالحی سرپرست واحد اعتبار بخشی و بهبود کیفیت مجتمع، ضمن مروری بر تعاریف و کلیات اعتباربخشی، به ارائه گزارشی از ارزیابی اعتباربخشی دور ششم این مرکز پرداخت.
چالشهای اعتباربخشی و برنامه های واحد اعتبار بخشی و بهبود کیفیت مجتمع در سال جاری از جمله لزوم ارزیابی درون بیمارستانی و درجه بندی بیمارستانها بر اساس نتایج هر شش ماه یکبار از دیگر مطالبی بود که توسط سرپرست این واحد بیان شد.
صالحی درپایان سخنان خود با اشاره به جایگاه کلیدی سرپرستاران، بر نقش مهم آنها به عنوان پل ارتباط با مدیران ارشد، گروه پزشکی، فراگیران، کارکنان بخش، مسئولین اداری و پشتیبانی و در نهایت بیماران تاکید کرد. 
اعتباربخشی، فرصتی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف
طاهره زرعی چیان مدیر پرستاری مجتمع نیز اعتباربخشی و ارزیابی اعتباربخشی را فرصتی برای شناسایی نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف دانست و افزود: مدیران، سوپروایزران و سرپرستاران نقش کلیدی در این رابطه دارند و هرگونه تغییر اصلاحی ابتدا باید در خود ما ایجاد شود. 
وی افزود: از آنجایی که اجرای استانداردهای اعتباربخشی به تمامی واحدهای بیمارستان وابسته است، همه واحدها باید در کنار هم و همچون حلقه های یک زنجیر با هم مرتبط و بهم پیوسته باشند تا سطح خدمات ارائه شده در این مرکز ارتقاء پیدا کند. 
زرعی چیان هدف از برگزاری این جلسه را افزایش سطح کیفی خدمات در مجتمع دانست و افزود: در این مجتمع در محورهای مختلفی همچون حقوق گیرنده خدمت، مدیریت بحران و ایمنی بیمار فعالیت داریم که همگی آنها از شاخص های مهم ارزیابی اعتباربخشی هستند.
در ادامه، دکتر کاظم رهنما معاون پشتیبانی مجتمع گفت: مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بزرگترین بیمارستان کشور است و افتخار داریم که ذیل پرچم آن و پرچم دانشگاه علوم پزشکی تهران خدمت می کنیم. 
وی افزود: این مجتمع تمامی شرایط و امکاناتی را که برای ارتقای اعتباربخشی نیاز است، دارا بوده و باید بتوانیم از تمامی امکانات خود برای نیل به این مقصود استفاده کنیم. 
نقش محوری گروه پرستاری در نظام سلامت
دکتر رهنما، ضمن تشکر از زحمات بی دریغ گروه ارشد پرستاری علی رغم شرایط سخت و کمبودهای موجود گفت: گروه پرستاری ستون فقرات نظام سلامت محسوب می شود و نقش محوری در ارائه خدمات به بیماران دارد. 
وی با اشاره به جایگاه مهم گروه پرستاری در ارتقای شاخص های اعتباربخشی و سنجه ها گفت: بیش از نیمی از سنجه های اعتباربخشی در اختیار گروه پرستاری است چرا که این این گروه مستقیماً با بیمار در ارتباط است.
معاون پشتیبانی مجتمع با بیان این که اعتباربخشی جزء لاینفک امور روزمره بیمارستان است، گفت: از زمانی که وارد بیمارستان می شویم تا لحظه خروج از آن، سنجه های اعتباربخشی با ما هستند.  
وی با تاکید بر اهمیت توجه به ارتقای اعتباربخشی بیمارستان گفت: با افزایش حتی یک نمره اعتباربخشی، دهها فرآیند اصلاح می شوند.
دکتر رهنما افزود: این وظیفه ما است که به عنوان تیم پشتیبانی بیمارستان در ارتقای اعتباربخشی بیمارستان نقش ایفاء کنیم تا بتوانیم به کمک هم به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم و رتبه برتر این حوزه را کسب کنیم. 
گروه پرستاری، پل ارتباطی میان اساتید، فراگیران و بیماران
وی با اشاره به جایگاه کلیدی گروه پرستاری در ایجاد ارتباط میان سه گروه روسای بخش ها، فراگیران و بیماران گفت: با  گسترش ارتباطات میان این گروهها، روند ارتقای سنجه های اعتباربخشی نیز تسهیل می شود و امور بیمارستان در مدار بهتری حرکت می کند. 
دکتر رهنما افزود: تیم پشتیبانی مجتمع نیز باید در تامین تجهیزات مورد نیاز، پشتیبانی از آزمون های ضمن خدمت، حوزه های انگیزشی و امور رفاهی کارکنان اهتمام ورزد تا گروههای پرستاری با توان و انگیزه بهتری به ارائه خدمات بپردازند. 
وی با بیان این که مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به عنوان فاخرترین بیمارستان کشور شایستگی جذب بهترین نیروهای انسانی از بهترین دانشگاههای کشور را دارد، گفت: نیروی انسانی جذب شده در تمامی بخش های این مرکز باید دارای مدرک مرتبط، هوشیاری و کیفیت و راندمان کار بالا باشد. 
معاون پشتیبانی مجتمع، خواستار کمک و همکاری گروه ارشد پرستاری در جذب نیروهای خدمات و منشی های توانمند شد و افزود: جذب نیروی انسانی توانمند در ارتقای سنجه های اعتباربخشی می تواند کمک موثری باشد.
اعتباربخشی باید فرهنگ کاری باشد
وی با بیان این که اعتباربخشی باید جزئی از فرهنگ کاری ما باشد، گفت: در این فرهنگ سازی همه باید به هم کمک کنند تا با مشارکت، همدلی، تعلق سازمانی و حفظ مسئولیت جمعی، بتوانیم در اعتباربخشی بهترین الگو برای کشور و در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران باشیم. 
دکتر رهنما افزود: امیدوارم مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) الگوی موفقی از کیفیت، رعایت ایمنی بیمار و انسان محوری باشد و بیماری که دردمندانه وارد این بیمارستان می شود، با خشنودی اینجا را ترک کند.
توضیح این که در پایان این جلسه، به سرپرستاران و سوپروایزران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) که نقش فعالی در ششمین دوره اعتباربخشی مجتمع داشتند، تقدیرنامه هایی اعطاء شد. 
 خبرنگار: زهرا صادقی

