جلسه پایانی دوره آموزشی آشنایی با دستورالعمل صیانت از حقوق شهروندی در نظام اداری برگزار شد
در آخرین دوره آموزشی آشنایی با دستورالعمل صیانت از حقوق شهروندی در نظام اداری، بر اهمیت تکالیف کارکنان مراکز درمانی نسبت به حقوق شهروندی در نظام اداری، منبعث از منشور حقوق شهروندی تاکید شد.
به گزارش سینا رسانه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، آخرین دوره آموزشی آشنایی با دستورالعمل صیانت از حقوق شهروندی در نظام اداری (مصوبه شورایعالی اداری کشور) ویژه کارکنان مجتمع در روزهای بیست و یکم و بیست و دوم آبان۱۴۰۳، در سالن اجتماعات دکترکابلی این مرکز برگزار شد.
در این جلسه، علی قلی نژاد مسئول واحد حقوق گیرنده خدمت مجتمع، بر اهمیت تکالیف کارکنان مراکز درمانی نسبت به حقوق شهروندی در نظام اداری، منبعث از منشور حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود: از جمله این تکالیف، حق برخورداری از کرامت انسانی و رفتار محترمانه، اعمال بیطرفانه قوانین ومقررات، مصون بودن از تبعیض در نظام ها، فرآیندها و تصمیمات اداری وآگاهی به موقع از تصمیمات و فرآیندهای اداری است. مسئول واحد حقوق گیرنده خدمت مجتمع، رعایت رفتار توام با احترام میان کارکنان و مراجعین تحت هر شرایطی را مهم دانست و در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم حفظ حریم شخصی نسبت به مراجعین تاکید کرد.
وی افزود: باتوجه به سنجه ها، بیمارستان باید در حفاظت از اشیاء، اموال، اسناد، مدارک و اطلاعاتی که در جهت انجام مأموریتهای خود از مردم دریافت میکند، تدابیر و احتیاطهای متعارف را به عمل آورد. دربخش دیگری از این جلسه، به اقداماتی که موجب افزایش رضایتمندی بیماران میشود، از جمله اطلاع رسانی فرآیند انجام کار برای مراجعین به صورت مرحله به مرحله نظیر ارسال پیامک اشاره شد.
قلی نژاد بر لزوم اولویت و اهمیت دادن به افراد توانخواه مانند معلولین، سالمندان، زنان باردار و بیماران روانی تاکید کرد و متذکر شد: امیدواریم درآینده نزدیک شاهد آن باشیم که بیمارستان بر حسب میزان و نوع مراجعات اشخاص توانخواه، آموزشهای کافی را به کارکنان خود در خصوص نحوه رفتار با این دسته از مراجعه کنندگان ارائه دهد و سامانهها و فنآوری اطلاعات و ارتباطات خود را جهت استفاده مستقلانه اشخاص توانخواه ارتقاء دهد.
ازدیگر نکاتی که مسئول واحد حقوق گیرنده خدمت مجتمع برآن تاکید کرد، اجتناب از انجام امور شخصی کارکنان در منظر مراجعین و به طور کلی در ساعات اداری بود. در پایان این جلسه آموزشی، مسئول واحد حقوق گیرنده خدمت مجتمع گفت: نتایج نظرسنجی که از بیماران و کارکنان به صورت مستمر به عمل میآید، بسیارحایز اهمیت است و باید این نتایج در اصلاح فرآیندها و تشویق کارکنان مورد استفاده قرارگیرد.
ارسال نظر