در جلسه دی ماه کمیته اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گزارش آماری نتایج رضایت سنجی بیماران در سهماهه سوم ۱۴۰۱ بحث و تبادلنظر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دهمین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان مجتمع، دکترمامک طهماسبی رئیس بخش طب تسکینی و دبیر علمی کمیته، دکتر مرتضی دارایی مدیر امور آموزشی و دانشجویی، دکتر علی کاظمیان رئیس بخش رادیوتراپی و انکولوژی مجتمع، حجتالاسلام محمد ملک محمدی رئیس کانون قرآن و عترت، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، دکتر غلامحسین رحیمی کارشناس رسیدگی به شکایات، سید ابراهیم میرخانی مسئول مجمع خیرین سلامت، خدیجه آسترکی مسئول مددکاری مجتمع، امیر رجبی مسئول بهبود کیفیت، علی قلی نژاد دبیر اجرایی کمیته و سایر اعضا در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد.
در ابتدا جلسه قلی نژاد ضمن پیگیری مصوبات جلسه گذشته گفت: برخی از شکایتها که بهموقع بررسی ویا پاسخ داده نمیشد به معاونت درمان مجتمع برای انجام بررسیهای دقیقتر و مستندسازی ارجاع شد.
دبیر اجرایی کمیته در ادامه به ارائه گزارش آماری نظرسنجی بیماران در حیطههای (خدمات پزشکی، پرستاری، نگهبانی، امکانات بهداشتی و رفاهی، تغذیه، اطلاعرسانی و پذیرش) به تفکیک بخشهای بالینی و واحدهای پاراکلینکی پرداخت و گفت: نظرسنجی به دو شکل پیامکی و تماس تلفنی انجام میشود که در سه ماه گذشته با توجه به ارسال ۵ الی ۶ هزار پیامک ولی متأسفانه پاسخ دریافتی خیلی کم بود و بهنوعی استقبال از سامانه پیامکی بسیار پایین است که در این راستا باید تمهیداتی اندیشیده شود.
وی افزود: درسه ماهه سوم سال جاری ۸۲۷ تماس تلفنی انجام شد و میزان رضایت بیماران حدود ۶۰ درصد بوده است که باید نسبت به افزایش آن اقداماتی صورت پذیرد.
قلی نژاد گفت: بر اساس آمار حدود ۸۰ درصد از کل بیماران به مراجعه مجدد به این مرکز ابراز رضایتمندی داشتند.
وی در پایان سخنان خود ضمن اعلام اسامی بهترین پزشکان و پرستاران مجتمع از نگاه بیماران گفت: انشا الله در یک مراسم از این پزشکان و پرستاران تقدیر خواهد شد.
در ادامه معاون درمان مجتمع گفت: مکاتبات و مذاکرات لازم با حراست و روسای بخش در خصوص نصب دوربین در بخشها صورت گرفته و بودجه آن تأمینشده و بر اساس اولویت دوربینهایی در بخشها نصب خواهد شد.
معاون درمان مجتمع با اشاره به دریافت نظرسنجی بیماران از طریق سامانه پیامکی گفت: با توجه به محدودیتهای موجود تنها سامانه در دسترس و ساده برای نظرسنجی همان سامانه پیامکی است که ضمن بررسیهای لازم باید ایرادات آن هر چه سریعتر مرتفع شود.
زابلی زاده کارشناس بهبود کیفیت مجتمع گفت: با توجه به گزارش آماری مشخص میشود که بیماران و مراجعهکنندگان به یک احترام و توجه نیاز دارند تا میزان رضایتمندی افزایش پیدا کند.
در ادامه میرخانی مسئول مجمع خیرین سلامت مجتمع گفت: اهم نارضایتی مراجعان مربوط به پشتیبانی میباشد اما بیماران و مراجعهکنندگان پاسخ این نارضایتیها را از پرستاران میخواهند و این در حالی است که پرستاران ما خدمات بسیار خوبی را ارائه میدهند و درواقع پیشانی بیمارستان هستند و باید به این موضوع در گزارشها و نظرسنجیها توجه شود.
همچنین در این جلسه اعضا به ارائه پیشنهادها و راهکارهایی در رابطه با افزایش رضایتمندی بیماران پرداختند.