  • کد خبر : 305639
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

مسیرهای دسترسی به بیمارستان

راه آهن
مترو
اتوبوس
تاکسی
فرودگاه
پایانه های برون شهری
راه آهن
راه آهن

مراجعه کنندگان گرامی که قصد عزیمت به مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) از راه آهن  را دارند از مسیرهای زیر می توانند به این مرکز دسترسی پیدا کنند:

در ایستگاه راه آهن خط 7 سامانه تندرو واقع در میدان راه آهن، ابتدای خیابان ولیعصر سوار اتوبوس تندر. (BRT ) شوید پس از طی کردن 7 ایستگاه در میدان ولیعصر پیاده شده و سپس با استفاده از اتوبوس های خط آزادی در ایستگاه قریب پیاده شوید.

در ایستگاه مترو راه آهن سوار مترو خط 3 شوید و بعد از یک ایستگاه در مهدیه پیاده شده سپس سوار مترو خط 7 شده و پس از 7  ایستگاه در مدافعان سلامت پیاده شوید.

با استفاده از نرم افزارهای مسیریابی نشان و بلد که با انتخاب هر کدام از دکمه های زیر به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) هدایت خواهید شد.

آدرس:انتهای بلوار کشاورز، مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

مسیریابی از طریق نرم افزار نشان مسیریابی از طریق نرم افزار بلد

 

مترو
مترو

مراجعه کنندگان گرامی که قصد عزیمت به مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) با استفاده از مترو را دارند از مسیرهای زیر می توانند به این مرکز دسترسی پیدا کنند:
نزدیک ترین ایستگاه های مترو به مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) شامل ایستگاه های توحید( خط 4) و مدافعان سلامت (خط 7) برای دسترسی به این مرکز استفاده کنند. پس از پیاده شدن از مترو می توانید با اتوبوس، تاکسی و یا به صورت پیاده به این بیمارستان مراجعه فرمائید.

