مرکز تلفن: 02161190
  • تاریخ انتشار : 1402/07/06 - 10:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 176
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پنجمین گراند راند مجتمع در سال بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۲

پنجمین گراند راند مجتمع در سال ۱۴۰۲ با حضور اعضای هیئت‌علمی و فراگیران در تالار شهید برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی امام خمینی(ره)، با حضور دکتر سید علی مؤمنی معاون امور دانشگاهی و دکتر امیر نداف مدیر امور آموزشی و دانشجویی، دکتر مرتضی دارایی معاون امور فرهنگی مجتمع،اساتید گروه‌های مختلف آموزشی و فراگیران پنجمین گراند راند مجتمع چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ در تالار شهید برگزار شد.
در این نشست علمی دکتر سمیه محمدی عضو هیئت‌علمی گروه قلب ضمن معرفی خانم ۴۷ ساله با علائم سه‌ماهه نارسایی قلبی به‌صورت تنگی نفس و ادم اندام‌های تحتانی وJVP  برجسته، شواهد پاراکلینیک این بیمار ازجمله شواهد low voltage QRS complex و poor progression در ECG را مرور کرد. سپس روند تشخیص و اقدامات درمانی این بیمار در طول مدت گراند راند به بحث و تبادل‌نظر حاضرین گذاشته شد که باهم به برسی گام‌به‌گام آن می‌پردازیم.
در آزمایش‌های این بیمار افزایش آنزیم قلبی و کراتینین و ترمبوسیتوپنی مهم‌ترین یافته‌های آزمایشگاهی بود. در اکوکاردیوگرافی شواهد افت عملکرد قلبی (EF) و هایپرتروفی شدید بطنی مشهود بود که با توجه به عدم تطابق با یافته‌های ECG احتمال بیماری‌های ارتشاحی را مطرح نمود. یافته‌های cardiac MR مطرح کننده آمیلوئیدوز قلبی بود. از وی  الکتروفرز پروتئین‌های سرم به عمل آمد که نرمال بود. همچنین یافته‌های تصاویر پزشکی هسته‌ای احتمال آمیلوئیدوز از نوع TTR را مطرح نمود اما بررسی ژن TTR منفی گزارش شد. نهایتاً نمونه‌های اخذشده از مغز استخوان، میوکارد و دئودنوم مطرح کننده رسوب زنجیره لامبدا بود که تائید تشخیص امیلوئیدوز اولیه (AL amyloidosis)  بود.
در انتهای این نشست علمی نیز از دکتر فاطمه غفاری کارورز گروه داخلی در بخش ریه به دلیل عملکرد مناسب در درمان بیماران تقدیر شد و از دکتر کریمی نژاد دستیار داخلی و دکتر علی طرزمنی کارورز داخلی به‌عنوان برندگان مسابقه علمی این نشست با اهدای لوح یادبود و جایزه قدردانی گردید.

  • گروه خبری : معاونت امور دانشگاهی و بین الملل,آموزش دستیاران,گراندراند
  • کد خبر : 247167
شهره  بیات
نویسنده:

شهره بیات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *