در جلسه اسفندماه کمیته اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گزارش آماری نتایج رضایت سنجی بیماران در سهماهه سوم ۱۴۰۱ بحث و تبادلنظر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، یازدهمین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان مجتمع، دکترمامک طهماسبی رئیس بخش طب تسکینی و دبیر علمی کمیته، دکتر علی کاظمیان رئیس بخش رادیوتراپی و انکولوژی مجتمع، دکتر سید حسن امامی رضوی رئیس بخش جراحی عمومی ساختمان ولیعصر (عج)، دکتر مصطفی محمدی رئیس بخش ICU جنرال، دکتر فریناز موسوی سرپرست درمانگاه پزشکی قانونی مجتمع، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، دکتر غلامحسین رحیمی کارشناس رسیدگی به شکایات، خدیجه آسترکی مسئول مددکاری مجتمع، امیر رجبی مسئول بهبود کیفیت، علی قلی نژاد دبیر اجرایی کمیته و سایر اعضا در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد.
این جلسه با پیگیری مصوبات جلسات گذشته آغاز شد، سپس دکتر اورندی با اشاره به معضل مصرف دخانیات اطلاعرسانی و آموزشهای لازم به بیماران در رابطه با عدم استعمال دخانیات در بخشها و فضاهای عمومی و دادن تذکرات و راهنماییهای لازم را ضروری دانست و بر انجام سایر مداخلات بر پایه مطالعات و آمارها تاکید کرد.
معاون درمان مجتمع با اشاره به برگزاری کلاسهای کنترل خشم ویژه کارکنان درمجتمع گفت: کلاسهای کنترل خشم را باید بهعنوان یک مؤلفه ضروری برای کارکنان در نظر بگیریم و بر اساس برنامهریزیهای مشخص بهصورت دورهای برای کارکنان در نظر گرفته شود.
در ادامه دکتر امامی رضوی گفت: ما میتوانیم همانند برخی از فضاهای عمومی (اتوبوس، مترو و…) که استعمال دخانیات ممنوع است در این مرکز درمانی هم با ارائه تذکرات، آموزشهای لازم و اطلاعرسانی نسبت به عوارض مصرف دخانیات به بیماران کمک کنیم.
وی با اشاره به برگزاری مدون کلاسهای کنترل خشم برای کارکنان تصریح کرد: بر اساس گروههای خاص ضمن انجام امکانسنجی و آموزشهای لازم مسئله بهصورت آنی و با در نظر گرفتن سیستم پشتیبان موردبررسی قرار گیرد.
دکتر محمدی بابیان این مطلب که اطلاعرسانی در خصوص عدم استعمال دخانیات در بخش بااهمیت است گفت: در رابطه با این موضوع باید فکر و بررسیهای دقیقتری صورت پذیرد و ضمن ارائه آموزشهای لازم به بیماران راهکارهایی برای آن اندیشیده شود.
زابلی زاده به تبیین برگزاری کارگاههای آموزشی مهارتهای ارتباطی و کنترل خشم درمجتمع پرداخت و گفت: بهمنظور استقبال و مشارکت فعال کارکنان مجتمع در کارگاههای آموزشی مهارتهای ارتباطی و کنترل خشم باید تمهیداتی در نظر گرفته شود.
در ادامه دکتر رحیمی ضمن ارائه گزارش سهماهه سوم سال ۱۴۰۱ آمار شکایت بیماران از مجتمع گفت: در سهسوم سال جاری از ۱۱۰ مورد شکایت رسیده به واحد پیگیری شکایات تعداد ۴۸/۲ درصد مربوط به بخشهای بستری، ۲۸/۸ درصد واحدهای سرپایی و ۲۳ درصد واحدهای پاراکلینیکی و پشتیبانی است.
همچنین در راستای کاهش شکایات اعضای جلسه پیشنهادها، نظرات و راهکارهایی ارائه دادند.