آدرس:انتهای بلوار کشاورز، مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)


مسیریابی از طریق نرم افزار نشان مسیریابی از طریق نرم افزار بلد

 

اتوبوس
اتوبوس

مراجعه کنندگان گرامی که قصد عزیمت به مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) با استفاده از اتوبوس را دارند از مسیرهای زیر می توانند به این مرکز دسترسی پیدا کنند:

ترمینال جنوب: برای دسترسی  راحت تر به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)  از طریق اتوبوس می توانید سوار اتوبوس های BRT (خط 4) پایانه جنوب به سمت پایانه افشار شوید و در ایستگاه باقرخان پیاده و به سمت بیمارستان حرکت کنید.
ترمینال غرب: برای دسترسی  راحت تر به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)  از طریق اتوبوس می توانید سوار اتوبوس های BRT (خط 1) میدان آزادی به سمت پایانه خاوران شوید و در ایستگاه نواب پیاده شده سپس سوار اتوبوس های BRT (خط 4) پایانه جنوب به سمت پایانه افشار شوید و در ایستگاه باقرخان پیاده و به سمت بیمارستان حرکت کنید.
ترمینال شرق: برای دسترسی  راحت تر به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)  از طریق اتوبوس می توانید سوار اتوبوس های BRT (خط 1) تهرانپارس به سمت میدان آزادی شوید و در ایستگاه نواب پیاده ، سپس سوار اتوبوس های BRT (خط 4) پایانه جنوب به سمت پایانه افشار شوید و در ایستگاه باقرخان پیاده و به سمت بیمارستان حرکت کنید.
ترمینال بیهقی (آرژانتین): برای دسترسی  راحت تر به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)  از طریق اتوبوس می توانید سوار اتوبوس های خط پایانه بیهقی به میدان انقلاب شوید سپس در میدان انقلاب  سوار اتوبوس های پایانه معین  به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) شوید.

آدرس:انتهای بلوار کشاورز، مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

مسیریابی از طریق نرم افزار نشان مسیریابی از طریق نرم افزار بلد

 

تاکسی
تاکسی

مراجعه کنندگان گرامی که قصد عزیمت به مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) با استفاده از تاکسی را دارند از مسیرهای زیر می توانند به این مرکز دسترسی پیدا کنند:

مسیر۱ درب شمال: تهران شرق بزرگراه چمران خیابان باقرخان شرقی 

مسیر۲ درب شرق: انتهای بلوار کشاورز خیابان دکتر قریب

 مسیر۳ درب جنوب: خیابان دکتر میرخانی تقاطع خیابان اسکندری شمالی

آدرس:انتهای بلوار کشاورز، مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

مسیریابی از طریق نرم افزار نشان مسیریابی از طریق نرم افزار بلد

 

فرودگاه
فرودگاه

مراجعه کنندگان گرامی که قصد عزیمت به مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) از فرودگاه را دارند از مسیرهای زیر می توانند به این مرکز دسترسی پیدا کنند:

فرودگاه بین المللی امام خمینی: آزادراه تهران ،قم - بزرگراه شهید کاظمی - بزرگراه شهید چراغی - بزرگراه نواب – تونل توحید – بزرگراه چمران – خیابان باقرخان- مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)           
فرودگاه بین المللی مهرآباد: بزرگراه مخصوص - میدان آزادی – خیابان اسکندری- خیابان فرصت شمالی- خیابان نصرت-  انتهای بلوار کشاورز- مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)
آدرس:انتهای بلوار کشاورز، مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

مسیریابی از طریق نرم افزار نشان مسیریابی از طریق نرم افزار بلد

 

پایانه های برون شهری
پایانه های برون شهری

مراجعه کنندگان گرامی که قصد عزیمت به مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) از پایانه های برون شهری را دارند از مسیرهای زیر می توانندبه این مرکز دسترسی پیدا کنند:

ترمینال جنوب: بزرگراه بعثت، بزرگراه نواب، تونل توحید، بزرگراه چمران، خیابان باقرخان، مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)
ترمینال غرب: میدان برادران رحمانی، آزادراه تهران – کرج، بزرگراه  شیخ فضل اله نوری، بزرگراه جلال آل احمد، بزرگراه چمران، خیابان باقرخان، مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)
ترمینال شرق: بزرگراه شهید یاسینی، بزرگراه شهید عباس دوران، بزرگراه  باقری، بزرگراه قاسم سلیمانی، بزرگراه حکیم، بزرگراه چمران، خیابان باقرخان، مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)
ترمینال بیهقی (آرژانتین): بلوار نلسون ماندلا، بزرگراه شهید همت، بزرگراه چمران، خیابان باقرخان، مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

آدرس:انتهای بلوار کشاورز، مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

مسیریابی از طریق نرم افزار نشان مسیریابی از طریق نرم افزار بلد

 

تنظیمات پس زمینه