مدیر: دکتر نوید مقدم
مدرک تحصیلی : متخصص پزشکی ورزشی
رتبه علمی: استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران
پست الکترونیک واحد فناوری اطلاعات:
معاون: مهندس مهدی امیری شماره تماس مستقیم : ۶۶۵۸۱۵۱۳ ۰۲۱
شماره تماس داخلی: ۲۰۲۴
مسئول دفتر : راحله کشاورز شماره تماس مستقیم : ۶۶۵۸۱۵۱۳ ۰۲۱ شماره تماس داخلی: ۲۰۲۴
وظایف این واحد به قرار زیر می باشد:
حوزه نرم افزار:
◊مطالعه، طراحی و پیاده سازی نرم افزار های کاربردی
◊نصب، راه اندازی و آمــــــوزش نرم افزارهای کاربردی تدوین شده
◊نصب، راه اندازی و آموزش کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده
◊شناسایی و تشخیص نیازهای نرم افزاری حوزه از طریق مطالعه سیستماتیک و مستمر و تهیه و تدوین گزارشهای تحلیلی همراه با ارائه راه حلهای اجرایی
◊ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری و رفع اشکال و به روز رسانی برنامه های نرم افزاری در دست اجرا
◊نظارت بر طراحی و اجرای نرم افزار های طرا حی شده و همکاری با طراحان طرف قرارداد به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح مفاد قراردادهای منعقده
◊نظارت، ارزشیابی و کنترل پروژه های طراحی نظامهای رایانه ای که توسط پیمانکار به انجام می رسد
◊بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و ارائه نظارت مشورتی برای خرید یا سفارش خرید آنها
◊تهیه و حفظ و نگهداری مستندات نرم افزارهای طراحی یا خریداری شده به منظور مراقبت و پشتیبانی بهتر از سیستمهای در دست اجراء
◊تهیه تدوین و اجرای برنامه های آموزشی برای مدیران، کارشناسان و عموم کاربران جهت استفاده بهتر و موثرتر از نظام رایانه ای
◊نظارت بر پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزارها
◊فراهم سازی بستر استفاده از منابع نرم افزاری شبکه ازقبیل نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد درخواست کاربران با درنظرگرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری ازترافیک نرم افزاری در هر سیستم (قراردادن پکیج نرم افزارها در سرور)
◊نیازسنجی نرم افزارهای تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مدیریت فناوری و ارائه مشاوره های لازم دراین خصوص به مرکز در جهت تهیه ، آماده سازی و ارتقاء نرم افزارهای مورد نیاز
◊ارتباط مستمر با شرکتهای طرف قرارداد واحد و رفع اشکالات و نیازهای کاربران
◊ارائه مشاوره برای استفاده بهینه از نرم افزارها
◊رفع آلودگیهای ویروسی بوجود آمده در کامپیوترهای اداری
حوزه شبکه:
◊ارائه راهکار های نوین جهت ارتقاء شبکه
◊ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری برنامه های نرم افزاری در دست اجراء
◊راه اندازی سرور های مور نیاز واحد
◊پشتیبانی شامل رفع مشکلات احتمالی سرور و تهیه نسخ پشتیبان
◊ارتقا سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران
◊اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا به نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای موجود.
◊برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه بیمارستان طبق فرآیندهای موجود
◊حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
حوزه سخت افزار:
◊بررسی نیازهای سخت افزاری مورد نیاز واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیازها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها
◊نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده
◊ارائه خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سخت افزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و یاخدمات فنی خارج از بیمارستان
◊تهیه، نصب و پشتیبانی کلیه تجهیزات فعال و غیر فعال
◊طراحی و تدوین گردش کار واحد جهت جلوگیری از اتلاف وقت نیرو ها
◊تهیه بر چسب و شناسنامه فنی سخت افزار جهت کلیه سیستم ها و تشکیل پرونده جهت دسترسی سریع
◊سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه
◊رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها
حوزه قراردادها:
◊مشارکت در تهیه و تدوین قراردادهای موجود در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات
◊نظارت بر اجرای صحیح مفاد قراردادها
حوزه وب سایت:
◊طراحی وب سایت برای تمام بخشهای حوزه با در نظر داشتن استانداردهای تعریف شده از سوی مدیریت فناوری
◊بروزرسانی صفحات وب سایت
◊قراردادن اخبار مرتبط با حوزه کاری مربوطه و مورد نیاز عموم درسایت
◊طراحی فرمها و گنجاندن آن در سایت در جهت کاهش مراجعات مستقیم ارباب رجوع به محل و حرکت در جهت تکریم ارباب رجوع
◊نظارت و کنترل محتوای صفحات با رعایت سلسله مراتب اداری در مطالب ارائه شده برای Website
حوزه آموزش:
◊مشارکت در برگزاری برنامه های آموزشی مدیریت IT
◊شرکت فعال در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه
◊آموزش موردی کاربران و تهیه جزوات آموزشی مورد نیاز
◊ارائه آموزشهای مورد نیاز کاربران از طریق وب سایت واحد
حوزه امور اجرایی:
◊انتقال تصمیمات مدیریت فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه
◊ا نتقال نظرات و نیازها ( حسب عملکرد حوزه مربوطه ) به مدیریت فناوری اطلاعات
◊شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم
◊پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر
◊ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
◊پایش و ارزشیابی منظم از تمام فعالیتهای مرتبط با IT