در چهارمین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد قلبی (کد ۲۴۷) مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص چالشها و همچنین تأمین تجهیزات موردنیاز بخش کت لب بحث و تبادلنظر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، چهارمین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد قلبی سهشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر اسلامی دبیر علمی کمیته و رئیس بخش قلب، دکتر پستهای رئیس بخش بیهوشی مجتمع، دکتر مریم مهر پویا هیئتعلمی گروه قلب و دبیر اجرایی کمیته، دکتر بیتا نظامی مدیر داروخانههای مجتمع، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، سهیلا احمدی اصل سوپروایزر رادیولوژی و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.
دکترمهر پویا ضمن تبیین چالشهای مدیریت بیماران بدحال سکته حاد قلبی گفت: بهتر است برای مدیریت بهتر بیماران سکته حاد قلبی تیم بیهوشی مجتمع هماهنگی بیشتری با بخش کت لب بهویژه در شیفت های عصر و شب داشته باشند همچنین لیستی از تکنسینهای بیهوشی تعریف تا در صورت نیاز هماهنگیهای لازم با آنها انجام شود.
وی در ادامه ضمن تأکید در خصوص خرید وسایل مصرفی باکیفیت گفت: بهتر است اقلام مصرفی با هماهنگی رئیس و سرپرستار بخش خریداری شود تا ضمن خرید اقلام باکیفیت از هزینهبر بودن اقلام برای مجتمع تا حد امکان کاسته شود.
دکتر پستهای با اشاره به هماهنگی تیم بیهوشی در مدیریت بیماران بدحال گفت: با توجه به گستردگی مجتمع و همچنین کمبود دستیار بیهوشی ممکن است هماهنگی با تیم بیهوشی بهویژه در مدیریت بیماران بدحال دچار اختلال و آنها را با انبوهی از کار مواجه کند لذا در این راستا باید تمهیداتی اندیشیده شود همچنین در هر شیفت نیروهای جایگزین دستیار بیهوشی در نظر گرفته شود.
دکتر اورندی معاون درمان مجتمع ضمن تأکید بر خرید اقلام باکیفیت گفت: اقلام باید باکیفیت و با نظر روسای بخشها خریداری شود و در صورت وجود مشکل بازخوردهای آن به این معاونت ارائه تا فرم شکایتی برای آن تنظیم شود.
معاون درمان مجتمع ثبت دقیق مستندات پرونده را بسیار بااهمیت خواند و گفت: بهمنظور جلوگیری از کسورات دارویی و همچنین بیمهای باید مستندسازی پروندهها در اسرع وقت و بلافاصله بعد از اعمال جراحی صورت پذیرد.
در ادامه دکتر نظامی با اشاره به خرید اقلام مصرفی گفت: داروخانه هیچ بیمارستانی اقلام را بهصورت مستقیم خریداری نمیکنند بلکه بهصورت تجمیعی و اقلام از طریق دانشگاه خریداری میشود و در صورت وجود عدم کیفیت بالای اقلام ضمن اطلاعرسانی دقیق باید فرم شکایتی برای آن تهیه شود تا از خرید مجدد اقلام جلوگیری شود.
در پایان اعضای جلسه نظرات خود را در خصوص موضوعات مطروحه تبیین کردند.